Ga naar inhoud


Trage start scherm met opnames(40sec)


Yspriem

Aanbevolen berichten

je begrijpt het niet.

 

9 minuten geleden, Yspriem zei:

zonder hdd, kies ik nu Opnames,

waarom kies je Opnames als er geen HDD in zit? zoek je iets wat er niet is?

 

gaat dan al het andere van de functies wel rap op je SOLO2 (dus niet traag)?

 

Dan kan het logischerwijs de HDD zijn die aan zijn einde gekomen is of de uitgebreide lijst van opnames die geladen moet worden als er wel een HDD in zit.

Als je image die lijst van opnames inclusief alle metadata niet kan reduceren zoals dat met korte namen in VTI wel kan zul je telkens dat aantal seconden moeten wachten om de lijst met opnames weer te geven.

En van image naar image upgraden kan het probleem alleen maar erger maken. "parsing"

 

In VTI zit tegenwoordig een database die het optimaliseren van dergelijke opnames en uitgebreide EPG en metadata beter verwerkt en gebruikt. Het herstellen van die database gebeurt maar eenmalig en dan is je lijst met opnames heel snel op het scherm.

 

 

 

 

 

 

 

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

15 minuten geleden, Mimisiku zei:

Dat betekent dat hij in gebruik is. Is ook logisch. Staan op de HDD buiten de opnames ook andere zaken als b,v. Picons, externe EPG? Als de HDD buiten die opnamelijst ook andere zaken tegelijk moet regelen gaat de kop behoorlijk heen en weer. Je zou je oor eens tegen je box kunnen leggen als je de lijst opvraagt. Ratelt hij 'als een gek' dan heb je je probleem te pakken...

 

Je kunt middels een Telnet sessie je HDD laten controleren. Middels Telnet kun je namelijk Enigma stopzetten waardoor je HDD vrij komt.

 

init 4 (Enigma2 stoppen)

e2fchk /dev/sda1 (even uit het hoofd)

na controle

init 3

exit

 

Hij ratelt niet als een gek als ik Opnames opvraag. Oostzaan er geen bijzonderheden op de hdd. Mapjes van backup, prullenbak, downloaded immages, vuplus en epg.dat van vandaag. Wat mij nu opvalt is dat als ik de ontvanger uit zet dat dan zowel de ventilator vande ontvanger als de hdd blijven draaien. Het stukje over telnet enz. Snap ik niet. Sorry. Moet ik die tekst ergens typen? Waar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Tonskidutch zei:

je begrijpt het niet.

 

waarom kies je Opnames als er geen HDD in zit? zoek je iets wat er niet is?

 

gaat dan al het andere van de functies wel rap op je SOLO2 (dus niet traag)?

 

Dan kan het logischerwijs de HDD zijn die aan zijn einde gekomen is of de uitgebreide lijst van opnames die geladen moet worden als er wel een HDD in zit.

Als je image die lijst van opnames inclusief alle metadata niet kan reduceren zoals dat met korte namen in VTI wel kan zul je telkens dat aantal seconden moeten wachten om de lijst met opnames weer te geven.

En van image naar image upgraden kan het probleem alleen maar erger maken. "parsing"

 

In VTI zit tegenwoordig een database die het optimaliseren van dergelijke opnames en uitgebreide EPG en metadata beter verwerkt en gebruikt. Het herstellen van die database gebeurt maar eenmalig en dan is je lijst met opnames heel snel op het scherm.

 

 

 

 

 

 

 

Je schreef zelf hierboven dat ik de hdd eruit moest halen.

De andere functies die géén betrekking hebben op de hdd doen het prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet je ervan uitgaan dat je OpenPli7.x image de lijst met opnames niet goed verwerkt.

Of je HDD heeft heel veel bad sectors.

Wat je kunt doen, is het volgende.

Bouw de HDD weer in.

Start DCC_E2.exe (dream control center, ook geschikt voor Vu+) en ga via het tabblad FTP naar de HDD en alle opnames.

Als je in die map bent, zie je alle opnames en de hulpbestanden over epg metadate etc.

Alleen de .ts bestanden dus met < filmnaam.ts > zijn belangrijk, alle andere zijn extra informatie en die kun je wissen zonder dat de films verdwijnen.

