Ga naar inhoud


VU+solo2 / afstandsbediening


RikDC

Aanbevolen berichten

Goedemorgen ,

 

Ik schreef er eerder al iets over in een topic maar vind het niet terug.

Na problemen met mijn afstandsbediening heb ik een nieuwe gekocht en die weegt  , inclusief batterijen , minder dan de oude , zonder batterijen .

 

De oude afstandsbediening moest ik op het laatst hard op de toetsen drukken om beweging te krijgen in de ontvanger maar de nieuwe heeft dat in feite ook en werkt heel slecht.

Als ik gewoon op de toetsen druk gebeurt er meestal niks en voor de pijltjes  links/rechts  omhoog/omlaag moet ik echt zoeken op welk plaatsje ik juist moet drukken.

 

Mag ik jullie vragen of dat probleem mogelijk bij de ontvanger zit of is de AB gewoon rommel  (19 € thuis geleverd ).

 

Het eigenaardige is dat bij een normaal gebruik van de AB  het rode lampje steeds aangaat maar op de ontvanger gebeurt meestal niks.

Je moet dan echt de toetsjes op de AB manipuleren om enige reactie te krijgen op de ontvanger.

 

Dank bij voorbaat voor uw advies

 

      Rik 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Tonskidutch ,

 

Inderdaad webshops genoeg die beweren dat ze de originele AB leveren  en die had ik ook besteld (als het waar is wat men aanbied ).

Echter , de webshop gaf na een paar dagen geen krimp en toen heb ik mijn bestelling geannuleerd.

Ik bestelde toen elders en dat ging vlugger (tegenwoordig met coronatoestanden duurt het wat langer ) 

Die nieuwe die ik hier heb lijkt als twee druppels water op mijn originele maar weegt de helft.............

 

Ik heb op het forum hier (op de verkeerde plaats weliswaar ) de vraag gesteld waar ik een degelijke (lees originele ) AB kan kopen .

Kan u mij daar mogelijk een antwoord op geven , eventueel via pb

 

Dank bij voorbaat

 

    Rik

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 minuten geleden, RikDC zei:

Ik heb op het forum hier (op de verkeerde plaats weliswaar ) de vraag gesteld waar ik een degelijke (lees originele ) AB kan kopen .

Bij een handelaar waar je ook de ontvanger aanschaft.

 

En verder:

 

Sat4all huisregels - Lees onderstaande regels a.u.b. aandachtig!

 

2. Reclame strikt verboden- Op sat4all mag je op geen enkele wijze reclame maken

Op sat4all.com is reclame, óók negatieve "reclame", onder welke vorm dan ook, strikt verboden! Ook het plaatsen van links of verwijzingen naar commerciële sites of het plaatsen van een commerciële link of verwijzing in je profiel is niet toegestaan! Eveneens verboden is het via PB "spammen" van leden en in het bijzonder het versturen van PB's om mee te handelen! Wil je iets verkopen, ga je naar Marktplaats of plaats je een advertentie op onze 2ehands pagina, maar dan wel met inachtneming van de regels! Lees dus de regels voor het plaatsen van een particuliere advertentie eerst goed door. Sat4all wordt niet misbruikt voor welke commerciële activiteit dan ook! Ook niet via privéberichten!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben misschien wel niet zo goed in al het software gedoe maar helemaal dom toch ook niet hoor.

Ik ga hier niet uitpakken met hetgeen ik in mijn leven gerealiseerd heb maar de antwoorden hierboven zijn merkwaardig.

 

Tonskidutch , die mij in een vorig topic mee geholpen heeft wil eerst altijd reageren met " wat vraag jij nu " en dat kan best zijn.....

Maar , in datzelfde vorige topic van mij was het eerste dat jij opmerkte " je hebt zeker een clone " i.v.m. mijn vu+solo2....................

Euh , neen dus en des te vreemder is uw opmerking i.v.m. mijn vraag naar een originele AB  want u antwoord "Google "  !!!

Wel , daar zocht ik de huidige AB en daar staat VU+ op en lijkt als twee druppels water op de originele die een aantal jaren geleden bij m'n nieuwe vu+solo2 zat.

 

Dus uw "google " helpt mij geen stap verder....................

 

Iemand anders verwijst mij naar de / een verkoper.

Logisch maar degene waar ik mijn ontvanger kocht indertijd is er doodleuk mee gestopt !

