Ga naar inhoud


Nieuw !!! Triple LNB(64 cm)


Seniorsatter

Aanbevolen berichten


Nou wel de eerste die deze combinatie niet voor elkaar krijgt. Gaat NIET lukken door de lnb klem helaas. Zit helemaal geen pennetje in. Net gekeken en is alles aan 1 stuk per helft. Deze helften moeten wijder open voor ze weer samen kunnen. Helaas geen pennetje wat eruit kan. Met een cd Lnb weet ik niet. Met de Lnb die hier erbij zit kan niet.

15134934514281536025566.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste erwinnaar

 

De combinatie Fuba DAA-650 met een Canal Digitaal triple-lnb wordt al jaren verkocht door een satellietshop, zie de bijlage. Je moet me dus niet vertellen dat het niet gaat.
Eerst de twee aluminium delen tussen de pijpjes inschuiven en met elkaar verbinden, dan de verloopring over het pijpje plaatsen en er van de zijkant in schuiven. Heb je het zo gedaan?

 

Fuba met triple-lnb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongen je weet toch dat het een single Lnb is met de 13 16 19 optie......daar al hele tijd over gehad...

Op 2-12-2017 om 18:23 zei Sprietje:

Beste erwinnaar
 
Die triple-lnb past ook prima op een Fuba DAA650. Deze schotel is ook 60cm breed op de spiegel en heeft ook een f/D van 0,6.
Ook heeft deze schotel een smalle lnb-houder waardoor hij ook tussen de pijpjes kan.
Ja de triple-lnb met 1 aansluiting is niet alleen veel goedkoper maar ook enorm veel kleiner en lichter, zie de bijgaande foto.
Dedenk wel dat de diseqc-volgorde bij dit monoblock met 1 aansluiting wel anders is dan de triple-lnb van CanalDigitaal.
Bij CanalDigitaal is de volgorde:
Astra 19,2 op #1
Astra 22,5 op #2
Astra 28,2 op #3
Bij de triple-lnb met 1 aansluiting is de volgorde:
Astra 19,2 op #2
Astra 23,5 op #1
Astra 28,2 op #3
Let er dus op dat de satellietontvanger in deze volgorde is in te stellen.

 

In Nederland koop je de  IDLM-SINM20-TRPMN-8PP voor €31,95 plus €6,95 verzendkosten, in Duitsland al voor €22.95 plus €3,49 verzendkosten.

Als je nog even opgeeft in welke plaats de schotel komt te staan, dan reken ik nog even uit hoe schuin je hem moet zetten.

 

triple-lnb single..quad.jpg

Zie deze bijdrage.  Kan dus niet die linker 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus zonder de kunststof verloopring krijg je de Fuba houder niet tussen de pijpjes gemonteerd?
Als de twee helften nu wel met een pennetje aan elkaar gekoppeld zouden zijn, had het dan wel gekund?
Dan is het toch eenvoudig. Je zaagt de twee pennetjes van 5mm diameter (denk ik) af en je boort via het gaatje er naast daar een gat. Dan heb je in beide houders totaal 4 gaten zitten van denk ik 5mm en daar steek je een pennetje in. Je kunt ook een (rvs) bout van 5mm er door steken met een moer er op, dan kan hij er zeker niet meer uitvallen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je de 2 uitsteeksels af zaagd moet het ook kunnen 

fuba alu klem2.jpg

  • Like 1

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is misschien ook een mogelijkheid Trust.
Kijk als een satellietzaak in Friesland deze combinatie van triple-lnb en Fuba schotel al heel lang op hun site heeft staan, je verder kunt zien dat het een eenmansbedrijf is die vaste schotels plaatst en ook automatische schotels op campers, dan moet het een eenvoudige zaak zijn om de triple-lnb op een Fuba schotel te plaatsen. Daarom had ik op 2 dec. ook geschreven dat deze combinatie kan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de normale manier is het niet mogelijk. Ga de boel ook niet saboteren door te boren zagen enzovoorts. Het past niet dus pech. Zal deze mensen een Triax adviseren waar het wel op kan. Die Fuba ligt niet in de weg. Daar kan een Duo Lnb op en zelfs een rail met losse lnb's.

4 uur geleden zei trust:

als je de 2 uitsteeksels af zaagd moet het ook kunnen 

fuba alu klem2.jpg

Dat klopt. Misschien een optie. Goedkoper dan een andere schotel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste erwinnaar

 

Ik heb de indruk dat je overspannen bent.
Je hebt zelf de Fuba DAA 650 voorgesteld omdat dat een schotel van goede kwaliteit is, zeg maar Duitse degelijkheid en er is geen enkel probleem om de triple-lnb te monteren.
Gewoon de twee nokjes afzagen zoals trust al voorstelde. Dan kun je de klem zo monteren heb ik nagevraagd.
Maar goed doe maar moeilijk en neem een Triax. Moet je vooral ook even bij Drs.IJzerbout melden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...