Ga naar inhoud


Middelburg en Inverto ultra black lnb breedte maat


iPadawan

Aanbevolen berichten

Las het 110cm triax topic en wilde geen topic kapen, dus.....

 

@sprietje, Dat is cool, de formule dat je die gecreeerd heb. Heb je deze in een excel spreadsheet gezet? Het uitwerken van wat je beschreef is andere koek, wil je dat delen?

 

Heb een 100cm schotel met beugel met twee Alp's. Maar wil er twee Inverto's ultra's bij zetten.

 

Hoe zit het trouwens met de breedte van een Inverto black quad ultra? gaat dit passen? Jammer dat ze de 4 aansluitingen niet in het verlengde gemaakt hebben, maar in de breedte.

 

Ik zou het graag willen weten van middelburg en dan voor 13E - 19E - 23E - 28.2E. En dan vooral de schuinte.

 

alvast bedankt

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste iPadawan

 

Welkom op dit forum


Het zal niet meevallen om de formule die ik ontwikkeld heb in een Exel spreadsheet te zetten omdat ik voor die formule gegevens gebruik van de Satlex calculator Toroidal, en gegevens nodig heb van de schotel. Die worden niet door de schotelfabrikanten gegeven.

Van veel schotels heb ik inmiddels de brandpuntafstanden zodat ik het uit kan rekenen.


Je schrijft dat je een 100cm-schotel hebt. Is dat een Triax 110?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Te langzaam aan het bewerken geweest dus extra plaatsing.

 

Ik kan desnoods LNB's op z'n kop zetten als de behuizing te dik is.

 

Heb eigenlijk nog wat.

De schotel is oud, en de arm heeft wat roest plekjes, en zit vast aan de schoorsteen. Nu wil ik twee 2-3mm nylon draaden spannen tussen de kop van de arm en schotel. Zal ik dat aan de uiteinden van de rail doen of echt aan de kop? Ik zie voor beide gedachten voor- en nadelen.

Tevens wil ik aan een zijde, i.d.g de rechterzijde van af de schotel naar het metselwerk een draad eind monteren. Bij flinke wind swiept het nogal. Wel altijd goed signaal, beide lnb's bijna 100%, ook bij regen. Wordt de constructie dan niet te stijf? Uiteraard in de rand gemonteerd en niet in de schotel zelf, zou snel vervormd zijn.

aangepast door iPadawan

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste iPadawan


Voor een Triax 110 (100cm breed en 105cm hoog) heb ik voor Middelburg het volgende berekend:
 

De afstand tussen de:

Hotbird 13 en Astra 19,2 = 98mm

Astra 19,2 en Astra 23,5 = 66mm

Astra 23,5 en Astra 28,2 = 70mm

Gemeten van midden voorzijde tot midden voorzijde lnb dus van pukkeltje tot pukkeltje.


Voor de afstand tussen de Astra 19,2 en 23,5 lijkt het dat dit niet helemaal past omdat de behuizing van de Inverto Black Ultra is 71mm breed is. Maar omdat ze 5 graden schuin naar elkaar toe staan, lukt het wel en heb je zelfs tussen de behuizing nog 2mm over, zie bijlage 2.
Je hoeft dus niets op zijn kop te zetten. Bovendien zou je daar niets mee opschieten.



De rail moet 11,35 graden schuin gezet worden, d.w.z. rechts lager dan links als je naar de binnenzijde

van de schotel kijkt. Hiervoor moet je de rail op zijn kop zetten want als je hem monteert zoals het zou moeten met het gat in de rail omhoog, dan kan de rail niet schuiner dan 7 graden, zie bijlage 1.

Voor de schuinte instelling kun je de hoek van 11 graden gebruiken, zie bijlage 3.


Plaats als eerste de houder van de Astra 19,2 tegen de lnb-arm, zie bijlage 4.

De skew van de lnb’s:
Hotbird 13 = 7 graden
Astra 19,2 = 5 graden
Astra 23,5 = 8 graden
Astra 28,2 = 11 graden
d.w.z. met de wijzers van de klok meegedraaid als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt t.o.v

verticaal waterpas. Controleer de skew ook door naar de maximale signaalkwaliteit te kijken.


De elevatie van de schotel instellen op 29 graden en zoek de Astra 19,2. De schotel fijn instellen op de Astra 23,5 bijv. op Eurosport HD op maximale signaalkwaliteit. 

post-60869-0-75413900-1367141176_thumb.png

post-60869-0-51008600-1367141244_thumb.jpg

post-60869-0-06304300-1367141299_thumb.png

post-60869-0-24125300-1367141340_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt. Andere natuur geweldadigheden, zoals regen, sneeuw en lage temperaturen bied deze kabel voldoende weerstand tegen? Zwart is wat moeilijker te vinden als losse meters.

 

Hoe zit dat met onderling verkoop adressen door PM'n? Mag dat wel?

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste iPadawan


De zwarte Koka 799 coaxkabel is prima geschikt voor alle weersomstandigheden.
Zie ook de bijlage waarin Hirschmann, de producent van Koka 799 in hun handboek deze kabel adviseert om op de schotel aan te sluiten.

Als je zwarte coaxkabel per meter wilt kopen, toets je op Google gewoon in: "koka 799 zwart kopen per meter”. Je krijgt dan heel veel adressen waar je die per meter of per lengtes van 15-25 meter kunt kopen.

post-60869-0-06377700-1367243817_thumb.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren middag mijn Inverto ultra black binnen.

Ik weet niet wat jullie er van vinden, maar ik vind het maar een plastiek gevalletje. Voelt goedkoop aan. Speling en het kraakt als je het op verschillende plaatsen indrukt. Wat vinden jullie van de bouw kwaliteit? Volgens mij met die vertikale naad en de kap aansluiting kan er gemakkelijk vocht in komen. Of zie ik spoken? Vind de Alps en een aldi lnb veel beter kwa behuizing.

 

Nu ben ik van plan om het in te spuiten met behulp van sileconen spray, maar ben zelfs bang dat het via de naad naar binnen kruipt.

Wat zijn jullie adviezen of hoe beschermen jullie die inverto's?

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen problemen er mee met de Inverto ultra black. De plastic behuizinging kan idd "goedkoop" aanvoelen. Het zegt niks van de kwaliteit van de lnb. De schotel met de Inverto ultra black lnbs staat meer dan 3 jaar op het dak. In de volle zon, regen, wind of sneeuw. Totaal geen problemen kunnen ondervinden. Ik zal geen siliconen spray gebruiken. Het tast het plastic aan en er blijft vuil op plakken. Persoonlijk zal ik niks wijzigen/modificeren op de Inverto ultra black.   

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb er hier totaal 14 inverto's hangen en nooit problemen ermee

maar als je die naden niet vertrouwd waarom kit je ze dan niet wat dicht met wat donkere kit

valt niet op en je weet zeker dat het dicht is

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik zie het probleem niet zo. Ik heb zelf ook 4 stuks Inverto Black Ultra Quads op een Triax 115 staan. De F-connectors worden mooi beschemd tegen regen doordat je van onderen een kap omlaag kan trekken die over de F-connectors valt en in Zuid-Spanje krijgen ze 10 keer meer zon dan in Nederland. Ook staan ze bij mij dicht bij zee en ook van zeewind lijden ze niets.

Gewoon plaatsen zonder poespas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...