Ga naar inhoud


Tv vlaanderen in Tenerife


Triskel

Aanbevolen berichten

Beste edtbonep

 

Als ik het dus goed begrijp heb je de schotel niet versteld. Tsja, dan zul je niets ontvangen als je de kop van de Astra 23,5 in de klem zet.

Met een schotel van 90cm breed en 100cm hoog heb je met een duo-lnb geen optimale ontvangst. Dat heb ik in bericht 60 ook al geschreven.

Gebruik je een duo-lnb voor een 60cm-schotel, dan staan de koppen te dicht bij elkaar en gebruik je een duo-lnb voor een 80-85cm-schotel, dan staan de koppen te ver uit elkaar. Je zult dus een beetje moeten middelen anders gaat het niet goed lukken.

 

Heb je de ontvanger wel goed ingesteld in het menu dus kiezen voor diseqc-1.0, dan Astra 19,2 op 1 of A en Astra 23,5 op 2 of B.

Of heb je misschien een Canaldigitaal tuner die het zelf instelt?

 

Maar hoe dan ook, de duo-lnb moet precies zo schuin staan als ik met die schuine lijn heb aangegeven. Dus een andere stand proberen heeft geen zin.

 

Verder heb ik de footprint van de Astra 3B nog even bijgevoegd. Je ziet dat Tenerifa precies op de grens ligt dat je een schotel nodig hebt van 105cm breed om ook de moeilijke transponders goed te kunnen ontvangen. Moeilijke zenders zijn Eurosport HD en History HD en de moeilijkste is NGC Wild HD.

Ik vraag me af of jij onder iets minder goede weersomstandigheden vernoemde drie zenders goed zal ontvangen met een 90cm brede schotel.

post-60869-0-70524800-1386090223_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het gaat mij alleen om de radiozenders via 23.5, dus de ontvangst hoeft niet top te zijn.

Ik maak nog gebruik van een Philips DSR 2211, een oudje maar wel hiervoor geschikt.

Maar, als ik dus de 23.5 kop in de houder plaats, moet ik dan de stand van de schotel aanpassen t.o.v. de huidige stand welke is afgesteld op de 19,2 kop?

En dan zit ik dus nog steeds met de instelling van de ontvanger. Die heeft dus geen mogelijkheid voor het instellen van diseqc. Op de vorige pagina heb ik wat gegevens geplaatst.

aangepast door edtbonep
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste edtbonep

 

Als het alleen om de radiozenders gaat, dan kun je inderdaad met minder signaal toe.

Ja en als je de kop van de 23,5 in de houder zet, moet de schotel inderdaad naar de andere satelliet gericht worden. Maar zoals ik al eerder schreef, heb ik zo mijn bedenkingen of of je hem wel in de 23,5 kunt zetten want dan krijg je hem denk ik niet schuin genoeg omlaag.

Dus zul je de kop van de 19,2 wel in de klem moeten zetten maar de schotel zul je waarschijnlijk wel een heel klein beetje moeten verstellen om beide koppen te middelen voor beide satellietsignalen.

Bekijk de bijgevoegde tekening. Dan zie je dat de signaalwolken van beide satellieten iets dichter bij elkaar liggen dan de afstand van de twee feedhorns.

Als de schotel heel precies op de Astra 19,2 staat uitgericht, dan zal de signaalwolk van de Astra 23,5 niet goed in de feedhorn van de Astra 23,5 terecht komen. De schotel zal dus iets versteld moeten worden zodat beide signaalbundels een klein beetje uit het midden van de feedhorns komen te liggen. Dit kan dus betekenen dat zowel de elevatie van de schotel iets aangepast moet worden en ook de richting.

post-60869-0-64342000-1386154937_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Beste edtbonep

 

Als het alleen om de radiozenders gaat, dan kun je inderdaad met minder signaal toe.

Sprietje, kan je dat eens toelichten?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ceesv

 

Alle Nederlandse radiozenders worden uitgezonden met DVB-S. Dit geldt zowel voor de Astra 19,2 als de Astra 23,5. Die zitten dus op makkelijk te ontvangen transponders.

Maar ik vergeet dat we hier met een Vlaming te maken hebben en helaas worden de Belgische radiozenders uitgezonden met DVB-S2 FEC 3/4 . Dat zijn dus geen makkelijke transponders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even aan het klooien geweest.

Als ik de lnb (19.2 in de houder) draai krijg ik geen verandering van signaal. Op 23.5 krijg ik dus geen signaal.

Als ik vervolgens de lnb in de houder wissel naar de 23.5 lnb krijg ik wel een sterk signaal, maar na kanalen zoeken zie ik o.a. BVN.

Ik denk dat ik dus het signaal van de Astra 1 op pik.

Op de 19.2 lnb krijg ik dan geen signaal meer, hoe ik hem ook draai.

Ik denk dat ik er dus niet aan ontkom om de hele schotel te gaan draaien, maar zonder apparatuur heb ik daar niet zo veel trek in.

aangepast door edtbonep
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Ed, P***

 

Lees eens terug naar #43.

U heeft toen niet gereageerd maar het aanbod blijft nog even geldig.

Grts

 

P.S. sprietje

Belgen die klooien niet, die liggen te klooooten , dus het is wel degelijk een Nederlander Hé Ed!!lol

aangepast door oble
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Ed, P***

 

Lees eens terug naar #43.

U heeft toen niet gereageerd maar het aanbod blijft nog even geldig.

Grts

 

P.S. sprietje

Belgen die klooien niet, die liggen te klooooten , dus het is wel degelijk een Nederlander Hé Ed!!lol

Helemaal niet meer bij stil gestaan, mijn excuses.

Zou wel mooi zijn als we samen even kunnen kijken.

Jij zit momenteel in LB?

Wij zijn hier tot 20 december.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...