Ga naar inhoud


op een laptop wel draadloos internet op andere laptop niet


blitzteam

Aanbevolen berichten

ik heb een nieuwe router geinstalleerd( D-link).Nu heb ik op een laptop wel internet via een draadloze verbinding, maar op de andere laptop ontvang ik geen internet via de zelfde router.het zijn 2 identieke laptops.

 

wie weet raad.

Vu+ duo2 Pli +Vti

it's to be or not to be

Link naar reactie
Delen op andere sites


Via de oude router had je wel verbinding met beide laptops?

 

Gebruik je bij de nieuwe router de zelfde ip adres range (vb 192.168.1.1) als bij de oude router?

Gebruik je bij de nieuwe router de zelfde SSID als bij de oude router?

Gebruik je bij de nieuwe router het zelfde wachtwoord als bij de oude router?

 

Zo ja, kan het zijn dat de ene laptop automatisch de bestaande login gebruikt die in de laptop is opgeslagen en de andere niet.

Waar ik dan aan denk is dat de router het SSID niet uitzend en dat je het netwerk op de tweede laptop niet ziet.

Het is maar een theorie, kan heel iets anders zijn.

 

Succes

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

met de laptop van mijn buurman , maak ik verbinding met de router, maar internet helaas

 

 

 

Gebruik je bij de nieuwe router de zelfde ip adres range (vb 192.168.1.1) als bij de oude router?

Gebruik je bij de nieuwe router de zelfde SSID als bij de oude router?

Gebruik je bij de nieuwe router het zelfde wachtwoord als bij de oude router?

 

helaas is mijn kennis,over deze marterie niet toereikend over bovenstaande vragen.

 

 

logt ie wel in ?          verklaar u nader?

aangepast door blitzteam

Vu+ duo2 Pli +Vti

it's to be or not to be

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een domme vraag, maar zit de utp kabel wel degelijk in de LAN poort? Dat is de kabel tussen de modem van je provider en de router.

Deze moet achteraan de router in de LAN poort zitten. Op de meeste routers staat dit aangeduid onder of boven de poorten of de LAN poort heeft een ander kleurtje.

 

Daarna hang je een pc of laptop met een netwerk kabel aan de router.

In de bijgeleverde handleiding vind je het ip adres (standaard gateway) van de router.

Meestal is dat 192.168.0.1 of 192.168.1.1 

Dat ip adres typ je de adresbalk van je browser en druk op enter. vb http://192.168.1.1

Zo kom je in de instellingen van de router terecht.

De login en wachtwoord vind je ook wel ergens in de handleiding (meestal admin - admin)

 

Eens je dit hebt bereikt kan je het draadloze netwerk instellen (SSID, Wachtwoord, ...) en kan deze worden gevonden.

 

SSID is de naam van het netwerk. Dus wat je ziet staan als je met je laptop naar draadloze netwerken zoekt.

Bij een d-link zal dat waarschijnlijk standaard DLINK+typenummer van de router zijn.

 

Succes

aangepast door Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

met de laptop van mijn buurman , maak ik verbinding met de router, maar internet helaas

 

 

 

Gebruik je bij de nieuwe router de zelfde ip adres range (vb 192.168.1.1) als bij de oude router?

Gebruik je bij de nieuwe router de zelfde SSID als bij de oude router?

Gebruik je bij de nieuwe router het zelfde wachtwoord als bij de oude router?

 

helaas is mijn kennis,over deze marterie niet toereikend over bovenstaande vragen.

 

 

logt ie wel in ? verklaar u nader?

volgensmij staat hier dat de laptop van de buurman wel inlogt

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook al heb je dezelfde gegevens ingevoerd in de nieuwe Router (SSID en Wachtwoord) is het verstandig om in de laptop deze bestaande verbinding te laten "vergeten" en opnieuw aan te maken. Dit kun je doen in het netwerkcentrum

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We horen niets van Blitzteam, maar waar ik eigenlijk vooral nieuwsgierig naar ben is de signaal sterkte.

 

- Heb je je buurmans laptop bij jouw thuis geprobeerd of alleen bij hem thuis?

 

Ik heb vaak zat verbidning gehad met een router, draadloos, om bijna onmogelijk het internet op te komen omdat het signaal te zwak was.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een nieuwe router geinstalleerd( D-link).Nu heb ik op een laptop wel internet via een draadloze verbinding, maar op de andere laptop ontvang ik geen internet via de zelfde router.het zijn 2 identieke laptops.

 

wie weet raad.

Om welk type d-link gaat het..?

Met vriendelijke groet, Leo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...