Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een goedemiddag.

Hallo even dit ik heb een harststil stand gehad en daar door op straat gezet door mijn baas

Nu ben ik bij deze hobby terecht gekomen

Ga nu als leek mee aan de gang dus ik heb hulp nodig wie wil mijn leer meester worden

heb zelf een dreambox om op te leren bij mijn pc staan dat is de dreambox dm 500s

nou wil ik alles leren van software erop zetten tot cardsharing wil ik leren

Ben nu al twee dagen bezig om beeld erop te krijgen op monitor wil niet lukken

wie kan mijn op weg helpen zodat ik in de dreambox kan komen en beeld krijg op mijn monitor

hoop dat er iemand is.

GR piet.

Geplaatst:

Hoi,erg om te horen wat je overkomen is.

Welkom trouwens hier.

je weet uit de huisregels dat we hier niks van cardsharing moeten hebben?

Kijk onze dreambox database eens rustig door ;-)

Geplaatst:

Niet om het 1 of ander, maar je hebt wel een schotel aan de Dreambox gekoppeld??

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Geplaatst:

dat zal toch wel ? :D

ook names mij welkom in de wereld van die dreambox heet :P  ;)

veel plezier met het lezen mochten er vragen zijn wil ik (als ik dat ook kan )graag beandwoorden

sus 6

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Geplaatst:

Ja mensen ik heb een scholtel er aan zitten hoor

maar ik wil het leren hoe de software erop zet

begin er net mee voor mijn een nieuwe wereld en het lijk mijn een mooi hobby.

daarom wil graag site hebben waar ik het kan lezen.

GR zeist

Geplaatst:

Laat hem nou beginnen met pli.

Daarna kan hij dan andere proberen en dan weet hij meteen dat hij niet terug gaat naar pli :)

Suc6 met deze leuke hobby.

Edje

Vu+ Solo2
Dreambox 800s

Geplaatst:

Nu zo moeilijk is het allemaal niet,maar wel zeer uitgebreid, het is niet in een, twee uit te leggen,  daarom dat er gelezen moet worden.

Een Dreambox is een ontvanger opgebouwd op een mini computer.

Op computers valt van alles te instaleren, en ze kunnen met elkaar communiceren via netwerk.

Oorspronkelijk staat er altijd fabrieksoftware op dan ontvangt de Dreambox enkel FTA (vrije) zenders.

Die software is geschreven onder Linux, in den beginnne  moest men echt Linux kennis hebben om de kaartlezer met de originele software werkend te krijgen.

Dat behoort tot het verleden, jaren geleden begonnen enkele fanatieke Dreambox bezitters (hobbyisten) hun box maximaal te tunen op de originele fabrieksoftware.

Alles wat het gebruiksgemak van de Dreambox enigszins gemakkelijker kon maken werd op de box gezet.

VB: CCcam voor uitlezen en verwerken smartcard, plug_ins, zenderlijsten.

Dat kon omdat alles onder Linux geschreven was (open bron) met als groot voordeel dat alles  reproduceerbaar werd.

Mits een foto of image te maken van hun aangepaste versie kon men dit ook gaan gebruiken op een ander toestel, dat heet
flashen of het instaleren van zulk een image.  

Zo ontstonden aangepaste versies waarop de oorspronkelijke software van dream multimedia voorzien werd van toeters en bellen, Gemini was toen de bekendste, vandaag open PLi, Newnigma².

Dus als je vandaag een image gaat instaleren is dat nog steeds originele software + enkele toegevoegde items.

Ondertussen bestaan de Dreamboxen enkele jaren en zijn er veel Windows programma’s geschreven die gebruikt worden voor de Dreambox,kennis van Linux hoeft al lang niet meer.

Voor aanpassing van zenderlijsten is dat; dreamset, Dreamboxedit, dreamedit.

Het flashen van een Dreambox kan via de webbrowser of het Windows tooltje dreamup

Er zijn honderden plug-ins in omloop gebracht, voor ondertitels , weerbericht, ophalen van film info via internet, …..een zeer
populaire is de EPG plug-in van rytec.

Onlangs is er wel wat veranderd ouder boxen zoals de DM 500, DM 7020 draaien op Enigma 1 software.

Nieuwere boxen op Enigma 2 software, dat zijn alle HD ontvangers en de enige SD ontvanger de DM 7025 (twintuner)

Onder Enigma 2 zijn 3 varianten, OE 1.5, OE 1.6 en de huidige OE 2.0

Daarmee is het wel even opletten als er iets geïnstalleerd word dat die geschreven is voor de OE variant die op uw box staat.

The key to happiness. Stay away from idiots

Geplaatst:

Ik heb een raar buikgevoel, iets in mij zegt dat Piet/Zeist ons beet neemt........

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Geplaatst:

Piet/Zeist is afgehaakt toen de discussie zich verplaatste van zijn vragen naar wel of geen PLI  :P

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...