Ga naar inhoud


LNB kop voor astra 1 en 3


grasshopper

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal.

 

Ik heb een 2de hands LBN kop gekocht plus schotel, voor thuis, (de andere schotel originele is voor de caravan),maar die is voor astra 1 en 3, zitten 2 aansluitingen aan, geen problemen bij het uitrichten, goed beeld.

Maar naar een tijdje 3 minuten springt het automatisch over naar bv hotbrid en dan weer naar astra 1, terwijl ik alleen astra 3 moet hebben omdat ik daar op geabonneerd ben bij Canal Digitaal.

 

Kan ik daar iets aan doen, of moet ik een originele GT-SAT MO3 Monoblock Single 3° LNB kopen?

 

Sjaak

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo.

Het gaat om Triax schotel 60 CM.

Duo LNB 2

19.2 0 + 23.5 0

CANP-DUO-M2TW4PO

Schotel 60 CM (F/D 0.6)

Low Noise Figure

Voor TV Vlaanderen + Canal Digitaal.

 

Ik hoop dat je hier aan wat heeft, ik MOET alleen via astra 3 kijken.

Alleen ontvangst voor thuis Nederland, de ander schotel gebruik ik in het buitenland.

 

Sjaak

aangepast door grasshopper
Link naar reactie
Delen op andere sites

De duo-lnb past bij de Triax die je hebt dus daar zit het probleem niet.


Als de satellietontvanger soms naar de Hotbird spring dan denk ik dat het volgende aan de hand is.
 

De schotel stond waarschijnlijk uitgericht op de Astra 19,2. Daar heb jij een CanalDigitaal duo-lnb in gehangen met de linker kop in de klem en de rechter kop rechts omlaag ernaast als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt.


Je had de duo-lnb eigenlijk met de rechterkop in de klem moeten hangen zodat de linker kop er schuin links boven staat.

 

Op zich is het wel het beste wat je nu gedaan hebt, dus de linker kop in de klem maar dan moet je de schotel wel uitrichten op de Astra 23,5, d.w.z. de elevatie van de schotel 1 graad lager en de schotel 5,2 graden naar links (naar het oosten) draaien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok bedankt voor de uitleg en de snelle reactie, ga dat gelijk doen, je hoort van mij hoe dat werkt.

Ik heb ze beiden verticaal zitten, (liggend?) dus niet horizontaal.is (hangend neem ik aan?)

Maar ik ga de klem veranderen.

 

Of is het toch beter dat ik een andere LNB kop aanschaf?

 

Sjaak

aangepast door grasshopper
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...