Ga naar inhoud


Feedhunten via PC met TV Tuner PCI(e) of TV Tuner USB


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

Voor mij sowieso 1, maar het feit dat jij ook transponders van een nabijgelegen satelliet inscant, heeft dit niet veeleer te maken met een slecht uitgerichte schotel? Dit kun je zelf eerst vooraf oplossen en niet nadien door te beginnen filteren.

 

2 & 3: kun je dit nog een blindscan noemen als je een externe database gaat inladen?

 

Je vermeldt in je post FastSatfinder. Het laatste nieuwsbericht op die site dateert van november 2019. Ik zou me niet teveel op de oude info baseren die je daar nog tegenkomt.

aangepast door Zilverhippie
Link naar reactie
Delen op andere sites


Update

Feed Ranges gids , januari 2023 , volledig herzien en bijgewerkt.
European Beam 53 oost tot 45 west
Het actieve deel van de Ku-band waar feeds kunnen zijn
gevonden in het UK en West-Europa door William-1 !
(Polariteit aangegeven wanneer er slechts één in gebruik is , indien geen polariteit aangegeven is het zowel V of H)

Lijst wat aangepast met mijn eigen ervaring op diverse satellieten .

 

Succes !

Feed Hunters Guide January 2023 Fully Revised.docx

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft helemaal geen filter of gelijk wat in of uit schakelen. Zorg voor de basis als je begint. Een perfecte loodrechte ( in alle richtingen ) van je buis waaraan je motor hangt en je schotel zodanig uitrichten dat die zo gaat als kan de Clark Belt volgt.

Pas dan kan je beginnen. Feedhunters gebruiken meestal een ontvanger die beschikt over een fijne afstelling in oost en west.

Op mijn sg2100 rotor staat reeds jaaa...ren een gregorian deltastar 90 cm schotel . Die heb ik voorzien van een inclinatie systeem met actuator zodanig dat ik deze vanop mijn boekenplank in mijn hobbyruimte kan laten zakken of kan laten omhoog gaan d.m.v. van een Motek MP-880 box in stappen van 0,1 graden. Als instelpunt staat die op 000 dus de Clark Belt lijn. Zo een 15 jaar geleden gebruikte de VRT voor hun feeds de Astra 1C satelliet ( op 2,0°E ) , deze satelliet was zodanig "inclined" dat deze enkel de Clark Belt volgde op de middag. in de ochtend stond deze tot wel 5 graden boven de Clark Belt en in de avond was het tot wel 5 graden naar beneden.
Dus sinus vormende baan van de satelliet was zodanig regelmatig dat je er een grafiek kon van maken om de inclinatie te vinden op een bepaald uur in de dag. In de morgen zette  ik bvb. de positioner in de vroegte op 050 en in de late avond op 950.

Na het verdwijnen van deze satelliet naar het kerkhof is het inclinatie systeem er nog altijd aanwezig en kan ik nu gerust een halve tot 1 graad naar boven of naar onder via de positioner voor de allerlaatste stap voor het uitrichten van een bepaald satelliet. Is dus nog altijd zéér handig. Dit systeem blijft erop !

Voor de instelling van het uitrichten van een bepaalde satelliet naar oost of west gebruik ik de fijn afstelling op mijn hoofdontvanger Technomate TM-5402 HD M3.
Ik doe dit altijd op de zwakste TP van een bepaalde satelliet maar wel eentje in FTA. Ook kan ik gebruik maken van de ingebouwde Sat Finder ( Spectrum mode )
Bvb. voor de satelliet 7°E  gebruik ik TP 12650 H 3250 (ALKAFEEL) tot maximale ontvangst in dB.

Dus dan ben ik klaar voor blindscannen op die satelliet die ik wil. Ik heb een Invacom C120 QDF-031 Quad lnb met aansluiting naar de TM-5402 HD M3 , dit is de ontvanger waarmee ik draai , ook is hierop aangesloten een Edison mio 4K en ook een TBS5927 op mijn eerste PC en een TT-Budjet S2-1600 kaart op mijn tweede PC.