 

Verder word ik er op gewezen dat op het forum geen reklame mag gemaakt worden en dat is vrijwel op elk forum zo maar daarom verwees ik ook naar pb.

Het lijkt me heel duidelijk dat ik zelf achter die informatie vroeg en dat geen mogelijke handelaar zich hier opdrong.

 

Als zelfs dat niet mag (hoe ga je dat na in pb 😃 privé bericht ??? ) dan kan de aanbieder nog altijd schrijven "ik kan u niet verder helpen uit respect voor de regels van het forum maar als u mij uw emailadres geeft............"

 

Tenslotte nog dit , iemand heeft mij via privé bericht laten weten dat het probleem met mijn AB ook bij de ontvanger kon liggen................

En dat................was uiteindelijk de vraag.....

 

Groeten.

 

               Rik

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de camera van je smartphone kun je het ir signaal van je afstandbediening controleren.

 

Ik heb zowel een orginele als een chinese kopie afstandbediening. De chinese kostte een euro of 5 maar kan niet geprogrammeerd worden zoals de orginele. Werkt overigens net zo goed.

______________________________________________________________________________________________________________________________
Zgemma H7s, OpenPli 7.3, LCD4Linux, Visiosat bisat, 19.2E-23.5E-28.2E en dvb-t2. Alles fta en gratis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank u voor dit behulpzame antwoord.

Ik ben ook wel een fan van de Chinezen en heb daar al veel goeie (maar ook minder goeie ) dingen van gekocht.

Ik was echter in dit geval niet direct op zoek naar goedkoop en mijn aangekochte AB lijkt volledig op de originele .

Ik zoek eens uit op het www hoe ik die afstandsbediening kan testen met mijn smartphone want dat vermeld u wel niet.

 

 Rik

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, RikDC zei:

Tonskidutch , die mij in een vorig topic mee geholpen heeft wil eerst altijd reageren met " wat vraag jij nu " en dat kan best zijn.....

Maar , in datzelfde vorige topic van mij was het eerste dat jij opmerkte " je hebt zeker een clone " i.v.m. mijn vu+solo2....................

Euh , neen dus en des te vreemder is uw opmerking i.v.m. mijn vraag naar een originele AB  want u antwoord "Google "  !!!

 

ja ik reageer wel eens zo... opdat duidelijk wordt dat aan UW vraagstelling iets mankeert of niet duidelijk is.

Zo is het. Het zet wel eens vaker iemand aan tot nadenken en ik blijf helpen als men me zo accepteert.

 

Maar a ) de suggestie van ceesv bij jouw satelliet winkel na te vragen (voor vervanging) en mijn suggestie om b ) een webshop te zoeken per tante google die VU+ verkoopt is toch niet wereldvreemd ?

 

ik kan niets voor een eerder gedane minder goed werkende aankoop van U.

ik ben ook absoluut geen verkoper of handelaar

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, RikDC zei:

Ik zoek eens uit op het www hoe ik die afstandsbediening kan testen met mijn smartphone want dat vermeld u wel niet.

 

Daar hoef je geen smartphone voor te hebben... een gewone telefoon met kamerafunctie, of een normale fotokamera is alles wat je nodig hebt.

Kijk door de kamera naar het ledje van de afstandsbediening terwijl je op een van de knoppen drukt... dan zie je het als een wit knipperend licht als de afstandsbediening werkt... probeer gelijk wat meer knoppen... dan zie je of alles werkt.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Sverige zei:

Daar hoef je geen smartphone voor te hebben... een gewone telefoon met kamerafunctie, of een normale fotokamera is alles wat je nodig hebt.

Kijk door de kamera naar het ledje van de afstandsbediening terwijl je op een van de knoppen drukt... dan zie je het als een wit knipperend licht als de afstandsbediening werkt... probeer gelijk wat meer knoppen... dan zie je of alles werkt.

 

Dank u voor uw behulpzame antwoord .

Zoals ik schreef ben ik eens gaan kijken op het www en  daar kwam ik inderdaad uit op hetgeen u hier schrijft.

In eerste instantie lijkt het (on)ding het wel te doen maar in de praktijk doet hij het ook maar heel "twijfelachtig " .

 

Ik ben zinnens om een nieuwe te kopen (een ander type sowieso ) en als die het ook niet doet dan weet ik dat het aan de vu ligt.

 

Ik heb de verkoper , waar deze vandaan komt het probleem voorgelegt , en gevraagt achter een ander , en mogelijk degelijker toestel , maar nog geen antwoord.

