Ga naar inhoud


Welke reciever is het beste ?


OpaSatje

Aanbevolen berichten

Hallo, omdat ik er niet goed uitkom vraag ik jullie hulp even.

 

Als ik zou moeten kiezen tussen de,

M7 DSR 8141 , M7 SAT801

 

Welke is dan een goede optie ? op internet hoor ik alleen slechte berichten, er zijn er toch ook wel goede.

Voor mij is het enkel om kanalen te bekijken, hoef verder geen heel circus.

aangepast door OpaSatje
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Je moet je dan we bedenken dat sommige gebreken van deze ontvangers ook bij "gewoon kijken" ergerlijk kunnen zijn. De Pace-ontvangers kunnen bijvoorbeeld geen 4:3 via HDMI weergeven, ze hebben geen EPG op de Duitse zenders en je kunt de zenders niet van volgorde veranderen.

 

Advies: Mijdt ten alle tijde de ontvangers van Pace. Ik ga daarom voor de Sat801, die zit aanmerkelijk beter in elkaar dan de DSR8141.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat komt omdat de DSR8141 twee tuners heeft, handig voor als je regelmatig programma's opneemt. Maar voor 275 euro zijn er veel, veel betere ontvangers te koop, dat is voor wat je krijgt gewoon erg duur. Voor dat SAT801 kan je nog zeggen dat je voor een simpele ontvanger betaalt, en een simpele ontvanger krijgt. (En hij werkt zoals gezegd ook nog beter dan de 8141)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik heb een DSR8141 via Canal Digitaal gekocht. Als alles het doet is het een prettige ontvanger, maar:....

* Bij een beetje regen valt het beeld al uit, iets wat ik met mijn vorige ontvangers (en zelfde schotel) niet had

* De ontvanger springt spontaan op standby als je een paar keer naar andere kanalen schakelt

* Het is bijna onmogelijk om een geprogrammeerde opname te annuleren, waardoor je iedere dan de opnametijd terug naar 0 minuten moet zetten ( anders blijft het ding opnemen)

* Ik ben er nog niet achter hoe je eenvoudig handmatig ( dus niet via EPG) kan programmeren.

*Na  het schakelen (zappen) moet je eerst enkele seconden wachten tot de popup met info op je scherm verschijnt, daarna kan je pas verder met je afstandsbediening. Zeer irritant

Of ik volgende keer weer een DSR8241 kies ? Neen, zeker niet. Duur apparaat (Philips, die van "let's make things better" ) metmatige kwaliteit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...