Ga naar inhoud


Openen stream op Ultimo


Quack

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

 

Ik heb een m3u bestand met daarin een groot aantal links naar online streams op een server.

Deze open ik normaal gesproken op m'n pc in VLC player, waarna ik in de playlist één van de streams kan selecteren/kijken. Werkt prachtig.

 

Wanneer ik deze m3u file in een text editor open zie ik -uiteraard- een opsomming van de links, met hun beschrijving.

De links zien er als volgt uit:

 

http://iptv.blablabla.ext:4044/udp/12.34.56.78:10212

http://iptv.blablabla.ext:4044/udp/12.34.01.40:20472

http://iptv.blablabla.ext:4044/udp/21.64.36.18:10432

etc

 

Nu zoek ik een manier om deze lijst met streams in mijn Ultimootje te krijgen (VTI image).

Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen en wat is de makkelijkste manier.. Zodat ik straks zo eenvoudig mogelijk de streams kan kiezen?

Ideaal lijkt me wanneer ik de streams in een bouquet in mn zenderlijst zou kunnen opnemen, maar geen idee of dat tot de mogelijkheden behoort.. :-)

 

Wanneer dat eenmaal gelukt is, heb ik een vervolg vraag.. Dus die stel ik ook maar direct even ;-)

Via de openwebif stream ik regelmatig vanaf mijn Vu naar elders op mn netwerk.. Zodat ik bv ook vanaf mijn pc tv kan kijken.

Kan ik deze streams ook dáárin meenemen? Zodat mijn vu die ook als uitgaande stream meeneemt zeg maar?

 

Ben erg benieuwd of wat ik wi mogelijk is.. Alvast hartstikke bedankt voor jullie tijd en suggesties! :-)

..:: VU+ Ultimo w/ 3*DVB-C/T & WD 2TB ::.. | ..:: Humax iHDR5050C w/ WD 500GB ::.. | ..:: Synology DS1512+ w/ 5*Seatgate 3TB @ RAID6 (9TB effectively) ::..

Link naar reactie
Delen op andere sites


Helaas nog geen reactie/oplossing, ondanks 50+ views.. Wellicht toch lastiger dan ik dacht :)

Ben zelf ook bezig geweest. Onder plugins trof ik een plugin aan, iets in de geest van "add stream to channel list" heette die.

 

Heb daarmee geprobeerd een stream toe te voegen.. Dat lukt, maar het beeld blijft op zwart.

(stream an sich is prima, zojuist nog even getest voor de zekerheid)

..:: VU+ Ultimo w/ 3*DVB-C/T & WD 2TB ::.. | ..:: Humax iHDR5050C w/ WD 500GB ::.. | ..:: Synology DS1512+ w/ 5*Seatgate 3TB @ RAID6 (9TB effectively) ::..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik kan zeggen over m3u bestanden, die kreeg ik ok niet aan de praat vanuit mijn PS3 Media Server.

Uiteindelijk gekozen voor ene NFS verbinding met mijn VU en nu is het gewoon een gemounte folder met al mijn video bestanden.

Werkt als een speer.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beiden bedankt voor de hulp!

Inderdaad met behulp van dreamboxEDIT (weliswaar vanaf 5.2.0.0 zo begreep ik), kun je eenvoudig iptv streams toevoegen.

 

Betekent wel dat ik 2 uur lang streams heb zitten copy/pasten, maar dan heb je ook wat.. ;-)

Opgelost dus!

..:: VU+ Ultimo w/ 3*DVB-C/T & WD 2TB ::.. | ..:: Humax iHDR5050C w/ WD 500GB ::.. | ..:: Synology DS1512+ w/ 5*Seatgate 3TB @ RAID6 (9TB effectively) ::..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Beiden bedankt voor de hulp!

Inderdaad met behulp van dreamboxEDIT (weliswaar vanaf 5.2.0.0 zo begreep ik), kun je eenvoudig iptv streams toevoegen.

 

Betekent wel dat ik 2 uur lang streams heb zitten copy/pasten, maar dan heb je ook wat.. ;-)

Opgelost dus!

 

 

zou je deze lijst ( bouquet ) ook kunnen/willen delen met ons zodat wij er ook wat aan hebben?

 

 

mvg Teletub

Vu+ Ultimo 2x cable, 1x sat VTI image

DM800 openpli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...