Ga naar inhoud
kees321

vu plus ultimo openPli update mislukt, Vu+ Ultimo

Aanbevolen berichten

Beste meedenkers,

ik heb mijn perfect werkende Vu+ ultimo kapot gerepareerd middels een mislukte update.
Dat deed ik toch al vaker, maar nu kwam-ie niet meer terug opgestart, het enige wat ik nu nog zie is een Vu-TI opstart scherm.
Ik heb al geprobeerd om op te starten met een USB stick met de open-Pli er op, op de display op het apparaat zie ik dat de stick gezien wordt maar verder gebeurd er niets. Met deze stick + inhoud zette ik de Open-Pli er ook op enige tijd geleden.

Dus, wat te doen ?
Is er iets aan te doen ?
Ik zoek me wild op het www maar ik kan er niet veel over vinden, dan wel ik gebruik de verkeerde zoektermen.

Wie geeft me een hint ?
Als er een bedrijf of iemand is die me hier mee kan helpen dan ook graag.
bvd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)

Gewoon vers flashen. Afhankelijk of jij hem zelf kunt inrichten ben je in principe ook zo weer online.

Als je een goede backup op de harddisk staan dan kan dat binnen no time gebeurd zijn.

De images van PLi bleken tijdelijk offline. Wie weet lag daar de oorzaak.

Edit: Afhankelijk waar jij woont zal er best hulp zijn. 

aangepast door John van Dreumel

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dank voor reactie.

Gewoon vers flashen ?

Wat houdt dat in ? Het opstarten van een USB stick gaat helaas ook niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Probeer eens een andere USB stick, sommige kunnen weerbarstig zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Helaas zul je vanavond geen nieuwe images kunnen downloaden. Er staan nog geen images online. 
Morgen een Release image downloaden, de ZIP uitpakken en de hele map vuplus op een stick plaatsen, stick in de box plaatsen en spanning op de box zetten. En dan de power knop op de box indrukken. Is het softwarematige knopje naast het display. In het display verschijnt updaten. En daarna afwachten totdat de box herstart. Staat er een correcte backup op je harddisk dan zal deze ge-restored worden en de box werkt weer. Als de backup oud is, dan zal niet alles gelijk weer werken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wil je vanavond nog kijken, kan je ook een ander image laden, bijvoorbeeld VTi

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beste mensen, bedankt allemaal, maarrr, met de stick die ik nog maar kort geleden gebruikte om openPli er op te zetten kom ik niet verder.

Aan de inhoud van die stick heb ik sindsdien niets veranderd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)

je kunt ook het image op de hdd plaatsen in een map en als backup vermommen

als je die restored staat het nieuwe image erop

klik vuplus-support forum

gaat ook met Openpli

heb hem ook even vertaald

Flashen via de back-up functie

U kunt ook zonder USB-stick een nieuw beeld laten flashen. Voorwaarde is dat er een VTi-beeld met een back-up/herstel van het beeld op de nox aanwezig is.

flashen via de back-up functie is niet mogelijk met de Vu+ Solo 4K, de Vu+ Uno 4K, Vu+ Uno 4K SE, Vu+ Ultimo 4K en de Vu+ Zero 4K.

Procedure:

Maak een nieuwe map aan met de naam vti_0.0.0_neu_flashen in de media/hdd/vti-image-backup directory.
    De inhoud van de gedownloade afbeelding Image wordt gekopieerd naar de directory. Dit ziet er als volgt uit: media/hdd/vti-image-backup/vti_0.0.0.0_neu_neu_flashen/vuplus/
    De map vuplus bevat nu een andere map met de exacte naam van de Vu+, bijvoorbeeld /solo2 of /duo2. Deze map moet ongeveer drie tot vijf Image bestanden bevatten.
    Open in de Vu+ het menu Image Backup and Restore. Selecteer vervolgens de eerder aangemaakte map onder Herstel afbeelding en start het flash proces.

Na een korte wachttijd is het flashproces klaar en start de Vu+ opnieuw op.

Link naar het forum: Flashen zonder stok

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)

maar helaas had het even over het hoofd gezien

is niet mogelijk met de Vu+ Solo 4K, de Vu+ Uno 4K, Vu+ Uno 4K SE, Vu+ Ultimo 4K en de Vu+ Zero 4K.

aangepast door Tonskidutch
vertaalfoutje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

USB stick in FAT32 formateren 

een usb stick van 500MB is groot genoeg 

STAPPENPLAN INSTALLATIE VU+ ONTVANGERS

• Download de software op onderstaande pagina/link.
• Het bestand op uw computer is een ingepakt bestand. U kunt dit uitpakken met Winrar , Winzip.
• U heeft nu een map “vuplus” op uw computer.
• Formatteer een usb stick op Fat32 maximaal 1gb
• VU+ uitgezet door de stekker uit het stopcontact te doen.
• Usb stick voor of achterin de ontvanger doen
• Stekker weer in het stopcontact doen.
• Druk op de voorkant van het toestel op de POWER KNOP als het goed is staat er op het display "FLASHING" als u uw toestel geen display heeft dan gaat er een klein wit lichtje branden.
• Na enkele minuten staat er END op het display nu kunt u de USB stick eruit halen, of het kleine wit lichtje gaat opeens knipperen als de installatie afgerond is.
• Start de ontvanger opnieuw op, u ziet nu de installatie wizard van OPENPLI rond deze af en de ontvanger is klaar voor gebruik.

3. Kopieer de uitgepakte map " vuplus " naar uw USB-stick

Knippert de ontvanger:

1) Schakel de ontvanger uit
2) Plaats de USB-stick met het beeldbestand.
4) Schakel de ontvanger in.
5) Terwijl uw Ultimo opstart, zou u een prompt op het ontvangerscherm moeten zien waarin u wordt gevraagd om
op de - knop te drukken, op dit moment moet u op de - knop op de voorkant van de ontvanger
drukken , dit is een blauwe knop voor de links van het hoofdscherm en deze is aanraakgevoelig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Andere stick proberen kan een oplossing zijn.

Ook een andere usb poort gebruiken, dus bijv. achterin i.p.v voor in kan helpen.

Heb het hier in het verleden meegemaakt dat een stick plots niet meer werkte en ook dat de andere usb ingang wel werkte en de andere niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wellicht een overbodige opmerking maar ik noem het toch maar even.

Naast de USB stick waarmee je wilt flashes mag er geen andere USB poort in gebruik zijn, m.a.w. geen andere (lege) stick of b.v. USB Drive.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 2-12-2019 om 20:46, kees321 zei:

ik heb mijn perfect werkende Vu+ ultimo kapot gerepareerd middels een mislukte update.

laat je bootloader maar repareren bij de vakhandel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Van een OpenPli update gaat de bootloader niet stuk. Gewoon een nieuwe flash met het correcte bestand zou moeten volstaan... Kan me niet voorstellen dat per ongeluk in de bootloader geschreven wordt. Daar veranderd maar zelden iets in (en alleen vaak in de beginperiode van een nieuwe ontvanger). 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ja ja, of nee nee

van flashen gaat niks stuk

dat klopt

maar als de stroom uitgezet is tijdens het flashen en/of updaten kan er wel een corrupt systeem ontstaan zijn

ik heb zelf altijd nog kunnen flashen met correcte USB stick

nooit meer dan een uur tijd eraan gespendeerd

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in