Ga naar inhoud


Feedhunten via PC met TV Tuner PCI(e) of TV Tuner USB


Crazy Sat

Aanbevolen berichten


Op 8-12-2023 om 16:38, scannie zei:

Dit is de gouden tip. Ik had ook een interlace probleem, strepen bij bewegend beeld. Ook dat is hiermee verdwenen.

Helaas te vroeg gejuicht.

Zie onderstaande bij bewegende beelden.

Iemand die een oplossing heeft voor dit probleem?

Schermafbeelding 2023-12-14 232751.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De interlace setting is niet correct

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hele avond liggen zoeken, het probleem nu opgelost.

De instelling van video renderer ingesteld op enhanced video renderer.

 

Tevens zie ik nu dat 4:2:2 direct in DVBdream afgespeeld kan worden, handig.

 

Toch nog een uitdaging:

Bij het zappen hangt DVBdream soms even vast, beeld wordt dan lichter en er staat bovenin dat de sat tuner niet reageert.

Dit is afhankelijk van de geselecteerde zender. Dit gebeurt dan altijd als ik bij die zender weg wil zappen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Schermafbeelding 2023-12-15 001521.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn workaround voor feeds is nu:

Blindscan via ebspro.

De transponderfile in DBVdream importeren.

Een volledige scan van alle transponders.

Gevonden zenders accepteren.

Interessante feeds bij favorieten plaatsen.

Helaas verplaatsen deze zich niet maar worden ze gekopieerd.

Deze zenders blijven dus ook in de hoofdlijst bestaan (- teken, zie screenshot).

 

Hierdoor is er helaas is er geen optie om alleen de nieuw gevonden zenders te bekijken.

Deze worden immers in deze totaallijst erbij geplaatst.

 

Is dit ook de methode die jullie gebruiken?

Tips zijn welkom.

 

 

 

Schermafbeelding 2023-12-15 082531.png

aangepast door scannie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mijn h-h motor had na de storm ineens veel speling. Uiteindelijk eenzelfde motor gekocht en geplaatst. 
Die heeft ook al iets speling waardoor dit merkbaar is op een 120 cm schotel. 
USALS is dan niet meer nauwkeurig omdat de speling de motor iets te ver laat zakken. 
Is er een optie om dit softwarematig op te lossen? Of wellicht van USALS afstappen en alle posities apart opslaan? 
Iemand hier ervaring mee met EBSpro of bv aparte software om de motor te besturen?

aangepast door scannie
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Wat bedoel je met "speling in the motor"? Dat de schotel wat los zit op de motor en een beetje heen en weer kan bewegen door 

de wind?  Sommige diseqc motoren hebben een stelschroef die je wat kan aandraaien (niet te veel, een klein beetje speling is

normaal en als je het te vast draait kan de motor vastlopen) en daardoor het probleem oplossen . Ik heb zo mijn amiko 3800 weer leven in geblazen.

De instelschroef bevindt zich bij die motor in een gaatje dat enkel zichtbaar wordt als de schotel er af wordt gehaald....

 

In software kan je natuurlijk wel wat compenseren  door een lichtjes verkeerde satelliet positie in te geven, maar als het begint te waaien

zal de signaalsterkte op en neer springen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad het probleem.

De motor kan iets heen en weer bewegen.

Ik heb een PremiumX motor, maar deze lijkt veel op andere motoren.

Enig idee of deze motor ook een dergelijke mogelijkheid heeft.

Anders zal ik deze eens moeten openen.

 

 

Schermafbeelding 2023-12-30 005702.png

Schermafbeelding 2023-12-30 005935.png

Schermafbeelding 2023-12-30 010007.png

aangepast door scannie
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

13 uren geleden, Zilverhippie zei:
23 uren geleden, DeepThought zei:

 

Volgens mij bedoelt DeepThought met die stelschroef de moer op die onderste foto. Daarvoor hoef je niets te openen

Die zit muurvast. 
binnenkort de motor maar eens openen en de oorzaak zoeken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik ervaar problemen met DVBDream.

Soms hangt de pc even vast als ik een zender kies. 

Het hele scherm is dan tijdelijk lichtgrijs.

 

Een ander probleem is dat ik zenders niet altijd zie.

Als ik onderstaande lijst van boven naar beneden afloop zie ik bij de geselecteerde zender geen beeld.

Loop ik van onderaf terug zie ik wel beeld.

 

Kan dit een driver probleem zijn?

Ik gebruik Streamreader 1.2.23

 

image.png.515d152361c5d75655b332b61f78df31.png 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Geplaatst: (aangepast)

Even herhalen . Een bijgewerkte lijst met de "feedranges" voor het opsporen van feeds op diverse satellieten.
thanks to William-1 .

Gebruik deze scangebieden voor het opsporen van feeds , doe geen volledige blindscan op een bepaalde satelliet !
Ik gebruik die lijst altijd zowel met PC kaarten of usb ontvangers in EBSPro (scangebieden toevoegen bij "range") maar ook met de enigma2 ontvangers die een blindscan ondersteunen.
Alles gaat veel sneller voor het opzoeken !

 

 

 

Feed Hunters Guide March 2024.docx

aangepast door Crazy Sat
  • Like 2

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Crazy Sat zei:

Even herhalen . Een bijgewerkte lijst met de "feedranges" voor het opsporen van feeds op diverse satellieten.
thanks to William-1 .

Gebruik deze scangebieden voor het opsporen van feeds , doe geen volledige blindscan op een bepaalde satelliet !
Ik gebruik die lijst altijd zowel met PC kaarten of usb ontvangers in EBSPro (scangebieden toevoegen bij "range") maar ook met de enigma2 ontvangers die een blindscan ondersteunen.
Alles gaat veel sneller voor het opzoeken !

 

Feed Hunters Guide January 13th 2023 updated.rtf 3.62 kB · 1 download

Bedankt. Enkel de gele kleur van 47.7°E Eutelsat Quantum  is moeilijk leesbaar.

  • Like 1
Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Bedankt. Enkel de gele kleur van 47.7°E Eutelsat Quantum  is moeilijk leesbaar.

 

Klopt ! Ik heb de lijst van verleden jaar wat aangepast naar een actuele toestand en vele kleurtjes weggelaten zodat het veel leesbaarder is.
Heb de bijlage aangepast in mijn bericht hierboven.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...