Ga naar inhoud


Trage start scherm met opnames(40sec)


Yspriem

Aanbevolen berichten

Als ik het scherm met opnames open duurt dat nu 40! Seconden. Dat was niet zo. Inmiddels sofware geüpdatet Open pli7.2. Prullenbak geleegd,  dat was ook al een hele toer. Stroom er af en dan een paar keer de aan-uit knop geschakeld. Daarna stroom er weer op. 

Is mij hdd aan het sterven? Opnemen gaat nu wel weer. Geen foutmelding meer(iets met code 30).

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wat voor ontvanger betreft het? En er zijn een paar rare bugs binnen OpenPli7.2. 

Regelmatig de box van de spanning halen, helpt.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles nogmaals losgekoppeld. Bij de hdd check, die dus ingebouwd is. Gelijk schoongemaakt maar was niet erg vies. Ontvanger staat in een kast. Ook de opdracht VERPLAATS duurt zo lang. De opnamelijst verlaten gaat wel snel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

schijf al eens laten controleren op fouten ? Doe ik hier ook regelmatig want soms gaat er wel eens wat mis als je iets wegveegd.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar kan iemand die openpli gebruikt mss op antwoorden.Ik heb openvix en daar valt het onder het benaderen van de HDD.  NIET initialiseren hé.Dan wis je alles wat erop staat.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Yspriem zei:

Alles nogmaals losgekoppeld. Bij de hdd check, die dus ingebouwd is. Gelijk schoongemaakt maar was niet erg vies.

ik bedoel de HDD eruit laten en zonder HDD kijken of de SOLO2 weer normaal doet na een verse flash van je image.

Die HDD hoef je niet te checken voor we weten of de HDD de oorzaak is, dus eerst eruit ermee!

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat betekent dat hij in gebruik is. Is ook logisch. Staan op de HDD buiten de opnames ook andere zaken als b,v. Picons, externe EPG? Als de HDD buiten die opnamelijst ook andere zaken tegelijk moet regelen gaat de kop behoorlijk heen en weer. Je zou je oor eens tegen je box kunnen leggen als je de lijst opvraagt. Ratelt hij 'als een gek' dan heb je je probleem te pakken...

 

Je kunt middels een Telnet sessie je HDD laten controleren. Middels Telnet kun je namelijk Enigma stopzetten waardoor je HDD vrij komt.

 

init 4 (Enigma2 stoppen)

e2fchk /dev/sda1 (even uit het hoofd)

na controle

init 3

exit

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...