Ga naar inhoud


Oscam en TNTSat als local op dreambox 7020


Aanbevolen berichten


 

Should work!

 

Ja dat zou ik ook verwachten, maar helaas, heb het inderdaad met jou config geprobeerd, de AES keys zullen wel juist zijn (had ze natuurlijk verwijderd in de post), de card is ondertussen door oscam ook effectief geinitialiseerd, eerst had ik geen entitlements en nu wel 1, die geldig is tot 2016 (tntsat cards zijn 4 jaar geldig). Maar toch werkt de card niet, snap er zelf ookniets van, in ieder geval al bedankt voor de moeite tot hiertoe, ik blijf verder zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat zou ik ook verwachten, maar helaas, heb het inderdaad met jou config geprobeerd, de AES keys zullen wel juist zijn (had ze natuurlijk verwijderd in de post), de card is ondertussen door oscam ook effectief geinitialiseerd, eerst had ik geen entitlements en nu wel 1, die geldig is tot 2016 (tntsat cards zijn 4 jaar geldig). Maar toch werkt de card niet, snap er zelf ookniets van, in ieder geval al bedankt voor de moeite tot hiertoe, ik blijf verder zoeken.

 

Het punt is.. Ik heb dezelfde kaart als jij.. Ook 4 jaar geldig.. En dit werkt hier goed.

 

Op het moment dat je entitlements hebt, en je opent een channel, dan zou oscam daar logregels over moeten produceren.

Die logregels vertellen hoogstwaarschijnlijk wat er fout gaat.

 

Ik zie ook DVBAPI regels in je config. Ik weet dat er momenteel veel gedoe is rondom DVBAPI.

Ik zou daarom ook DVBAPI disablen, CC-Cam naast oscam installeren en die als client verbinden met oscam.

Hou er rekening mee dat alleen CC-Cam 2.30 werkt i.c.m. TNTSAT.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

drie aanmerkingen:

  1. auprovid eruithalen (niet per se nodig)
     
  2. de tweede aeskey invoegen in de rij van de drie, als je de foutmelding weg wilt hebben: 0500@030B00:43xxx43,A7xxxalsjezoektisookE1key26,EFxxxE3
     
  3. de mhz op 343 en cardmhz eerst op 500 zetten, overclocken kan nog steeds later

aangepast door Humorator
Link naar reactie
Delen op andere sites

En nu weet ik het helemaal niet meer, maar plots beeld op FR2:

2013/01/21 14:42:45 103EC420 c localuser (0500&030B00/0000/20B6/142:D507E59CFF23DA6755061B56AA5FA90F): found (217 ms) by tntsat (L/1/6/6)

 

heb niets meer veranderd, nu nog wat verder testen, op andere kanalen, maar als ik nu wist wat het veroorzaakt heeft, heb niets meer aande config files veranderd, maar goed het werkt, dus ik ben al tevreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee volgens mij was het dat niet, in het begin gaf oscam voor de card geen entitlements aan, een paar dagen terug had ik plots een entitlement, geldig tot 01/11/2016 toen verwachte ik beeld te hebben, maar niks, tot vandaag dus, nu ik mij goed herinner heb ik op laatst nog eens terug de regel met de aeskeys overschreven, misschien stond er toch ergens een fout ( iets mis gegaan met copy/paste of zo) in ieder geval het werkt nu en ik ben tevreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bij mij zijn de HD kanalen van tntsat nu weggevallen.

Ik heb begrepen dat die niet meer werken in een 'niet officiele' ontvanger.

Hebben jullie daar ook last van ?

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zijn de HD kanalen van tntsat nu weggevallen.

Ik heb begrepen dat die niet meer werken in een 'niet officiele' ontvanger.

Hebben jullie daar ook last van ?

 

M6 HD en Arte HD werken inderdaad niet meer in een "niet officiele" ontvanger.

TF1 HD en France 2 HD doen het nog wel maar binnenkort gaan die ook op slot.

aangepast door masterw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Damn, M6 HD, Arte HD, TF1 HD en France 2 HD kwijt ondanks een TNTSAT kaart :(

We zijn niet de enigen: http://www.dzsat.org...tml#post1174818

Als er iemand een oplossing heeft gevonden houd ik mij van harte aanbevolen :D

Vu+ Uno • Dreambox DM7000 • Nokia MM9600 • Triax 78 • ALPS • Moteck 2100A • 53°E-43°W

Wat vervelend dat de url van mijn website hier niet mag! Nou ja, zie mijn profiel dan maar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...