 

Bedankt allesziens voor uw hulp.

 

               Rik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik nog aan denk... je kan die afstandsbedieningen in diverse modes zetten.

Bij de shop waar ik mijn vuplus kocht zie ik diverse afstandsbedieningen staan die je als toebehoren kan kopen. 

Er staat wel bij dat je hem met een toetsencombinatie moet instellen voor de goede receiver. Misschien dat hij bij jou niet goed staat voor jouw receiver?

 

vuplus.jpg.0c0cb14502822ba19e6f51d15b20fddb.jpg

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sverige ,

Dat van die instellingen had ik al door , bij de verpakking zat een  briefje met een warige tekst  en ik zocht ook nog wat op het www.

 

Nummers 2 en 7 gelijktijdig indrukken 

Dan op help en voor de solo 2  op 0001  drukken.

 

Ik heb dit allemaal nog eens opnieuw gedaan en heb de twijfelachtige indruk dat het beter is .

 

Maar............

 

Als ik een toets indruk en ik wacht , dan gebeurt het gevraagde.

Echter , je mag verwachten dat bij het indrukken van een toets , je onmiddelijke reactie krijgt op de ontvanger.

Dus , ik druk b.v.b. op menu en ietsjes later verschijnt het gevraagde scherm en vervolgens gebeurt hetzelfde in het menu zelf.

 

Ik begin dan te denken dat de ontvanger wel degelijk het signaal binnen krijgt  maar traag reageert ................

Blijft echter het feit dat de toets "ok " en de pijltjes links / rechts   omhoog / omlaag  vrwijwel niet funktioneerd.

 

Ik heb zondag mijn beklag gemaakt bij de verkoper en aangegeven dat ik de AB wil terugsturen en desnoods  extra wil betalen voor een betere.

Deze hebben juist laten weten dat ze geen andere hebben en vragen of de batterijen wel vol zijn..............

 

In het weekend vroeg ik bij een VU+ verdeler (??? )  of hij mij een degelijke originele AB kon leveren maar aangezien die op maandag gesloten zijn verwacht ik daar ook vandaag antwoord op.

 

Ter informatie , de AB die ik hier nu heb is identiek aan dewelke u hierboven toond maar (ongewild )  goedkoper.

 

Ik laat iets weten als we er uit zijn.

 

Bedankt alleszins , u en alle anderen voor suggesties.

 

      Rik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja... hij reageert, maar vertraagd.... niet makkelijk...

De batterijen... tja, die gaan inderdaad vaak zo lang mee dat je daar niet meer aan denkt... dan gaat hij echter niet langzamer reageren, maar je moet de eerste tijd veel beter op de receiver richten, voordat hij het helemaal niet meer doet...  maar dat zal dus het probleem wel niet zijn.

 

Misschien nog een suggestie... Als je een volledige backup van je settings maakt zou je daarna je receiver opnieuw kunnen flashen.

Je hoeft dan eigenlijk verder geen echte instellingen te doen, maar gewoon kijken of de afstandsbediening dan wel sneller reageert. Er zou uiteindelijk ook iets mis met de software kunnen zijn waardoor het zo stroperig loopt...  Ik weet het ook niet of dat mogelijk is. Misschien dat anderen daar beter van op de hoogte zijn.

Maakt het niet uit, en werkt het nog steeds niet goed, kan je gewoon weer terug naar je bewaarde gegevens.

 

Nu weet ik wel dat origineel uiteindelijk altijd beter is dan goedkope namaak, als die afstandsbediening al namaak is... ik weet het niet..... maar bij mijn vroegere receiver, de Technisat, was op een bepaald ogenblik ook de afstandsbediening kapot... omdat de receiver toen al oud was, en de originele niet meer te koop was, kocht ik een heel erg goedkope via een webshop in Estland.... een zogenaamde universele Technisat afstandsbediening (die dus niet officieel bestaat), maar wel zou werken mijn mijn type receiver.... en dat ging prima. Ik heb er nog 3 jaar lang plezier van gehad voordat de hele receiver de geest gaf.

Waarmee ik dus maar wil zeggen dat nep niet per defiitie slecht moet zijn, het is tenslotte slechts een afstandsbediening.

Maar hij moet het dus wel doen icm je vu+.

 

Ik hoop dat je tot een oplossing komt... we zijn benieuwd!

 

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...