Ga naar inhoud


welke ontvanger heeft zeer gevoelige tuner(s)?


de vrije fries

Aanbevolen berichten

Je moet inderdaad alle punten van zo een test apart bekijken, en de dingen die jouw interesseren moet je "uitvergroten". Vaak wordt er ook een oordeel aan de handleiding oid verbonden, en dat heeft zeker zijn waarde, maar uiteindelijk is dat niet het belangrijkste. Lees je soms nederlandse tests, dan trekken ze punten af omdat er geen nederlandse handleiding bij zit... :sick:  tja, een duitse of een engelse is ook goed, al zou een zweedse beter zijn ;)

 

Feit is en blijft dat technisat (HD S2 plus) wat betreft beeld veel beter scoort dan bijvoorbeeld de vu+ ultimo, die beiden in Sat+Kabel getest werden. (Bild 14.75/20 voor Technisat tegen 11.5/20 voor de vu+) De Vantage VT1S heeft daarentegen een betere score nl. 15.75/20...  misschien is dit merk ook wel interessant...

Gevoeligheid wordt jammer genoeg niet altijd duidelijk getest. Vaak zie je wel "hoeveel zenders" er gevonden werden etc... dat zie je ook bij tests van paraboolschotels... en dat zegt wel iets, maar ik had het liever in "meetwaarden" gezien.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is natuurlijk ook maar een samenvatting van alle tests want als je de volledige test wilt zien, moet je een klein bedrag overmaken. Dan zal er wel meer info beschikbaar komen. Maar ik dacht, laat ik deze site eens onder de aandacht brengen, altijd handig voor mensen die naar een nieuwe ontvanger op zoek zijn.


Zo heb ik ook al diverse malen de site gegeven waar meer dan 600 lnb’s getest zijn, ook heel interessant. Ach en je bent even een tijdje van de straat als je alles wilt doorlezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet inderdaad alle punten van zo een test apart bekijken, en de dingen die jouw interesseren moet je "uitvergroten". Vaak wordt er ook een oordeel aan de handleiding oid verbonden, en dat heeft zeker zijn waarde, maar uiteindelijk is dat niet het belangrijkste. Lees je soms nederlandse tests, dan trekken ze punten af omdat er geen nederlandse handleiding bij zit... :sick:  tja, een duitse of een engelse is ook goed, al zou een zweedse beter zijn ;)

 

Feit is en blijft dat technisat (HD S2 plus) wat betreft beeld veel beter scoort dan bijvoorbeeld de vu+ ultimo, die beiden in Sat+Kabel getest werden. (Bild 14.75/20 voor Technisat tegen 11.5/20 voor de vu+) De Vantage VT1S heeft daarentegen een betere score nl. 15.75/20...  misschien is dit merk ook wel interessant...

Gevoeligheid wordt jammer genoeg niet altijd duidelijk getest. Vaak zie je wel "hoeveel zenders" er gevonden werden etc... dat zie je ook bij tests van paraboolschotels... en dat zegt wel iets, maar ik had het liever in "meetwaarden" gezien.

Ben het op alle punten met je eens!

Ik heb zonet nog eens door die "Testberichte DVBS2-Receiver" geneusd, en het is m.i. een ratjetoe. 

Over het punt "gevoeligheid" heb ik niets kunnen vinden, of je moet de rapportages downloaden.

Vervolgens hebben zich  een aantal "Hefte" een testoordeel gevormd over een ontvanger. Invalshoeken en aandachtspunten verschillen, en de kwaliteit van de handleiding en bedieningsgemak of degelijkheid wordt net zo vrolijk meegewogen als AFC of gevoeligheid. Maar dat zijn nogal verschillende zaken, dunkt me.

 

Verder valt me ook op, dat elke ontvanger niet evenveel beoordelaars heeft gehad: sommige 1, andere 5, 10 of meer. Dat weegt natuurlijk ook. En dan weet je nog niet waar je aan toe bent als je niet bepaalde technische eigenschappen eruit pluist. En dan kon jouw oordeel over een ontvanger wel eens haaks staan op die hutspotsbeoordelingen met gemiddelden die maar weinig zeggen.

 

Jouw oordeel over de Technisat wordt echter bevestigd niet alleen in de Testberichte, maar ook door gebruikers op allerlei fora, inclusief DX-ers. En dat laatste weegt voor mij veel zwaarder, want dan zoom je in op bepaalde eigenschappen en beoordeelt ze vanuit de praktijk (soms met extreme omstandigheden).

Voor mij is een test daarom niet meer dan een startverhaal. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk ook maar een samenvatting van alle tests want als je de volledige test wilt zien, moet je een klein bedrag overmaken. Dan zal er wel meer info beschikbaar komen. Maar ik dacht, laat ik deze site eens onder de aandacht brengen, altijd handig voor mensen die naar een nieuwe ontvanger op zoek zijn.

Zo heb ik ook al diverse malen de site gegeven waar meer dan 600 lnb’s getest zijn, ook heel interessant. Ach en je bent even een tijdje van de straat als je alles wilt doorlezen.

Maar veel waardevoller zijn vervolgens de gebruikerservaringen van posters die uit nieuwsgierigheid zo'n apparaat kopen en vervolgens de grenzen opzoeken om te checken of het papieren verhaal van features klopt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Vu's hebben een dove tuner!!!

Toeval wilt juist dat ik in een MH met een 30x40cm schotel even enkele testen doe kwa snel opstellen van antenne...

Die % bij dewelke je beeld krijgt hangen af van de draai aan een potentiometer...

Met zo een klein schoteltje zit je in "marginale omstandigheden" te werken!

Ik dacht dat met QuickSignalInfo het kinderspel zou zijn om zo een schotel af te stellen op de mobilhome...

Wat ik ook regelde en draaide, de AGC kwam tot 50% en de SNR kwam sporadisch 30 tot 40% op ARD en MDR (QPSK)

Ik heb een Defpro genomen, een klein tunerke van niemendalle, en ik kon perfekt afregelen, en had beeld op de TVV kanalen en de duitsers met da klein schoteltje...

Ik ben ook op zoek naar een linuxbased satrec die op 12V werkt en een nummeriek display heeft... EN die GEVOELIG is...

 

Ik heb de indruk dat de klassiek opgebouwde tuners met discrete componenten veel gevoeliger zijn dan die chip tuners!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Vu's hebben een dove tuner!!!

(...)...

1)Ik ben ook op zoek naar een linuxbased satrec die op 12V werkt en een nummeriek display heeft... EN die GEVOELIG is...

 

Ik heb de indruk dat de klassiek opgebouwde tuners met discrete componenten veel gevoeliger zijn dan die chip tuners!!!

1)Amiko Mini HD, misschien?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die heeft het nadeel dat er geen scart opzit onbegrijpelijk is dat, op heel veel kleine tv'tjes zit nl. alleen scart. Je zult zeggen maar daar koop je toch geen HD ontvanger voor, ik wil daar gewoon alles op aan kunnen sluiten en niet alleen via HDMI kunnen kijken.

Vaak is er er dan wel weer een adapteroplossing 

Google maar eens op: van hdmi naar scart.

 

(De Dreambox 500HD heeft bv. wel weer scart, maar levert een scart-adapter bij voor de mogelijkheid tulpstekkers te gebruiken.)

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...