Ga naar inhoud


Dreambox zenders streamen naar Samsung smart TV


Manolo82

Aanbevolen berichten

Misschien gek, maar ik ben eigenlijk ook best wel tevreden over de standaard player. Ik heb geen last meer van zenders die het niet meer doen of die in een verkeerde ratio worden weergegeven. De player is overzichtelijk en als je de zenderlijst aanpast is er prima mee om te gaan. (ook voor de vrouw des huizes)

Natuurlijk kan het allemaal veel mooier maar stabiliteit komt bij mij op nr.1. Ik ben er echt heel blij mee.

 

Helaas beschik ikzelf ook niet over programmeer kwaliteiten en ben ik dus afhankelijk van mensen die dit wel beheersen. Tot die tijd blijf ik de player gebruiken zoals hij nu beschikbaar is. De Russische varianten ben ik ook tegengekomen in mijn zoektocht. Ik heb er een geïnstalleerd maar kwam niet verder dan het IPTV gedeelte. Verbinding maken met een Russische server gaat mij iets te ver en doe ik dan ook niet. Misschien heb ik onbewust al een deurtje open gezet... Ik heb nog geen verplichtte betaling hoeven te doen met Ukash. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb dit hele topic al meermaals doorgelezen maar begrijp er weinig van.

Ik heb een samsung smart 9000 en DB 8000 en een laptop.

Ik unzip de standard player bijlage op de laptop en bekom een aantal bestandjes. App Icon Images xml en

html.

En hoe moet het dan verder? Kan ik dan de dreamkanalen streamen naar de smart TV?

Ik zal dus iets moeten uitvoeren/installeren. Maar wat en hoe precies? Op de smart of de Dream of de

laptop of op allemaal?

Alvast dank.

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

@pirrewit: Ik snap de verwarring. Er staat nergens hoe het moet, je hebt dus nergens overheen gelezen. Ik kwam erachter toen ik bezig was met de Russische versies.

Bewerk allereerst het volgende bestand app/scenes/VideoPlayerFull.js. Openen met text editor (kladblok) en verander daar het ip adres in je eigen ip adres van je Dreambox. Zoals hafreez al als tip gaf is het handig om dit met de 'vervang alles' functie te doen. Als je dit hebt aangepast kopieer je de map naar een usb stick.  Deze stick steek je in je tv en zet hem dan aan. Vervolgens open je het Smart menu (Smart HUB). Als het goed is duurt het wat langer met laden. Als de Smart HUB vraagt om een update, annuleer deze dan.

 

Kijk in het geïnstalleerde app -overzicht of daar een nieuwe app staat. Namelijk, E2-Player.

In mij geval geeft jij ook nog een OPEN_API_300 foutmelding. Deze verdwijnt gewoon weer en vervolgens start de player op en kan je inderdaad al je zenders van je DM streamen naar je Samsung SmartTV.

 

(Mocht de app niet in het overzicht staan de eerste keer. Zet je tv dan en weer aan en kijk nogmaals.

 

Mocht het niet lukken dan hoor ik het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Manolo legt het goed uit, zo moet het.

Bij mij werkte het de eerste keer niet omdat ik alle mappen los op de usb-stick had gezet, je moet het pakketje in de map/directory laten waar ze inzit, anders lijkt de TV hem niet te laden.

 

Dus: 1 mapje met daarin alle sub-mappen en bestanden op usb-stick zetten (nadat je genoemde file hebt aangepast zoals beschreven).

 

'Easy does it'!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Manolo82.

Dit is begrijpelijk voor iedereen dacht ik. Zelfs voor een dummy zoals ik.

Mocht ik dit om welke reden ook willen verwijderen uit de app's op de samsung hoe kan dit dan?

Kan ik ook op deze wijze mijn harde schijf in de dream benaderen en films afspelen?

Kan deze app ook op mijn smartphone samsung Galaxy i9000?

grts

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Manolo82.

Dit is begrijpelijk voor iedereen dacht ik. Zelfs voor een dummy zoals ik.

 

Bedankt.

 

Mocht ik dit om welke reden ook willen verwijderen uit de app's op de samsung hoe kan dit dan?

