Ga naar inhoud


Dreambox zenders streamen naar Samsung smart TV


Manolo82

Aanbevolen berichten


Ik heb de 2 sites eens doorgenomen.

Wat ik er kan uit opmaken is dat er wel degelijk een verschil is met het gedrag van een C of D of F reeks.

De sammygo app lijkt wel los te lopen voor instal op TV.

Het sammygo forum daarentegen is van een heel andere orde en is het meeste voor mij onbegrijpelijk.

Ik dacht dat je zeker een bestand moet downloaden Sammy widgets 1.1

Wat ze dan bedoelen met

"All you need is to place widget .zip files to "widgets" subfolder located in the same folder where application is saved. The application will automatically scan all folders and files within "widgets" subfolder and list only Samsung widgets with their icons and descriptions

 

snap ik niet helemaal goed.

Verder begrijp ik er uit dat deze methode alle bestaande apps op de TV wist? Toch?

Mocht dan uiteindelijk de widget op de pc werken dan moet je daar een keuze maken van de app's die je wil

installeren en dan op TV syncen.

 

Deze methode is voor een leek wel een stuk moeilijker dan met de usb stick mocht dit laatste werken.

Maar ik wil het wel proberen met een beetje meer uitleg in verband met de engelse tekst meer in het bijzonder "subfolder in folder where app is saved".

 

Alvast dank

grts

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de directory waar SammyWidgets.exe staat moet je een subdirectory maken met de naam 'widgets'

Daar zet je vervolgens weer de zip in met de app. Maar deze zip mag weer geen subdirectory hebben.

 

Al je normale apps op je TV blijven, wat er wel gebeurd is dat de user apps die je misschien via de developer account geinstalleerd hebt van een andere IP wel verdwijnen. Je synchoniseert ze immers met je  PC dus apps die niet in de widgets folder van SammyWidgets staan worden verwijderd. Dit is bij mij geen probleem aangezien alle user apps die ik installeer op mijn PC staan. User apps direct installeren van internet vind ik toch niet zo'n goed idee.

 

Voor het gemak heb ik de E2 Player & SammyWidgets toegevoegd.

Gewoon uitpakken en SammyWidgets.exe opstarten.

Vervolgens via de developer account van je Samsung de apps synchroniseren met het IP van je PC.

SammyWidgets_Sat4All.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

hafeez bedankt

heb vandaag even wat minder tijd maar ik ga het morgen zeker testen.

Nu met jouw bestandje erbij verwacht ik dat het zeker zal lukken.

Ik zal het resultaat hier melden.

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan heb je de e2 app werkend, maar zit er een zenderlijst in die niet naar mijn wens is ingericht. Bestaat er een makkelijke manier om een e2 bouquet om te zetten naar een streamlijst die in de e2 app bruikbaar is?

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Hotzenwalder: Ik heb hem zelf ook een beetje aangepast. Door heel simpel te copy/paste'n. Met een beetje creativiteit kan je misschien je zenderlijst inladen in VLC en deze dan weer converteren naar een bruikbare lijst. Anders zit er niks anders op dan verplaatsen, verwijderen en toevoegen. Een troost je hoeft het maar 1 keer goed te doen. Daarna mogelijk soms kleine aanpassingen.

 

Mocht je een handigheidje gevonden hebben dan horen we het graag in dit onderwerp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het gemak heb ik een aangepaste script toegevoegd die het aanmaken van de channellijst makkelijker maakt.

 

Pak enigma2m3u.tar.gz uit in /etc/enigma2 op je Dreambox/VU+

Volg de instructies in readme.txt maar ipv 2genm3u.sh run je 2gensamsung.sh

Je kan nu makkelijk de inhoud van de 'result-file' copy/pasten in het juiste gedeelte van VideoPlayerFull.js

 

Ook kan je 2genOVP.sh runnen en de 'result-file' renamen naar start.xml en deze gebruiken met OVP (in folder XML/).

Deze OVP is een alternatief voor nStreamLmod en een aangepaste versie die niet het internet opgaat.

enigma2m3u.tar.gz

OVP_2.96_DM800.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Eerste dank aan diegene die dit forum geopend hebben en dit werkend gekregen hebben, is echt geweldig.

 

Ik als(helaas) leek heb nog een paar probleempjes.Ik krijg maar een paar zenders op mijn smart tv( tv slaapkamer samsung UE40EH5300).

Dit zijn elke keer ook verschillende zenders, lijkt erop of dat dit te maken heeft met hoe opdat moment mijn dreambox( voor tv onder)  is ingesteld( rtl4 of ned1 etc) Of kunnen deze twee tv,s niet gelijktijdig gebruikt worden met deze app.?

 

Ik heb in een vorige bericht gelezen dat er in begin ook problemen waren dat er  maar een paar zenders beschikbaar waren. weet iemand wat ik hieraan kan doen ? Sluit niet uit dat ik iets over het hoofd heb gezien, nogmaals ik ben helemaal afhankelijk van het goede werk van jullie.!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mbmvc
Je kan niet op 2 TVs dezelfde dreambox kijken dan wel streamen, tenzij het 2 zenders zijn die op dezelfde transponder zitten.

Ook als je de dreambox maar op 1 TV gebruikt heb je wel eens dat of het geluid of het beeld niet word herkend. Het kanaal opnieuw selecteren helpt dan meestal wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mbmvc

Je kan niet op 2 TVs dezelfde dreambox kijken dan wel streamen, tenzij het 2 zenders zijn die op dezelfde transponder zitten.

Ook als je de dreambox maar op 1 TV gebruikt heb je wel eens dat of het geluid of het beeld niet word herkend. Het kanaal opnieuw selecteren helpt dan meestal wel.

@bedankt voor je snelle reactie,

Ook als ik de tv onder uit heb, kan ik maar een paar zenders ontvangen op mijn smart tv(boven), is er misschien nog iets wat de reden kan zijn hiervan ?   

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mbmvc

Welk programma gebruik je op je SmartTV, heb er verschillende gepost.

Heb je de verschillende bestanden die bij ieder programma hoort aangepast?

 

Kan je deze streams (http://...) wel afspelen met vlc?

Ik gebruik Samsungtvaf2videoplayerfullsreen gepost op 20-01-2014 om 20:19, het ipadres heb ik aangepast naar het ipadres van mijn dreambox 

Verder heb ik geen aanpassingen gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om zeker van te zijn dat je de goede URLs gebruikt kan je het beste de playlist opnieuw aanmaken ipv de mijne aan te passen.

Download enigma2m3u.tar.gz uit post #82 zodat je je eigen favourites kan gebruiken.

Volg de instructies in readme.txt

Na runnen van 2genm3u.sh open je de m3u in vlc en test of de streams werken. Als het goed is moeten ze allemaal werken.

Daarna kan je nog eens 2gensamsung.sh runnen om de juiste playlist te genereren die je in het juiste gedeelte van VideoPlayerFull.js kan zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Om zeker van te zijn dat je de goede URLs gebruikt kan je het beste de playlist opnieuw aanmaken ipv de mijne aan te passen.
Download enigma2m3u.tar.gz uit post #82 zodat je je eigen favourites kan gebruiken.
Volg de instructies in readme.txt
Na runnen van 2genm3u.sh open je de m3u in vlc en test of de streams werken. Als het goed is moeten ze allemaal werken.
Daarna kan je nog eens 2gensamsung.sh runnen om de juiste playlist te genereren die je in het juiste gedeelte van VideoPlayerFull.js kan zetten.

 

hafeez, alvast bedankt voor je reactie  , ga het proberen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...