Ga naar inhoud


Dreambox zenders streamen naar Samsung smart TV


Manolo82

Aanbevolen berichten

Ah ja de Twonky-Mediatomb discussie is al geweest. En je zou dan inderdaad een plugin op de Dreambox moeten zetten (Twonky oid) om dit te laten werken.

 

Ik gebruik zelf geen appels (ik eet liever bananen) maar heb een Android telefoon waarop ik de Dreamdroid-app heb, en die werkt het zelfde als jouw IOS app: gewoon Dreambox streamen naar m'n smartphone, dus als ik nou eens Android op m'n smartTV kon installeren dan daarbij de Dreamdroid app en gaan met die...banaan dus.

 

Dat van die 2 zenders tegelijk met een single-tuner box kan ik ook ja, ik snap ook niet hoe dit kan, en al helemaal niet waarom sommige zenders wel en sommige niet in combinatie werken, al denk ik dat het iets met de transponder waar een zender op wordt uitgezonden - te maken heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Pdufrenne: als ik je instructies volg (zie hieronder) dan krijg ik:

Forbidden

You don't have permission to access / on this server.

 

Op zowel PC als op smartTV. Ik heb geprobeerd

http://userid:password@192.168.1.73 maar dit geeft het zelfde effect (Browser geeft zelfs aan dat er geen logingegevens nodig zijn en waarschuwt voor omleiding).

index.xhtml staat op een NAS.

 

Heb je tips voor me?

 

 

 

Streamen vanaf een Dreambox (of Enigma2 box) naar een Smart TV is mogelijk.

Ikzelf heb een Philips TV met een internet browser en was ook op zoek naar de gevraagde functionaliteit.

Het antwoord vond ik hier:

http://nl.wikipedia.org/wiki/CE-HTML

 

De stream referentie moet ingepakt worden in een xhtml file:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
"ce-html-1.0-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<title>CE-HTML</title>
</head>
<body onload="myvid.play(1);">
CE-HTML a/v object:<br />
<object type="video/mpeg" id="myvid" data="http://192.168.2.200:8001/1:0:16:177A:C82:3:EB0000:0:0:0:" width="720" height="576"></object>
</body>
</html>

In mijn geval is het IP adres van de box "192.168.2.200". Pas dit aan aan het adres van je eigen Dreambox. De service is het SD kanaal waarop nu de TOP2000 wordt uitgezonden.

De HTML file moet je ergens op een webserver plaatsen. Soms kan dit op je router of op een NAS. 

 

Of dit ook op een Samsung gaat werken, durf ik niet te garanderen. Als hij een webbrowser heeft is de kans groot dat hij ook CE-HTML (XHTML) ondersteund.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook even een topic aangemaakt op: http://forum.samygo.tv/viewtopic.php?f=49&t=7116

 

Misschien dat er een samenwerking kan ontstaan of een soort van denktank.

Verschillende merken zijn wel bezig om het Smart TV gedeelte (wat naar mijn idee steeds belangrijker gaat worden) een echte update te geven. Merken als LG en Philips stappen over op andere platformen. Respectievelijk naar WebOS en Android

Hier een link naar een artikel over de overstap van LG: http://tweakers.net/reviews/3373/lgs-webos-platform-een-nieuwe-smart-tv-interface.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels antwoord van een lid van het SamyGO forum. http://forum.samygo.tv/viewtopic.php?f=49&t=7116

Ik ben er nu mee bezig maar het is lastig om de widget/app uberhaubt op je TV te installeren. Het IP adres geeft een fout en bij mijn TV is de mogelijkheid om software te updaten uitgeschakeld. Anders had ik de widget/app via usb kunnen installeren.

Maar op een of andere manier heb ik hem er toch opgekregen en kon ik de widget/app 1 keer starten en gebruiken. Nu geeft hij een foutmelding (ERROR_OPENAPI_300) en dat klopt ook wel. Want als ik kijk hoe groot de widget/app is dan is dat 0,00. Toch raar.

Volgens het lid van het SamyGO forum is het dus mogelijk om met deze widget/app een zenderlijst te maken die verwijst naar de streams van je Enigma2 box.

