Ga naar inhoud


Vu+ klok 7 minuten achter, eventjes


kees321

Aanbevolen berichten

 

Een melding, ik had hier een merkwaardig verschijnsel, mijn Vu+ ultimo liep ineens 7 minuten achter, ik denk/vermoed maar een dag of zo.
Met een kleine zoektocht op het www kwam ik snel op oude berichten van jaren terug over dit verschijnsel, maar gelukkig is het probleem nu weer verdwenen.
Raar maar waar.
Iemand bekend met het hoe en waarom hier van ?

OpenPLi 7.2-release (2020-03-21-release-7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites


16 hours ago, kees321 said:

maar gelukkig is het probleem nu weer verdwenen.

Nou ja, verdwenen, het was gisteren ~halve minuut maar nu weer ~5 minuten.

Iemand een goed idee ?

Kan ik hier zelf iets aan doen of zit het elders of . . . ?

bvd

 

O ja, er is een verbinding met internet en ik heb de plugins allemaal doorgenomen (voor zo ver mogelijk met alle cryptische beschrijvingen) maar niets over tijd gevonden.

aangepast door kees321
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zonder internet plugin voor de tijd haalt de ontvanger de tijd uit de tv stream.

Indien je de ontvanger niet op stand-by zet maar elke dag weer opstart, bijvoorbeeld  op een zender waar de stationsklok achter loopt zal je ontvanger die tijd gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank

Dan zou de TV stream waar ik op afstem niet goed lopen ?

Maar dan toch niet allemaal, maar toevallig wel die eene waar ik naar keek ?

Ik start de ontvanger niet op (normaal, wel bij een vastloper af en toe).

Als ik de ontvanger op een andere zender zet dan zou het weer goed moeten komen . .? Staat meest op NPO, ga ik eens proberen.

Als de tijd van een zender niet goed loopt dan zouden anderen er ook last van moeten hebben.

 

15 minutes ago, ceesv said:

Zonder internet plugin voor de tijd haalt de ontvanger de tijd uit de tv stream.

Aha, die is er dus wel, iemand naam en idee waar die te vinden ?

bvd

 

Ja, ik ben bekend met de www zoekmachineS maar ik hoor het graag van een ervaringsdekundige

aangepast door kees321
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ontvanger afsluiten.

Uitschakelen

1 minuut netspanning verwijderen.

Opstarten op Nederland 1

 

Zou de juiste tijd moeten genereren.

 

Verder zijn er tijd plugins waarmee je internet tijd, ntp time pool, als referentie kunt gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het komt voor bij mensen die over de satelliettransponders heen zappen en geen juist tijdsignaal krijgen. Ik meen me te herinneren dat dat veroorzaakt kan worden indien je geen networkID hebt op een van de zenders die je regelmatig kijkt. je zou met het telnet commando

dmesg --level=err,warn

een output kunnen opvragen om te achterhalen wanneer enigma2 dat doet

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reactie op ceesv :

Ga ik proberen, maar de interne klok zou toch niet zo sterk moeten kunnen afwijken over zo'n korte tijd, cq de tijd zal toch periodiek gesynchroniseerd worden met extern, dan zal dat dus niet kloppen.

Nu ja, dat zal wel in de diepere krochten van de systemen zitten waar we/ik als gewone gebruiker geen weet of toegang toe hebben.

Via de webinterface kan ik de systeem klok niet zien (vinden), is dat wel mogelijk ?

 

Als er nog iemand een plugin kan suggereren dan graag.

 

aangepast door kees321
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Tonskidutch said:

Het komt voor bij mensen die over de satelliettransponders heen zappen en geen juist tijdsignaal krijgen.

Ik heb geen satelliet ontvangst, alleen kabel, via SKV

Wat het mogelijk zou kunnen zijn, overdag staat de ontvanger meest op radio1, SKV geeft geen EPG daar bij (helaas !) , tijd weet ik niet, heb ik geen inzicht in.

6 minutes ago, Tonskidutch said:

 je zou met het telnet commando


dmesg --level=err,warn

een output kunnen opvragen om te achterhalen wanneer enigma2 dat doet

Iets dergelijks, met telnet, heb ik al voor bij zien komen, dan moet ik eerst even zien hoe ik in telnet kom bij dit apparaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dan leer je gelijk nog meer

telnet is een protocol om middels een pC met een enigma2 box te kunnen kletsen

 

kan op elke windows pC

door cmd op te roepen en het bevel telnet IPadress uit te voeren

op Openpli is het root wachtwoord bekend...................................Ik onthou die van Openpli nooit

aangepast door Tonskidutch

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De tijd bij pli zou pas aangepast worden bij grotere verschillen.

Kleine verschillen tussen transponders resulteren niet in het aanpassen van de tijd van je ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...