Ga naar inhoud


één tuner configureren voor USALS: hoe begin ik er aan?


Vivaldi

Aanbevolen berichten

Ik heb een VU+ Solo2 met VTI 6.0.

Beide tuners zijn geconfgureerd als eenvoudig met disecq ABCD (astra 1, 2 en 3 en hotbird).

Nu wil ik de Solo2 verplaatsen naar een andere ruimte waar ik op 1 kabel een schotel met USALS heb staan en 1 kabel op schotel met 4  quad LNB's. Ik zou dus bijvoorbeeld de configuratie van tuner B ongewijzigd kunnen laten en dan tuner A configureren voor USALS mits ingeven van de juiste coördinatie.

Zou deze werkwijze volstaan, of moet ik voor alle satellieten opnieuw de zenders doen zoeken.

Ik wil ook nog Sirius 4,8 O en Eutelsat 16 O toevoegen.

Wie heeft goede raad?

aangepast door Vivaldi

2 x VUO+Solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat moet zeker volstaan. Je hoeft alleen zenders te zoeken op satellieten die nieuw zijn voor je box (of een kant en klare settingslijst installeren).

VU+ UNO-Dual/DUO/DUO2-triple/Ultimo-Quad/Solo2

Xtrend ET5000/ET9200

Odin M9

TM Twin

Images used: PLi/ViX/VTi/Open-ATV/Blackhole

Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS

Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 and 1100

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft me wel enige moeite gekost, maar het is dan toch gelukt.

Het volstond wel niet om te werk te gaan zoals hierboven door mezelf beschreven.

De schotel ging pas draaien nadat ik de tuner waarop deze is aangesloten, instelde als voorkeurtuner.

Het lukt me nog niet om zenders te vinden op Sirius, dat ligt waarschijnlijk aan de fijne afstellingen.

Mijn draaibare schotel is ongeveer één jaar geleden geplaatst, maar raakte wellicht wat uit positie.

Met de topfield was dit vrij eenvoudig manueel bij te regelen, Ik hoop dat dit met de VU Solo2 ook kan.

2 x VUO+Solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites

USALS op één tuner, maar niet probleemloos.

De schotel draait niet altijd als dat zou moeten. Wanneer op de tuner van de vaste schotel iets wordt opgenomen en ik probeer op de draaibare iets te bekijken, dan krijg ik dikwijls een zwart scherm. Via de rotorinstellingen lukt het dan soms om de schotel te doen draaien door eerst naar de nulpositie te gaan. Een opname gelijktijdig op tuner A en B lukt meestal niet.

Volgens mijn uitstekende (Nederlandse) schotelinstallateur, zou dit een probleem kunnen zijn van gebrekkige software, dus van VTI.

Is er een oplossing?

2 x VUO+Solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Het is al enige tijd geleden dat ik dit berichtje postte. Tijd voor een update.

De problemen met het draaien van de schotel hadden helemaal NIETS te maken met de VU+ Solo2, maar met de kabel naar mijn draaibare schotel. Daar zat namelijk water in. Via andere kabel aangesloten en nu werkt alles vlekkeloos. Ik zet de VU gewoon op automatische tunerkeuze. Indien nodig draait de schotel snel en accuraat naar de juiste positie. De VU+ Solo2 doet het perfect!

2 x VUO+Solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...