Ga naar inhoud


Geen vrije tuner beschikbaar???


Riest

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

 

Ik kan met mijn DM7020HD niet het ene programma kijken en een ander opnemen, iedere keer melding geen vrije tuner beschikbaar!!!.

Ik heb een wel een DM7020HD met een s2 tuner, met Cccam en OpenPli

Wie kan mij helpen???

 

Grioet,

 

Richard.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het lijkt erop dat je tweede tuner zijn werk niet doet. M.a.w. je wilt kijken + opnemen op 1 tuner. 

 

Het kan aan je instellingen liggen, maar ook aan een kapotte diseqc-schakelaar of een kapotte lnb. Dit moet je even stap voor stap  checken.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is heeft hij met de standaard geïnstalleerde S2 kaart toch 2 tuners?, waarmee ik naar het ene programma kan kijken, en een ander kan opnemen?.

Ik heb dus een DM7020HD met een Archsat 120 cm schotel en een Konig Twin Astra block voor Astra 1 en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 7027HD heeft standaard 1 sat tuner en 1 kabel tuner aan boord. Daardoor klopt het dat je maar 1 tuner tegelijk kunt gebruiken, tenzij je een signaal kabel op de sat tuner én een signaal kabel op de kabel tuner hebt aangesloten.

 

S2 betekent niet dat je 2 sat programma's kunt kijken. 1 tuner = 1 stream bekijken of opnemen (tenzij er toevallig twee op dezelfde transponder zitten).

 

Als je twee sat kanalen wilt kunnen behandelen (1 kijken en 1 opnemen tegelijkertijd) moet je er een S2 tuner bij kopen, en daar ook een signaal kabel op aan sluiten. Of een signaal op de kabel tuner zetten.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in het menu instellingen als voorkeur tuner (stond op auto) eerst tuner A geprobeerd, maar er was geen verandering opgetreden. Ook tuner B als voorkeur tuner ingesteld, maar ook hierdoor veranderde niets.

 

Hij heeft toch echt een DVB-S2 tuner (zie screenshot), kom er nog niet zomaar uit :confused:

post-66322-0-05558500-1374750173_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

DVB-T tuner vervangen door DVB-S2 en een tweede kabel naar je schotel/LNB.

Eerder gaat het niet werken wat jij wil.

Je kunt wel de PO via DVB-T opnemen als je daar een antenne op aansluit en iets anders kijken op satelliet,

of omgekeerd.

aangepast door Adriano

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Tuner slot A zit een Satelliet tuner die geschikt is voor de S2 techniek en kan Mpeg 4 en HD aan.

In Tuner slot B zit een DVB-T tuner. Daarmee kan je digitenne mee ontvangen en dus geen satelliet signaal.

Ben je dus aan het opnemen op een satelliet kanaal dan kan je geen satelliet zender bekiken die op een andere transpnder (frequentie) zit.

Je kan de DVB-T tuner vervangen voor een satelliet tuner en evt een extra coax naar de schotel leggen en zorgen dat je LNB een twin (2 uitgangen) is.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

 

Ik heb het zelfde probleem en kom er ook niet uit heb ook 2keer dvb_s2 tuners in de box 7020hd.

Wil ook opnemen en 1kanaal kijken.is het niet mogelijk om er 1diseqc 2_1 switch tussen te zetten cabels der aan en gaan .

Of gaat dat niet werken zo.

Of moet ik echt nog 1cabel vanaf de schotel naar de box brengen.

 

Bvd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...