Ga naar inhoud


Oslink probleem


PHVB

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 PC's (1 laptop) beide met windows XP service pack 3.

Op mijn desktop PC draait OSLINK V299 perfect en kan ik zonder problemen decoders flashen.

De PC heeft een onboard parallel poort.

Op mijn laptop voorzien van een PCMCIA parallel kaartje krijg ik de handel niet aan de praat.

Bij READ SIGNATURE geeft hij "Can not read signature" en zie je FFFFFFFFF FFFFFFFFFF.

Het parallel kaartje werkt want als ik mijn printer er op aansluit dan kan ik gewoon printen.

 

Iemand enig idee???

Link naar reactie
Delen op andere sites


@PHVB,

 

Ook een Oslink is soms erg poort gevoelig, op de ene PC / Laptop werkt het wel en op een andere niet, zelfde verhaal kun je hebben met Jtag's, Unloopers enz..

 

Het gemakkelijkste is voor ieder apparaat onthouden waar op het wel goed gaat en daar op blijven werken.

 

Nieuwe OS kunnen soms ook driver problemen geven, maar in jou geval zal windows XP gewoon moeten werken, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit ook geprobeerd een OSLink met een pcmcia kaart aan de praat te krijgen.

Dat is toendertijd niet gelukt. Zover ik het nog weet had dat te maken met de poort toewijzing.

Dat had het besturingssyteem (Windows XP toendertijd) problemen mee.

Ik heb toen nog wel Windows 98 op een Virtual machine gedraaid, maar dat lukte ook nog niet. Poort toewijzing was wel anders dan in XP, maar volgens mij liep het toen nog niet vanwege de interne bus waar de pcmcia kaart op zat. Volgens mij PCI bus wat het probleem opleverde.

Omdat ik ook nog altijd een desktop heb voor enkele speciale interfaces heb ik verder uitzoekwerk achterwege gelaten.

Als je het wel voor elkaar krijgt hoor ik, en waarschijnlijk met mij ook anderen, dat graag.

 

Groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bang dat het te maken heeft met ECP instelling.

Dit kaartje zou daarop ingesteld moeten kunnen worden maar op de 1 of andere manier lukt het niet.

Mocht het werken laat ik de oplossing weten maar tot nu toe geen resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...