 

Zodra je de usb stick uit de tv verwijdert zal de app ook niet meer worden geladen. En is dus verwijdert.

Kan ik ook op deze wijze mijn harde schijf in de dream benaderen en films afspelen?

 

Nee. Zelf heb ik geen HDD in mn DM maar logischerwijs kan je de TV laten communiceren met de DM via een UPnP app op je DM en AllShare op je SmartTV. Zoek even op dit forum.

 

Kan deze app ook op mijn smartphone samsung Galaxy i9000?

 

Nee. Dit is puur een app die alleen functioneert op verschillende Samsung SmartTV modellen. Gebruik de app 'Dreambox Live / Blackbox Live' (betaald) om je zenders te streamen naar smartphone of tablet. (iOS / Android)

grts

aangepast door Manolo82
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb precies gedaan zoals Manolo82 heeft geschreven maar ik krijg vooralsnog geen E2 player app.

De tv vind in de "Source" de usb en ook de inhoud kan ik zien .

Wanneer ik dan naar Smart Hub ga zie ik enkel de bestaande apps maar geen bijkomende.

Heb de TV al meermaals gestart.

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het icon is klein hoor, en komt helemaal rechts in het lijstje te staan.

 

En inderdaad: zet alles IN EEN MAP op de usb-stick, steek die in de TV VOORDAT je de TV aanzet, laat hem starten en start de HUB, dan zou hij moeten vragen om update, dat annuleer je en dan komt de plugin er te staan (naar rechts scrollen in je HUB).

 

Je schrijf:

De tv vind in de "Source" de usb en ook de inhoud kan ik zien .

 

 

Ik weet niet hoe jij een "Source" kunt zien als je het doet zoals omschreven, en vermoed daarom dat je het toch niet doet zoals omschreven...

 

Ik krijg geen enkele melding dat er een USB stick in de TV zit, hij laadt gewoon de data vanaf de stick. Als ik de stick in de TV steek als deze al aanstaat, ja dan kan ik op de stick en zie ik inderdaad de "Source".

 

Maar ik kan het allemaal verkeerd hebben, misschien heb je een andere SmartHub of firmware?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn tv is zo ingesteld dat hij telkens opent op HDMI/DVI en tegelijk de Dream opstart.

Als ik nu de dream van de stroom haal opent hij nog op HDMI en zegt geen signaal.

De usb steekt er in en dan start ik tv.

komt er een boodschap HDMI geen signaal.

Hij lijkt niet op zoek te gaan naar de andere bron met name de usb.

De source heb ik enkel gebruikt nadat niets werd geopend en om dus te kijken of er wel degelijk content

stond op de usb.

grts

 

ik heb tweetal weken een gloednieuwe samsung van de UE55F9000 reeks met een One connect.

mijn iconen zijn wel ongeveer 20cm bij 20 cm dus klein?

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een Samsung UE40ES5500. Dus ik ga ervan uit dat de nieuwe type ook de player ondersteunen.

 

Het maakt niet uit welke source je gebruikt. Het gaat erom dat de tv bij het starten van de SmartHUB de usb detecteert en de app in de lijst weergeeft.
Ik zal een foto bijvoegen hoe het er bij mij uitziet.

 

2prck6h.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt er dan op dat deze nieuwe type's zich anders gedragen.

Hij ziet de usb wel ,voegt deze aan de source toe (als je gaat kijken in source)maar lijkt het script van de content niet uit te voeren. Voor zover ik er iets van begrijp.

Ik steek wel degelijk eerst de usb in alvorens de tv te starten maar dan opent de dreambox met bvn en

eerst dan kan ik naar de smart hub.

Hopelijk zijn er nog satters met een gelijkaardig toestel die wel een oplossing hebben zoniet jammer maar helaas.

grts

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan natuurlijk niet meekijken met wat je doet en hoe je tv reageert. Maar source kan je helemaal links laten liggen daar heeft het niks mee te maken.

Het enige wat je hoeft te doen is tv aanzetten met usb stick erin, dan naar smarthub gaan en kijken of hij de app laat zien. Niet? Dan tv uit en weer aanzetten en weer kijken in de smarthub. (zoals op de foto)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...