Ga naar inhoud


Waar staat KPN voor?


Miauw

Aanbevolen berichten


Ik weet niet, of dit draadje zin heeft.

Er zijn genoeg mensen die gefrustreerd raken bij andere providers.

Genoeg klagers over CD, Ziggo, UPC of Caiway.

Het is maar net op wie je je pijlen wilt richten, maar ongericht mopperen heeft toch geen zin?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooit heb ik KPN er uit geknikkerd, omdat een juffie van dat bedrijf de moed had om de telefoon erop te smijten.

 

Na jaren kom je erachter dat dit tegenwoordig schering en inslag is bij tal van bedrijven.

 

Tegenwoordig weer internet van KPN en een mobiel abbotje via Simyo wat van KPN is.

 

Gewoon weer tevreden over KPN en me over dat akkefietje met dat juffie heengezet. Die zal inmiddels wel ergens anders werken of van een uitkering genieten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam het gewoon ergens tegen, meer niet, maar vond het leuk verzonnen.

 

Vrijwel elk bedrijf heeft haar problemen, maar KPN heeft op 1 punt een monopoliepositie, namelijk de analoge telefoonlijn waar soms niet om heem kan worden gegaan, of zijn er andere analoge telefoonlijn
aanbieders?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom voor mijn werk heel wat verschillende providers ed. tegen.

Ik kan je echter wel vertellen dat ik bij storingen altijd maar wat blij ben als de klant "gewoon" KPN klant is en niet via een of andere zgn. goedkope provider.

Ik zeg altijd zgn. goedkope provider want vaak valt dat goedkope toch wel flink tegen, Zo kwam ik bij iemand die "veel goedkoper via Tele 2 belde" nou toen ik zijn kosten tegen die van KPN ging leggen bleek dat hij 2000 minuten per maand moest bellen om 1 euro per maand te kunnen besparen.

Met het bellen van het 0900 servicenr. (is nu een stuk goedkoper geworden) zou hij de 1e paar jaar dus nooit goedkoper kunnen bellen.

Eerst is hij 2 maand bezig geweest (en dus telkens weer dat 0900 nr. bellen) om het probleem opgelost te krijgen maar zonder resultaat met 2 keer een monteur op de stoep te hebben gehad.

Daarna weer terug gegaan naar KPN en het probleem was binnen 2 uur geconstateerd en daarna binnen 10 min opgelost zonder er ook maar 1 cent voor betaald te hebben met het gratis 0800 nr. van KPN. 

 

Feit is wel dat als eenmaal iets in de malle molen van hun zit probeer dat dan niet tussentijds te wijzigen want dat gaat wel vrijwel altijd fout als je dat via hun callcenter probeert te regelen. 

Wat dat betreft is het een log lichaam, beweegt het eenmaal een kant op dan heb je een bulldozer nodig om het van richting te laten veranderen.

Maar weet je door te dringen tot de juiste afdeling dan is KPN wel de enige die nog deskundige mensen aan boord heeft om problemen op te kunnen lossen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou geen goed woord over kpn storingmeldingen.

 

eerste vraag hebt u een experiabox antwoord NEE hun antwoord dan kunnen wij niets doen

Ik koop een internet verbinding en staat los van modem.

 

In belgië het zelfde een telefoon gekregen van belgacom technische dienstdat ik geen bbox gebruik ,mijn

antwoord ik mag van mijn werkgever geen bbox gebruiken ivm veiligheidsproblemen.

Hun antwoord dan zal uw internet verbinding waarschijnlijk gaan uitvallen ,mijn antwoord

dat is voor mij een reden om direct op te zeggen.

 

Tot nu toe internet het is inderdaad te gek voor woorden wat kpn en belgacom in hun

hoofd halen .

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou geen goed woord over kpn storingmeldingen.

 

eerste vraag hebt u een experiabox antwoord NEE hun antwoord dan kunnen wij niets doen

Ik koop een internet verbinding en staat los van modem.

