Ga naar inhoud


Dreambox zenders streamen naar Samsung smart TV


Manolo82

Aanbevolen berichten

Ik ervaar hetzelfde als mbmvc.

 

Wat ik doe is. Ik zet de SmartTV uit en weer aan. Vervolgens open ik de E2 app weer en kies ik het kanaal wat ik wil bekijken. Het zappen maakt het zo wat lastig maar ik ben allang blij dat het uberhaubt kan. Het lijkt erop alsof de DM de laatste afgespeelde zender onthoudt of niet dumpt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nog even een opmerking over het streamen.

Ik merkte in het begin ook dat veel zenders willekeurig niet werkten. Bij nadere inspectie zag ik dat enigma2 op mijn dreambox 800 willekeurig restarte bij het kiezen van een kanaal.

Dit merk je niet meteen aangezien je het pas opmerkt als je de display in de gate houdt.

De enige oplossing was om te switchen van OpenPli 2.1 naar Newnigma. Die heeft helemaal geen problemen met het restarten van enigma2

Op mijn dreambox 8000 met OpenPli 4 heb ik weer geen problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hafeez, alvast bedankt voor je reactie  , ga het proberen

Hafeez, ik kom er helaas niet uit, instructie in readme.txt en een nieuwe playlist maken snap ik ook niet.

Misschien is het teveel gevraagd maar zou je dit stap voor stap kunnen uitleggen ?

 

Ik heb trouwens een dreambox 800hd se met openpli4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het aanmaken van een nieuwe lijst is ook niet echt heel makkelijk. De instructies uit de readme.txt ff copy/paste in word of andere writer doet al wonderen. Mij is het uiteindelijk wel gelukt. Maar de lijst is natuurlijk weer op mijn wensen ingesteld.

 

Mijn standaard lijst uit mijn DM is die van Icesat. Wat meteen opvalt is dat ik alle Fox Sports EDL en Sky movie HD beter bereikbaar heb gemaakt. Daarnaast heb ik nog een aantal zenders binnen handbereik ingesteld. Zenders die je eerst alleen kon bereiken na 2 minuten te scrollen.

 

 

Ik heb hem toch bijgevoegd. Misschien zijn er andere die er wat aan hebben.

VideoPlayerFull.js.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaaf topic! Ik ben er gelijk mee aan de haal gegaan toen ik deze spotte.

 

Ik heb een UE32F4510 in de slaapkamer, waarop ik de standaard E2 player op heb gezet. Heb de channellists aangepast en de streams werken allemaal in VLC. In de E2 player app krijg ik het echter niet voor elkaar alle kanalen te openen. Ik krijg regelmatig op diverse streams de error "Kan het bestand niet afspelen. Controleer en probeer opnieuw" Hetzelfde geld voor de Nstreamplayers die gepost zijn. Deze heb ik voorzien van de m3u list, alleen verschillende streams openen niet. De TV dan herstarten bied dan ook geen oplossing.

Iemand nog een hint in de juiste richting? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaaf topic! Ik ben er gelijk mee aan de haal gegaan toen ik deze spotte.

 

Ik heb een UE32F4510 in de slaapkamer, waarop ik de standaard E2 player op heb gezet. Heb de channellists aangepast en de streams werken allemaal in VLC. In de E2 player app krijg ik het echter niet voor elkaar alle kanalen te openen. Ik krijg regelmatig op diverse streams de error "Kan het bestand niet afspelen. Controleer en probeer opnieuw" Hetzelfde geld voor de Nstreamplayers die gepost zijn. Deze heb ik voorzien van de m3u list, alleen verschillende streams openen niet. De TV dan herstarten bied dan ook geen oplossing.

Iemand nog een hint in de juiste richting? 

ik kreeg de tip van hafeez om de dreambox op standbye te zetten en toen was het probleem opgelost, misschien ook voor jou ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mbmvc bedankt voor het antwoorden. De box beneden staat altijd standby als ik de boel naar boven probeer te streamen. Ik moet alleen nog uitsluiten of het mogelijk door de wifi komt dat sommige kanalen niet werken. De tv is via wifi op mijn netwerk aangesloten. Weliswaar via het AC protocol, wat snel genoeg moet zijn, Ik stream er 13gb+ HD bestanden moeiteloos mee door via Allshare. Andere opties / uitsluitingen zou ik niet meer weten.Ik laat mijn uitkomst in ieder geval weten.

aangepast door steef84
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Kijk, een onderwerp waar ik al een tijd naar opzoek was. Ik heb zelf nog een DM500 enigma 1 kan ik dan deze app ook gebruiken.

De app staat wel al geinstallerd op me smart tv, nu even de vraag waar ik de stream info kan vinden om dit in de lijst aan te passen.

In vlc staat bijv.http://192.168.X.XX:31339/0,0064,0058,0059.

 

Ik hoor graag van jullie .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad het ip goed staan maar ik gebruik enigma1 kan het dan ook (DM500). Als ik een stream open in vlc naar de pc zie ik poort 31339 staan en geen 8001 of heeft die poort niks met elkaar te maken. In kladblok zie ik dat er per zender een stream link staat hoe kan ik mijn stream link per zender zien en deze er dan in plakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...