Ga naar inhoud


Ondertitels lopen voor op het beeld bij weergave van opnames


el canario

Aanbevolen berichten

Bij het afspelen van opnames lopen de ondertitels steevast voor op het beeld. Bij de live uitzendingen lopen ze prima synchroon. Ik gebruik de EMC plugin in Vti5.1.0, maar ook als ik EMC niet gebruik lopen de ondertitels voor...

 

Heeft iemand een idee of de synchronisatie van de ondertitels is in te stellen bij het weergeven van opnames?

 

 

 

 

 

VU+ Duo 4K/VTI, VU+ Ultimo/OpenPli, VU+ Solo Se V2/OpenPli, Rotor, Wavefrontier T90, Slingbox Solo

Link naar reactie
Delen op andere sites


je hebt videotext bij live uitzendingen

je hebt dvb text bij live uitzendingen

en je hebt eventueel een srt bestand als ondertitels bij een "buitenlandse Film" die je opgenomen hebt

 

met welke heb je een probleem?

ciao

 

 

Live uitzendingen, bijvoorbeeld BBC One: geen probleem, ondertitels (aangezet via audio menu/subtitles) lopen synchroon met beeld

Uitzending opnemen op zelfde zender en weer afspelen: de ondertitels (aangezet via audio menu/subtitles) lopen enkele seconden voor op het beeld, dwz ze komen in beeld voordat iemand gesproken heeft.

 

Ik heb het probleem niet op de Dreambox met Pli, alleen met VTI5.1 op de Ultimo.

 

Ik zag op een ander forum dat het probleem wel eens eerder gesignaleerd is, in oudere VTI versies, maar zonder oplossing...

Als je een suggestie hebt om dit op te lossen, graag.

VU+ Duo 4K/VTI, VU+ Ultimo/OpenPli, VU+ Solo Se V2/OpenPli, Rotor, Wavefrontier T90, Slingbox Solo

Link naar reactie
Delen op andere sites

laat ik vooropstellen dat de ondertitels een/het stiefkindje zijn bij alle providers en hun zenders.

 

maar juist de laaste paar dagen heb in voorbereiding van een verhuizing, menig opname getest, met ondertitels

 

ik kan je videotext probleem niet bevestigen.

dan wel het is een specifieke zender, die zelf het probleem is / genereert.

 

op alle Duitse en Nederlandse zenders werkt het zo als het moet (waar videotext voorhanden is)

misschien is er iets raars bij BBC qua timing/synchronisatie?

ciao

No What If's

Danny Vera, Vaya Con Dios

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

laat ik vooropstellen dat de ondertitels een/het stiefkindje zijn bij alle providers en hun zenders.

 

maar juist de laaste paar dagen heb in voorbereiding van een verhuizing, menig opname getest, met ondertitels

 

ik kan je videotext probleem niet bevestigen.

dan wel het is een specifieke zender, die zelf het probleem is / genereert.

 

op alle Duitse en Nederlandse zenders werkt het zo als het moet (waar videotext voorhanden is)

misschien is er iets raars bij BBC qua timing/synchronisatie?

ciao

Net ook even getest met een opname van een duitse zender, ZDF, en de ondertitels lopen inderdaad synchroon met de audio...

 

Ook nog even getest op een paar andere zenders: het probleem doet zich voor bij de zenders van provider BSkyB (BBC, Sky Atlantic, etc). Nu nog een oplossing vinden :) 

VU+ Duo 4K/VTI, VU+ Ultimo/OpenPli, VU+ Solo Se V2/OpenPli, Rotor, Wavefrontier T90, Slingbox Solo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...