Ga naar inhoud



Guus

Aanbevolen berichten

Hallo het is al weer een tijdje geleden dat ik een vraag plaatste. maar nu heb ik een vu+solo2 hier in sweden gekocht.

ik indhet een leuke box maar krijg geen cdnl er op hij wil geen cd transponders leden . en kan ook niet deze vinden . wie weet raad .

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor de NL zenders moet je zicht hebben op de Astra 3 op 23.5°. Dat kan in Sverige een probleem zijn. Wat voor schoteldiameter staat er? Wat is de exacte locatie in Sverige?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je die SOLO2 net gekocht hebt, kan het zijn dat nog een oude satelliet.xml in je image zit die niet de nieuwe 29900 bitrate erin heeft staan.

die verkopende zweed had er wellicht ook geen belang bij dat erin aan te passen

 

Dus als je een vers nieuw image erop flashed zal alles goed komen.

zie de tutorial van Jürgen!

het is niet lastig en iedereen moet het zo onder de knie hebben dat flashen van een image met usb stick

ps je kunt ook enkel de satellite.xml erin zetten met een FTP programma zoals DCC_E2

linkje

aangepast door Tonskidutch
kleine typo

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is om te beginnen de makkelijkste oplossing toch gewoon eerst even een manuele scan van een transponder met FTA zenders op deze satelliet... bv deze met Ócko tv

12168 V
DVB-S/MPEG-4
27500 3/4

 

Dan weet je of je die satelliet kan ontvangen, en dat je instellingen goed staan....  

Je kan uiteraard gelijk rigoureus te werk gaan en alles veranderen, maar als ik zelf het probleem had, zou ik het erg behoedzaam aangaan...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-4-2020 om 19:45, Guus zei:

maar krijg geen cdnl er op hij wil geen cd transponders leden

dus anderen wel

29900 overstap

box 2e hands van zweed - heeft nooit een actuele satellite.xml erop gehad

dat is het vermoeden, maar de vraagsteller heeft wellicht geen tijd

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De TS zal eerst moeten vertellen wat zijn exacte locatie is en welke schotel hij heeft. Astra 3 is simpelweg in Noord Zweden niet ontvangbaar. Vanaf Midden tot Zuid Zweden met diverse schoteldiameters..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik woon in smäland en heb op mijn adere wel gewoon beeld maar deze wil geen transponder wisselen heb een cd kaart met modele van cd. hij ziet de cd kaart maar kan geen kanalen laden .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Met een CI module gaat dat ook niet. Mocht je de oude witte CI hebben met een oranje kaart, dan kun je die kaart in de interne sleuf steken. OScam downloaden en instellen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...