Ga naar inhoud


Windows 7 - einde is dichtbij


moonchild

Aanbevolen berichten

Op 14 januari 2020 eindigd de extended support voor Win 7. Vanaf deze datum konen er geen veiligheids updates meer en gaan hordes boosaardige crackers de lekken actief misbruik.

 

Dus snel over naar winX en actief meehelpen om bugs vroegtijdig op te sporen. Want windows is geen OS meer maar een service.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


7 blijft wel zeer bruikbaar.

Zeker als je hem offline gebruikt.

Omdat 10 een service is gebruik ik linux als hoofd O.S. in dualboot met 10 en de laptop (een Dell,dit merk is zeer linux-vriendelijk) is alleen Linux

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog altijd 24/7 een Vista computer draaien en dat gaat gewoon nog altijd zonder enig probleem en de support is er toch al een hele tijd vanaf. Ik heb een paar Win 7 computers die ik niet meer naar iets laters kan upgraden dus die laat ik ook gewoon door draaien als de support eraf is tot de computers het zelf een keer opgeven dan houd het op :) En hier gaan bij heel veel bedrijven de PCs nog altijd op XP dus het zal allemaal wel los lopen met die hackers spook verhalen, de millenium bug was ook zoiets die kwam er ook nooit.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze ouwe meuk word door de meeste Banken al geweigerd om verrichtingen mee te doen, dan ben je vlug klaar.

 

Microsoft en de Nederlandse banken raden gebruikers van Windows XP aan zo snel mogelijk over te stappen op een moderner, veiliger besturingssysteem. Naar verwachting zullen internetcriminelen inspelen op het beëindigen van het onderhoud op Windows XP door Microsoft. U kunt e-mails krijgen, zogenaamd uit naam van Microsoft of uw bank, waarin u wordt gevraagd om op een link te klikken waarmee u Windows XP toch zou kunnen verbeteren of beveiligen. Ga hier niet op in, klik niet op deze links en open geen bijlagen bij deze e-mails!

 

Hou je van een lege Bankrekening, dan hoef je geen actie te ondernemen, ga zo verder, de criminelen nemen alles heel graag van je over. 🤖

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Tripleboy:

Deze ouwe meuk word door de meeste Banken al geweigerd om verrichtingen mee te doen, dan ben je vlug klaar.

 

Microsoft en de Nederlandse banken raden gebruikers van Windows XP aan zo snel mogelijk over te stappen op een moderner, veiliger besturingssysteem. Naar verwachting zullen internetcriminelen inspelen op het beëindigen van het onderhoud op Windows XP door Microsoft. U kunt e-mails krijgen, zogenaamd uit naam van Microsoft of uw bank, waarin u wordt gevraagd om op een link te klikken waarmee u Windows XP toch zou kunnen verbeteren of beveiligen. Ga hier niet op in, klik niet op deze links en open geen bijlagen bij deze e-mails!

 

Hou je van een lege Bankrekening, dan hoef je geen actie te ondernemen, ga zo verder, de criminelen nemen alles heel graag van je over. 🤖

Tegen wie heb je het?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het grootste risico wat je loopt is, dat de bank je claim, wanneer je geld plotseling weg is, afwijst.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of al je bestanden ge-encrypted...

Of je hebt zelf geen last maar veroorzaak je overlast bij andere internetgebruikers omdat je pc een zombie in een botnetwerk geworden is.

Maar uiteraard overkomt dit altijd een ander want voor een ervaren computer gebruiker is het wel verantwoord om unsupported OS te gebruiken icm internet :crazy:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ING en XP

 

Home'Bank werkt niet meer in Windows XP

Sinds 8 april 2014 ondersteunt Microsoft het besturingsprogramma Windows XP niet meer. Dat betekent concreet dat Microsoft de veiligheid van het Windows XP-platform niet meer garandeert. Omdat we uw bankgegevens optimaal willen beschermen, kunt u via Windows XP niet meer op Home'Bank en onze website. Als u onze dienst voor online bankieren veilig wilt blijven gebruiken, moet u een recente versie van Windows of een ander ondersteund besturingssysteem installeren.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha dat is net zo´n onzin als het XP verhaal, een bank laat XP niet eens toe volgens mij dus kun je er niet mee bankieren dus raak je ook je geld niet kwijt 1+1 dus. In Spanje wordt XP nog heel erg veel gebruikt als kassa systeem ik denk doordat de nieuwe software gewoon erg duur is waardoor men niet overstapt. Ik ken ook nog pinautomaten hier die wel online werken met WindowsNT erop maar dat is volgens mij een voledig afgesloten systeem. Maar het belangrijkste om te vermelden is dat het gewoon allemaal probleemloos werkt anders was het jaren geleden al vervangen. Ik zelf doet alle belangrijke zaken met Windows 10 maar volgens mij weet Microsoft nog beter hoe ik werk met mijn computer dan ikzelf sinds ik Windows 10 gebruik :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

is dit niet allemaal domweg OUD NIEUWS betreffende w7?

 

wat verbluffend is, lijkt die stoïcijns oud OS gebruiker die het allemaal beter weet

wat frappeert is dat de mensen die oude pC's met dergelijke OS erop thuis nog in hun LAN-WLAN netwerk accepteren (ook zonder ermee op internet te gaan)

maar het is al vaak genoeg beargumenteerd en beschreven dat je daarmee via de achterdeur (dat oude OS in je netwerk) gehackt kunt worden

 

een reden temeer om gewoon oude computers op te doeken of een basis linux erop te zetten dat gratis is

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongeacht het OS je gebruikt

 

Op Facebook verzamelen zich internetcriminelen in makkelijk vindbare groepen. Deze groepen richten zich op zaken als identiteitsfraude, creditcarddiefstal, spam en hacken. Facebook haalde al eerder de bezem door dit soort groepen, maar een blijvende oplossing is er blijkbaar nog niet

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...