Hier een link naar de .zip file: http://kartina.pristavka.de/nktvplayer/nStreamPlayer.zip

 

Zelf denk ik dat het een kwestie is van een nStreamEnigma2playlist.xml maken. Maar corrigeer me als ik te makkelijk denk.

Het is toch een regenachtige dag vandaag ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze wek de beslissing genomen om de stekker uit het SmartTV projectje te trekken.

Aan de kant van de TV moet er ge-tweakt worden, maar dat is met het XHTML object “Video” niet mogelijk.

 

Als alternatief ga ik nu de Raspberry Pi inzetten, zoals eerder al in deze thread genoemd.

 

Voor wie het nog niet weten wat de Raspberry Pi is:

Dit is een mini computertje bestaande uit een “System on one chip” dus met een minimum aan onderdelen.

Ooit bedacht als educatie en hobby object, maar dankzij de GPU wel de mogelijkheid om full HD H264 streams te decoderen.

Met de mogelijkheid om ook XBMC (Een opensource media portal applicatie) hierop te draaien is deze RPi ook populair onder filmfans door toegang tot o.a. IceFilm.

 

XBMC heeft in de release 12.x nu ook de mogelijkheid om deze als frond-end voor PVR’s te gebruiken. Specifiek voor de Vu+ (Enigma2) zit deze add-on, standaard binnen de XBMC repository.

 

Voordeel van de RPi is dat deze gevoed kan worden uit een USB poort en bij CEC compatible TV’s gebruik kan maken van de commando’s die met de afstandsbediening worden gegeven. Dus zodra de RPi aan de tv hangt (middels HDMI) kun je met de afstandsbediening XBMC bedienen.

In de opzet van onze slaapkamer, heb ik de RPi nu achter op de TV geplakt en alle kabeltjes achter de TV weggewerkt.

Met XBMC zijn ook een grote hoeveelheid andere modules beschikbaar zoals het alternatief voor de “Uitzending gemist” app.

 

Ervaringen tot nu toe:

Out-of-the box een volwaardige oplossing:

·         Alle HD kanalen beschikbaar

·         EPG ondersteuning

·         Toegang tot de recordings

·         Timers instellen

Voor SD kanalen heb je nog wel een MPEG-2 licentie nodig. Deze wordt niet standaard meegeleverd.

HD kanalen lopen verassend goed. Let wel dat het netwerk hier een belangrijke factor is. Ik heb hen bedraag met 100Mbit/s. De RPi ondersteund géén Gigabit ethernet. Bij gebruik van de WiFi dongle kunnen HD streams veel problematischer zijn!

Zappen gaat uitermata langzaam. 10-15 seconden voordat een kanaal verschijnt. Dit valt me tegen.

Ik heb wel moeite om het scherm passend te krijgen. De XMBC desktop is te groot, en als ik deze verklein, zijn de TV kanalen niet schermvullend.

Conclusie is wel dat deze de SmartTV overbodig maakt.

 

Wil je ook een Raspberry Pi proberen, maak dan een booschappenlijstje:

·         Raspberry Pi type B

·         Behuizing

·         SD kaartje (min. 4 Gbyte) klasse 10, eventueel met XBMC voorgeistalleerd.

·         Een 5 Volt adapter of Micro USB kabel als je hem vanuit een USB poort gaat voeden.

·         HDMI kabel met CEC ondersteuning

·         Eventueel de MPEG-2 licentie (ook nodig voor DVD playback)

Link naar reactie
Delen op andere sites


De standaard player van de Samsung SmartTVs ondersteund het afspelen van een http videostream.


Helaas heb ik (nog geen Samsung SmartTV) maar ik heb de demo player aangepast en het werkt in iedergeval op de SmartTV Emulator.

 

Mocht iemand dit willen testen op een Samsung SmartTV dat moet je wel even het ip address (192.168.1.51) in alle URLs in app/scenes/VideoPlayerFull.js veranderen in het IP van je eigen Dreambox danwel andere enigma2 receiver.