Maar wel goed kijken en filteren want die xxxx.ts is de echte filmopname.... dat zie je ook aan de bestandsgrootte

 

Dan moet het parsen van een grote lijst met opnames weer heel veel vlotter kunnen.

Ik heb het destijds op de SOLO2 met 780GiGaByte films ook gedaan.

Je verliest wel de film info en EPG/EIT data maar de filmnaam zelf blijft.

ben je onzeker vraag eerst

ciao ciao

 

zie afbeelding wat niet de opname zelf betreft is gemarkeerd

Screenshot_29.png

aangepast door Tonskidutch
linkje naar dcc toegevoegd

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens mag je NOOIT de box klakkeloos uitschakelen met de wip-schakelaar. De kans op een corrupt file is levensgroot....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nog een plaatje toegevoegd boven opdat je weet welke bestanden ik bedoel

 

12 minuten geleden, Mimisiku zei:

De kans op een corrupt file is levensgroot....

 

helemaal mee eens en dan kan zo'n lijst weergeven nog veel lastiger worden

aangepast door Tonskidutch
toevoeging

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

I rest my case.....

 

Dus:

Programma PuTTY downloaden op je PC

PuTTY starten

IP van je box invullen. Connection Type: Telnet aanvinken

Druk op 'Open'

 

login: root

password: <gewoon op enter drukken>

 

op de commandoregel typ je in:

init 4 <enter>

fschk /dev/sda1 <enter> óf.... e2fchk /dev/sda1

(Net welke op je box geinstalleerd is)

Als ie klaar is...

init 3

exit

 

PuTTY weer afsluiten.... Klaar....

 

aangepast door Mimisiku
Te rap op <Enter> geduwd

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Yspriem zei:

Nog een keer hdd door systeem laten controleren. Ik kijg nu de volgende foutmelding:  zie afbeelding. 

Ook het systeem zegt nu dat ik handmatig fsck moet uitvoeren. Ik heb alleen geen idee hoe of waar.

20200525_140156.jpg

 

 

Vervang je harde schijf maar.

 

Oh, maar wacht eventjes voor dat je dat gaat doen, het SATA kabeltje kan ook gaar zijn!!

Deze heb ik al vaker vervangen bij hardeschijf storingen, waarna de storing weg was.

 

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom die HDD vervangen als het een simpele fout is ? Run die fsck check en 99 % kans dat het opgelost is. Is het eerste wat ik doe in zulke gevallen en zoals vermeld 99 % kans.Aan de sata kabel ligt het vermoedelijk niet want hij ziet wel degelijk je schijf en het probleem.

init 4
umount -a
e2fsck -f -C 0 -v /dev/sdx1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geloof mij nou maar, vervang eerst het kabeltje gewoon even.

Storingen in het filesysteem ontstaan niet zomaar. Dat is een harde schijf probleem, een kabel probleem of een controllerprobleem.

Dat laatste geloof ik niet zo..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, bellejt zei:

waarom die HDD vervangen als het een simpele fout is ? Run die fsck check en 99 % kans dat het opgelost is. Is het eerste wat ik doe in zulke gevallen en zoals vermeld 99 % kans.Aan de sata kabel ligt het vermoedelijk niet want hij ziet wel degelijk je schijf en het probleem.


init 4
umount -a
e2fsck -f -C 0 -v /dev/sdx1

Weet niet hoe.   Moet ik hier voor een programma op de ontvanger zetten?

Of op usb-stick?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, hij heeft zijn box gewoon met de schakelaar uitgezet (misschien wel meerdere malen). Gewoon een schijf met fragmentatie. Niks stuk.. Gewoon even controleren en klaar. Als de schijf echt stuk is, gaan opnames niet goed, afspelen hakkelt of je krijgt spinners. Gaat het echt mis dan is het een GSOD. Man niet nodeloos in paniek laten raken.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen programma op je box maar op je PC zodat je met telnet op de box kan.Weet niet of in openpli de mogelijkheid zit van openvix : unmount device en dan kan je de check uitvoeren.Soms na herstart box

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Mimisiku zei:

Nee, hij heeft zijn box gewoon met de schakelaar uitgezet (misschien wel meerdere malen).

Dat gebeurd hier al jaren en nog nooit zijn er problemen met de schijf...ook niet met het image trouwens.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...