Meestal gebruik de TBS5927 met EBS Pro en soms ook samen een blindscan van de volledige satelliet met de TM-5402 HD M3.
Vergeet niet om de Feed Ranges in te stellen in EBS Pro zodat je niet de ganse satelliet inscant op zoek naar feeds.
Als voorbeeld een scanning op de 7°E met EBS Pro ( met de vijf feed frequentie ranges ) .

Een volledig lijst van alle satellieten kun je downloaden hierboven !
Zie bijlagen...

 

ScreenShot224.jpg

thumbnail_IMG_20230123_1636.jpg

thumbnail_IMG_20230123_1613.jpg

thumbnail_IMG_20230123_1615.jpg

ScreenShot223.jpg

  • Like 2

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Crazy Sat: dat is een mooie luxe setup 😀

voorlopig wil ik het hiermee doen, eerst maar eens ervaring opdoen.

 

De opties om een transponderlijst te importeren vanuit b.v. kingOfSat is geen echte blindscan. 

Ik wil gaan voor de optie EBSpro.

Vandaag nogmaals 7E scan gedaan en geen transponders van 4.8E ontvangen.

Ik heb de motor vanuit het oosten naar 7E laten draaien.

Toen een blindscan uitgevoerd.

Daarna hetzelfde, maar dan eerst de motor vanuit het westen naar 7E gedraaid.

dit om eventuele speling in de motor te ontdekken.

In beide gevallen dus geen 4.8E meer ontvangen.

Dit probleem lijkt dus opgelost te zijn.

 

Mijn theorie was dat bij een grotere schotel en een naastliggende transponder met veel zendvermogen het mogelijk is dat deze ontvangen kan worden.

 

@Crazy Sathoe krijg je het voor elkaar om alle transponders in het sidepanel van EBSpro weer te geven?

Ik krijg dat alleen voor elkaar door deze een-voor-een met de rechtermuis knop aan te klikken en dan te kiezen voor 'add to sidepanel'.

 

image.thumb.png.1caa8ff656f64ab111f1baed94f415d3.png

 

Dank je voor de feedhunters guide!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie :

 

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

U staat In de blindscan2 methode , in deze mode werkt het sidepanel niet !
Bij opties --> blindscan de "blindscan" methode gebruiken indien je het sidepanel werkend wil zien .

En gebruik die "feedhunter ranges" zoals reeds gemeld , je scan de ganse satelliet in , is niet de bedoeling bij feedhunten.

aangepast door Crazy Sat
  • Like 1

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga de feedhunter ranges zeker toevoegen. 
Omdat ik nog aan het testen / experimenteren ben heb ik dit nog niet gedaan. 
 

Dat het sidepanel op die wijze alleen bij blindscan methode 1 werkt wist ik niet. Daar was ik niet eenvoudig achter gekomen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet omdat iets niet op KingOfSat staat dat het niet bestaat, maar sommige satellietposities geven inderdaad maar af en toe eens een teken van leven.

Je kunt beter uitgaan van meer dan één bron, al dan niet gecombineerd met eigen waarnemingen.

Het kan ook nét de uitdaging zijn om iets wat nog niet vermeld staat a.d.h.v. een eigen waarneming te laten opnemen in de database.

 

De Quantum van Eutelsat is wel voor heel specifiek gebruik zoals op de site van Eutelsat te lezen is: https://www.eutelsat.com/en/satellites/eutelsat-48-east.html (maar hij "hangt" er nog steeds: https://www.n2yo.com/?s=49056)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 5 maanden later...

Nieuwe versie van DVBDream versie 3.7.2. Trial

-  Added support for TBS 5230, 5530, 5930, 6904SE, 6205SE, 6281, 6209, 6290, 6522, 6504, 6590, 6910, 6909, 7230, 7901

 

https://www.dvbdream.org/

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...