Tip: gebruik replace all in notepad.

SamsungTVAF2_VideoPlayer_FullScreen.7z

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@hafeez

Vanochtend direct getest en ik ben zeer onder de indruk. Waar ik dacht dat het topic zou doodbloeden, blaas jij, hafeez, er weer vol leven in! Iedereen die een Samsung SmartTV heeft zal ze zeer dankbaar zijn dat je dit hebt ontwikkeld. Natuurlijk hoop ik dat je zelf ook een Samsung SmartTV zal aanschaffen zodat je de app blijft doorontwikkelen.

De meeste zenders worden zonder enig probleem weergegeven. Sommige zenders worden helemaal niet weergegeven. En sommige zenders worden weergegeven in de verkeerde beeldverhouding, zo krijg een zwarte balk links en rechts.

De zenderlijst is natuurlijk persoonlijk en het zou daarom (ook gezien de zenderlijst updates) erg praktisch zijn als deze (uit)gelezen wordt uit de E2 box door de app.

 

 

Graag hoor ik als ik meer dingen moet testen of als er een update is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds een paar dagen heb ik nu ook een Samsung SmartTV uit 2013 (F-series) dus ik heb het een en ander zelf kunnen testen.

Tijdens mijn zoektocht om mijn dreambox te kunnen streamen naar mijn TV ben ik de volgende programma's tegengekomen:

 

1. Samsung test player (reeds gepost). Werkt best aardig maar beperkte mogelijkheden en mijn programmeerkennis is te beperkt om deze player verder te ontwikkelen tot een volwaardige player. Geen idee hoe de player de stream enige tijd kan pauzeren.

 

2. nStreamLmod_2.54. Zeer veel mogelijkheden. De start.xml heb ik vertaald naar het Engels maar de online menu's zijn wel gedeeltelijk in het Russisch. Start ook op zonder internetverbinding. Ondersteuning voor .m3u playlists.

 

3. nStreamLmod_3.0. Werkt bijna net als een normale TV. Nadeel is dat de app verbinding maakt met een server en dus zonder internet niet opstart.

De start.xml heb ik vertaald naar het Engels maar de online menu's zijn wel in het Russisch en niet aan te passen aangezien de javascript code versleuteld is.

Ondersteuning voor .m3u playlists.

start.xml wordt gesynchroniseerd naar de server dus bij aanpassing moet je de sync forceren door de laatste 2 opties vanuit de instellingen op yes te zetten (wel in het Russisch)

 

4. xupnpd. Bied de zenders aan via upnp. Source code aanwezig en te compileren voor veel platforms (incl dreambox). Mogelijkheid om bouquetten vanuit dreambox te importeren maar ik kreeg dit niet aan de praat. Wert prima met mijn oude Samsung B-series maar de TV is te traag om het goed te gebruiken. Werkt niet met Samsung F-series maar dat is misschien een kwestie van de profile aanpassen.

 

Een m3u maken van kan vrij makkelijk met een aantal scripts. Google op "Convert your favorite files to .M3U to watch TV and to zap from VLC"

 

Voorlopig gebruik ik nStreamLmod_3.0 (de Russische menu's wennen na een tijdje vanzelf). Mocht deze niet meer werken dan val ik terug op nStreamLmod_2.54

Af en toe wordt de stream niet goed herkent maar door de stoppen en de stream opnieuw te selecteren werkt het vaak wel.

 

Mocht iemand de main.js uit v3.0 kunnen decompilen dan kan het menu misschien volledig vertaald worden.

nStreamLmod_2.54-EN_Sat4All.zip

nStreamLmod_3.0-EN_Sat4All.zip

aangepast door hafeez
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet zeggen dat ik totaal niet ontevreden ben over de Samsung test player die je eerder postte, er wordt goed gebruik van gemaakt en ik hoor weinig klachten van vrouwlief, en dat is altijd een teken dat iets werkt.

 

In mijn zoektocht was ik ook al wat 'Russen' tegengekomen, maar ben er niet ingedoken, leek me zinloos. Dat was niet het geval achteraf, zo blijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...