Ga naar inhoud


Nieuw !!! Triple LNB(64 cm)


Seniorsatter

Aanbevolen berichten

Ja cookie monster, het is wringen om de lnb te monteren. Je moet eerst de klembeugel tussen de pijpjes zien te krijgen zodat hij van boven ingehaakt is. Dan moet je de verloopring er van opzij tussen schuiven. Hierbij moet je er goed op letten dat de deelnaad van de verloopring verticaal staat anders klemt hij niet.
Trust merkte op dat er ook verloopringen zijn met een kraag of nokjes in het midden zodat hij niet in de klem kan verschuiven maar die kun je in deze situatie niet gebruiken.
Ik zal even laten zien wat @trust bedoeld. Een verloopring met een kraag past alleen als de lnb-klem voorzien is van een groef waar de kraag in valt en een
verloopring met nokjes krijg je er niet tussen geschoven. Beter is het om de 23mm aluminium lnb-klem van Gibertini te nemen waarvan ik een afbeelding geplaatst heb op 19 april hier boven aan de bladzijde want de triple-lnb is erg zwaar.
Wist je dat er ook hardrubberen verloopringen bestaan? Daarvan is het gat 22mm terwijl de golfpijpjes 23mm zijn. Die geven een erg goede klemming omdat het rubber 1mm ingedrukt wordt.

 

lnb adapterring 23-40mm met kraag.jpg

Adapterring hard rubber.png

Link naar reactie
Delen op andere sites


Daarstraks de antenne teruggeplaatst , de antenne staat juist ,

maar de LNB , Ik moet die echt bijduwen , zodat die wat lager kijkt !!

12070 H Op 23,5°O zou met 9,5 - 9,7db piek db moeten binnenkomen ,

maar de LNB-houder blijft niet staan !! Resultaat: 8,8 db

De 23mm ring en de beugels passen netjes in z'n geheel rond de LNB !!

Maar ik zou een andere LNB-houder moeten hebben !!

WP_20200930_14_35_24_Pro.jpg

WP_20200930_17_25_07_Pro.jpg

 

WP_20200930_17_31_26_Pro.jpg

WP_20200930_17_36_20_Pro.jpg

WP_20200930_17_38_25_Pro.jpg

WP_20200930_17_45_41_Pro.jpg

WP_20200930_17_25_11_Pro.jpg

WP_20200930_17_26_13_Pro.jpg

WP_20200930_14_40_21_Pro.jpg

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-4-2020 om 15:50, Sprietje zei:

Met andere woorden, je kunt de 23mm lnb-houder van Gibertini die makkelijk tussen de golfpijpjes te monteren is niet eens gebruiken?

Gibertini 23mm klem.jpg

Net de schotel met een gewone quad getest op 23,5°0 , 12070 H , 8,8 db

De arm heeft zelf een iets te grote opening , elke triax-houder moet ik bijduwen ,

m.a.w. wringen om het beste signaal te krijgen , en dan haalt 12070 H , 9,5db !!

Ach , ik heb die schotel destijds gekregen ivm een verhuis van iemand uit de buurt ,

die wou enkel kabel TV wou , de schotel lag reeds in de container !!

Ik zal de shops een afsnuffelen ivm zo'n houder !!

 

Astra 19,2 zal niet al te vet worden , maar ook de  venstergrootte speelt een rol ,

ik kan dus de schotel zowel niet TE hoog als TE laag zetten !! Ach , het is een testje , dus .... :)

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, RimaNTSS zei:

Als je wilt kan ik je zo'n spatie ring 40/23 mm maken

Toch mercikes , maar ik ga best voor die Gibertini LNB houder

omdat de opening van LNB-arm net te groot of uitgesleten is !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meest ideale klem voor je is de Gibertini XP MFP1-23.

