Ga naar inhoud


openPli update mislukt, Vu+ Ultimo


kees321

Aanbevolen berichten

Beste meedenkers,

ik heb mijn perfect werkende Vu+ ultimo kapot gerepareerd middels een mislukte update.
Dat deed ik toch al vaker, maar nu kwam-ie niet meer terug opgestart, het enige wat ik nu nog zie is een Vu-TI opstart scherm.
Ik heb al geprobeerd om op te starten met een USB stick met de open-Pli er op, op de display op het apparaat zie ik dat de stick gezien wordt maar verder gebeurd er niets. Met deze stick + inhoud zette ik de Open-Pli er ook op enige tijd geleden.

Dus, wat te doen ?
Is er iets aan te doen ?
Ik zoek me wild op het www maar ik kan er niet veel over vinden, dan wel ik gebruik de verkeerde zoektermen.

Wie geeft me een hint ?
Als er een bedrijf of iemand is die me hier mee kan helpen dan ook graag.
bvd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gewoon vers flashen. Afhankelijk of jij hem zelf kunt inrichten ben je in principe ook zo weer online.

Als je een goede backup op de harddisk staan dan kan dat binnen no time gebeurd zijn.

 

De images van PLi bleken tijdelijk offline. Wie weet lag daar de oorzaak.

 

Edit: Afhankelijk waar jij woont zal er best hulp zijn. 

aangepast door John van Dreumel

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens een andere USB stick, sommige kunnen weerbarstig zijn.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas zul je vanavond geen nieuwe images kunnen downloaden. Er staan nog geen images online. 
Morgen een Release image downloaden, de ZIP uitpakken en de hele map vuplus op een stick plaatsen, stick in de box plaatsen en spanning op de box zetten. En dan de power knop op de box indrukken. Is het softwarematige knopje naast het display. In het display verschijnt updaten. En daarna afwachten totdat de box herstart. Staat er een correcte backup op je harddisk dan zal deze ge-restored worden en de box werkt weer. Als de backup oud is, dan zal niet alles gelijk weer werken.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wil je vanavond nog kijken, kan je ook een ander image laden, bijvoorbeeld VTi

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt ook het image op de hdd plaatsen in een map en als backup vermommen

als je die restored staat het nieuwe image erop

 

klik vuplus-support forum

gaat ook met Openpli

 

heb hem ook even vertaald

Quote

Flashen via de back-up functie

U kunt ook zonder USB-stick een nieuw beeld laten flashen. Voorwaarde is dat er een VTi-beeld met een back-up/herstel van het beeld op de nox aanwezig is.

flashen via de back-up functie is niet mogelijk met de Vu+ Solo 4K, de Vu+ Uno 4K, Vu+ Uno 4K SE, Vu+ Ultimo 4K en de Vu+ Zero 4K.

Procedure:

    Maak een nieuwe map aan met de naam vti_0.0.0_neu_flashen in de media/hdd/vti-image-backup directory.
    De inhoud van de gedownloade afbeelding Image wordt gekopieerd naar de directory. Dit ziet er als volgt uit: media/hdd/vti-image-backup/vti_0.0.0.0_neu_neu_flashen/vuplus/
    De map vuplus bevat nu een andere map met de exacte naam van de Vu+, bijvoorbeeld /solo2 of /duo2. Deze map moet ongeveer drie tot vijf Image bestanden bevatten.
    Open in de Vu+ het menu Image Backup and Restore. Selecteer vervolgens de eerder aangemaakte map onder Herstel afbeelding en start het flash proces.

Na een korte wachttijd is het flashproces klaar en start de Vu+ opnieuw op.

Link naar het forum: Flashen zonder stok

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)

 

maar helaas had het even over het hoofd gezien

is niet mogelijk met de Vu+ Solo 4K, de Vu+ Uno 4K, Vu+ Uno 4K SE, Vu+ Ultimo 4K en de Vu+ Zero 4K.

aangepast door Tonskidutch
vertaalfoutje

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

USB stick in FAT32 formateren 

een usb stick van 500MB is groot genoeg 

 

STAPPENPLAN INSTALLATIE VU+ ONTVANGERS


• Download de software op onderstaande pagina/link.
• Het bestand op uw computer is een ingepakt bestand. U kunt dit uitpakken met Winrar , Winzip.
• U heeft nu een map “vuplus” op uw computer.
• Formatteer een usb stick op Fat32 maximaal 1gb
• VU+ uitgezet door de stekker uit het stopcontact te doen.
• Usb stick voor of achterin de ontvanger doen
• Stekker weer in het stopcontact doen.
• Druk op de voorkant van het toestel op de POWER KNOP als het goed is staat er op het display "FLASHING" als u uw toestel geen display heeft dan gaat er een klein wit lichtje branden.
• Na enkele minuten staat er END op het display nu kunt u de USB stick eruit halen, of het kleine wit lichtje gaat opeens knipperen als de installatie afgerond is.
• Start de ontvanger opnieuw op, u ziet nu de installatie wizard van OPENPLI rond deze af en de ontvanger is klaar voor gebruik.
 
 
 

3. Kopieer de uitgepakte map " vuplus " naar uw USB-stick

Knippert de ontvanger:

1) Schakel de ontvanger uit
2) Plaats de USB-stick met het beeldbestand.
4) Schakel de ontvanger in.
5) Terwijl uw Ultimo opstart, zou u een prompt op het ontvangerscherm moeten zien waarin u wordt gevraagd om
op de - knop te drukken, op dit moment moet u op de - knop op de voorkant van de ontvanger
drukken , dit is een blauwe knop voor de links van het hoofdscherm en deze is aanraakgevoelig.

 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van een OpenPli update gaat de bootloader niet stuk. Gewoon een nieuwe flash met het correcte bestand zou moeten volstaan... Kan me niet voorstellen dat per ongeluk in de bootloader geschreven wordt. Daar veranderd maar zelden iets in (en alleen vaak in de beginperiode van een nieuwe ontvanger). 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...