Ga naar inhoud


vu+solo2, hoe opnemen en kijken tegelijk


Guus

Aanbevolen berichten

Hallo hier ben ik na lange tijd weer .

heb nu een vu+solo2 hier gebruikt gekocht   met een hdd ingebouwtd,mijn cd.nl box is overleden waar ik kon kijken en opnemen . dat wil ik nu ook met deze box maar het probleem is dat hij wel opneemt en ook afspeeld maar ik kan niet kijken als hij opneemt  heb nu vuti er op staan met een os cam en een module met cdkaart , mijn systeem is schotel met 2 lnbs en een sab sms9/8 satellite multyswitch

het syeem werkt perfect maar weet nu niet hoe ik de istelling moet zetten voor het kijken en opnemen

is er iemand dit hier meer van weet dan hoor ik het graag de box werkt verder goed kan wel zien hoe de 2 tuners a/b staan maar als ik vis epg op neem dan zie ik de a groen en de b niet  heb hem dus niet goed geintalleerd. en weet het nu niet meer graag hulp

mvr g Guus

aangepast door ceesv
Titel aangepast
Link naar reactie
Delen op andere sites


In elk geval moeten er van je schotel twee kabels komen van twee switchen die elk naar een tuner gaan.

...er zijn modernere systemen, maar in het eenvoudigste geval is dit zoals jouw opstelling zou moeten zijn.

Het is ook vanzelfsprekend dat elke LNB twee uitgangen heeft.

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

aller eerst

als je de tuner configuratie eens zou kunnen geven aan ons, kunnen we zeggen wat er mankeert

als je een ci-cam en oscam tegelijk gebruikt wordt het helemaal niks

je kaart in de Vu+ en oscam welke je juiste configureert

of enkel de CI-cam in het CI-slot en je voegt alle desbetreffende zenders toe die je in het pakket hebt

maar let wel de CI+helper werkt niet voor de SOLO2 dus kun je altijd maar een stream opnemen

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
4 uren geleden, Guus zei:

heb nu vuti er op staan met een os cam en een module met cdkaart

Wanneer je een losse kaart hebt, alleen de interne lezer gebruiken in combinatie met Oscam.

Is de kaart in het CI module gebouwd, heb je Oscam niet nodig, maar ben je beperkt met opnemen en kijken.

 

Hier kan je meer informatie vinden.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat een witte CI met een oranje/witte kaart fysiek erin, of is het de oranje/witte CAM701? Bezit je de eerste dan kun je de kaart eruit nemen. Deze plaats je in het interne kaartslot. Vervolgens kun je met OScam de kanalen decoderen en ook gescheiden opnemen/kijken vermits je dus 2 gescheiden coax kabels aangesloten hebt...

Ik neem aan dat je dit hebt omdat je praat over je oude cd.nl ontvanger dit wel kon.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...