Ga naar inhoud


DM800HD, geen ontvangst, hulp gevraagd


harry45

Aanbevolen berichten

Hallo , ik heb al maanden geen ontvangst op me dreambox 800HD , dacht eerst dat het aan de lnb lag, maar schijnt niet zo te zijn, heb er 3 geprobeerd met hetzelfde resultaat, nergens geen signaal ontvangst. ik geeft het op, ik weet het niet meer waar ik moet zoeken, daarom wil ik hier vragen die er een hobby van gemaakt heeft om eens bij mij te komen kijken. en die misschien het euvel wel zou kunnen vinden. als je het voor mekaar krijgt, kan er in overleg een kleine vergoeding gegeven worden. maar veel heb ik niet.

 

ik zoek hulp in made, dat is een dorp tussen oosterhout en Breda in. 2km vanaf Drimmelen.

 

 

met vriendelijke groet Harry

 

dreambox 800 HD

triax 80cm schotel met Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je al in het systeem menu gekeken instellingen lnb's heb je toevallig een nieuwe image erop gedaan zonder dat de instellingen van de lnb's niet goed staan?

 

instellingen>zenders zoeken>tunerconfigratie<

aangepast door Daan

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach Made. Dat brengt me terug. Kwam daar tussen 1985 en 1990 regelmatig om PC bij te houden. Heb nog erg warme herinneringen aan Pannekoekenhuis "Nijntje". De beste wild-pannekoeken ooit.

 

Maar Oke, dat was even Off-Topic.

 

Bijna niet voor te stellen dat je maanden zonder je Dreambox kunt.

 

Je hebt een instelling met rotor.. Het kan zijn dat die niet meer correct staat of niet reageert op commando's. Snelste oplossing om hem eens aan te sluiten op een andere schotelinstallatie. Liefst zonder draaibare optie. Dus iemand met een Duo kop of Multi LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Soms is de doorlus kabel van rotor naar LNB defect, een enkele keer de doorverbinding in de rotor zelf.

De kabel eens rechtstreeks op de lnb aansluiten zonder rotor?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je in het menu, instellingen, zenders zoeken, tuner configuratie, bij de lnb instellingen de diseqc modus wel op 1.2 staan? Zo ja, staan de lengte en breedte graad wel goed ingesteld?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen voor Usals hoef je toch maar je coordinaten in te vullen ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. Maar dat doe je wel door een lnb te configureren. Daarna zet je bij de satellieten die je via de motor wil ontvangen de juiste lnb. Op die wijze kun je dus tig lnb's vast instellen voor bv een wave en zet je de satellieten die je niet ontvangt via de wave op de lnb die je voor de motor hebt ingesteld.

 

Zo heb ik een schotel met 3 LNB's voor Astra 1, 2 en 3 en een draaibare ingesteld. 

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb alles gelezen hoor maar heb nog geen tijd gehad om een paar dingen te testen die jullie hier door gegeven hebben .komt omdat ik late dienst  heb, ik kan wel bevestigen, dat ik de dicesq op 1.2 heb staan ,en de breedte en lengte graad goed heb ingevuld., de schotel rechtstreeks aansluiten, heb ik nog niet geprobeerd, komt nog. ik hou jullie echt op de hoogte , morgenochtend  komt er als het goed is iemand na kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo vandaag iemand langs geweest, die een andere tuner bij had, daar had hij wel signaal op, dus zeer waarschijnlijk de dvb-s kapot, nou zie ik bij sommige vekopers, een dvb-s tuner kaart voor onder de 40 euro , en een dvb-s2 kaart die meer dan het dubbele kost wat is hier het verschil tussen? en past dat allebei in een 800 hd is gewoon een orginele 800 HD trouwens dus geen clone.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

DVB-S is de uitzend norm welke gebruikt wordt voor SD zenders.

Wil je ook de HD transponders kunnen bekijken heb je een DVB-S2 tuner nodig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...