Die bestaat uit een beugel die je op de aluminium arm van 20x50mm kan monteren waarop een losse 23mm klem is bevestigd. De lnb-klem haakt aan de boven- en onderzijde aan de beugel waarbij hij vanaf de onderzijde met een schroef wordt vastgeklemd. De lip waar de lnb-houder op gemonteerd wordt is een omgebogen deel van de metalen beugel. Die omgebogen lip kun je met een schroevendraaien aan de onderzijde een beetje naar buiten wrikken waardoor de lnb lager op de schotel gaat kijken. Zo kun je dus de meest ideale stand van de triple-lnb instellen. Let wel, het is een stevige beugel en voor het terug buigen hiervan moet je wel enige kracht gebruiken.
De buitenmaat van de 23mm lnb-klem is iets minder dan 40mm, zeg maar gelijk aan de buitenmaat van de verloopring. Daarmee heb je voldoende ruimte tussen de golfpijpjes van de triple-lnb. Deze Gibertini lnb-klem is vele malen steviger dan de Triax lnb-klem die eigenlijk veel te gammel is voor de zware triple-lnb.

 

XP MFP 1-23 Gibertini-Triax- Octagon.jpg

Gibertini adapterset  MFP1-40.jpg

smalle lnb-houder.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Sprietje zei:

de Triax lnb-klem die eigenlijk veel te gammel is voor de zware triple-lnb.

Om eerlijk te zijn ,

ik merkte geen verschil in ontvangst bij zowel een Single als de Triple LNB !!

Het probleem is in dit geval niet het gewicht van de Triple LNB ,

maar de triaxbeugel zelf !! Zelfs zonder LNB kwakkelt die !!

Ik heb een paar Triax-LNB-houders uitgetest zonder de Triple LNB , zelfde resultaat !!

 

19 uren geleden, RimaNTSS zei:

de eenvoudigste manier om een LNB-houder te maken

Zeker een interessante oplossing , ik zal mijn rommelbak eens uitsnuffelen !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat het eerder gedaan is, maar vandaag heb ik de triple LNB op een nog aanwezige Multytenne gemonteerd en na enig nauwkeurig uitrichten met prima resultaat. De vroegere post hierover (die ik niet meer kan vinden) heeft de lnb op het buitenste pootje gemonteerd. Ik heb het vandaag gewoon op de middelste gedaan en dat werkt. Wel de lnb zo dicht mogelijk naar de schotel toeschuiven.

Hierna een paar foto's:

 

3.jpg

4.jpg

5.jpg

1.jpg

2.jpg

 

aangepast door rietv
dubbele foto
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo rietv

 

Welkom op dit forum

 

Je hebt het over een Multytenne maar in feite gaat het over een triple-lnb op Technisat DigiDish 45. Zover ik weet is daar nooit eerder een draadje over geweest. Mooi dat dit werkt.
Je mist dan wel de Hotbird maar daar staat tegenover dat je wel 4 aansluitingen hebt terwijl de Multytenne maar 1 of 2 aansluitingen heeft.
Blijft wel een feit dat je met deze slechts 45cm schotel weinig regenreserve hebt voor de zenders van Canal Digitaal. Dan is een schotel van 60cm toch beter.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, natuurlijk, je hebt gelijk. De schotel komt van een multytenne, vandaar mijn vergissing.

De prestatie voorbeelden zijn trouwens gemaakt met een dik donkergrijs wolkendek, waar lichte regen uitviel.

Ik zal bij zware regen nog eens testen.

14 uren geleden, Sprietje zei:

Hallo rietv

 

Welkom op dit forum

 

Je hebt het over een Multytenne maar in feite gaat het over een triple-lnb op Technisat DigiDish 45. Zover ik weet is daar nooit eerder een draadje over geweest. Mooi dat dit werkt.
Je mist dan wel de Hotbird maar daar staat tegenover dat je wel 4 aansluitingen hebt terwijl de Multytenne maar 1 of 2 aansluitingen heeft.
Blijft wel een feit dat je met deze slechts 45cm schotel weinig regenreserve hebt voor de zenders van Canal Digitaal. Dan is een schotel van 60cm toch beter.

 

 

aangepast door rietv
Spelfout
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...