 

Wat ik dus zeg, zorg ervoor dat je klacht onderbouwd is met feiten en zaken die je zelf al geconstateerd hebt.

Krijg je dan zo'n muts van het call-center die gewoon standaard het lijstje afwerkt dan ga je al snel naar de juiste afdeling waar wel specialisten zitten en die zullen je meestal probleemloos verder helpen.

 

Daarnaast krijg je toch bij elk KPN abo een Experiabox, dus heb je storing met je eigen modem dan toch maar even de Experia aansluiten zodat ze de verbinding wel kunnen testen en kijken wat er aan de hand is.

Je gaat met je Porsche toch ook niet naar de Dacia dealer om daar te laten controleren waarom je te weinig trekkracht hebt?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik dus zeg, zorg ervoor dat je klacht onderbouwd is met feiten en zaken die je zelf al geconstateerd hebt.

Gerrit

Natuurlijk als tegen de domme dames van kpn zeg dat ik de dslam kan pingen waardoor

bij mij alles in orde is staan ze met de bekende opgeleide bek vol met tanden.

Als je geluk hebt kom je bij een hogere callcenter die inderdaad iets meer weten die

hebben wel eens van arp en ip number gehoord maar dan kom je weer bij

een firewall een techneut die iets kan doen krijg je niet te pakken.

Het probleem is 99,99% van hun klanten weten van niets en die

0,01% van hun klanten kan kapot vallen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kpn? kabels Passen Niet...

 

LOL

 

 

Uhm, het was niet mijn bedoeling hier een discussie op te starten over wie goed of slecht is, maar gewoon een variant van de PTT op KPN. Er zullen er voor andere bedrijven ook wel het één en ander aan verdraaide afkortingen zijn, dat maakt het allemaal wat luchtiger.

 

Echter zijn de discussies best leuk om te volgen, want zo komen ook de ervaringen spontaan op tafel.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee hoor, voor die 0,01% is er een speciaal call center waar je op beginnersniveau, gevorderde niveau of specialisten niveau verder wordt geholpen.

Alleen is dat ook alleen maar bereikbaar voor mensen/bedrijven die ook inderdaad wat meer weten en staat nergens vermeld om te voorkomen dat die 99,9% het hele spul weer overbelast met vragen waar een techneut niets mee kan of die antwoorden geeft wat voor 99,9% van de gebruikers totaal onbegrijpelijk is.

Heb je als bedrijf regelmatig contact met hun op een hoger niveau dan draai je op dit moment mee in een pilot waarbij de specialisten rechtstreeks bereikbaar zijn zonder tussenkomst van het consumenten call center.

Daar zitten analisten die je vaak binnen 1 uur terug bellen en vrijwel alles kunnen zien en testen en ook meer kunnen en mogen dan bij andere afdelingen.

 

Maar ik kan me heel goed voorstellen dat als je als gevorderde bij zo'n consumenten callcenter binnenkomt je vaak al snel een paar stappen over wilt slaan en tja dat gaat dan te snel voor hun en dat geeft problemen.

Daarom zeg ik altijd verstand op nul, net doen als je er totaal geen verstand van hebt, netjes hun lijstje af laten werken en overal antwoord op geven en aan meewerken, dan kom je vanzelf op een punt dat je wel naar iemand wordt doorverbonden die van de hoed en de rand weet en daar mag je dan blij mee zijn want dat is iets wat je bij de meeste andere providers al helemaal niet hebt.

 

Maar ik ben het met je eens, ga je te snel dan loop je gewoon tegen een muur op van wederzijds onbegrip.

De medewerker van KPN kan je dan niet verder helpen omdat ze hun lijstje niet af kunnen werken en jij ergert je groen en geel omdat ze voor jou niet de juiste antwoorden hebben.

Maar wees dan blij, bij KPN hebben ze tenminste nog een gratis servicenummer, bij de meeste anderen mag je er ook nog dik voor betalen en hebben ze vaak nog ook nog eens veel minder kennis en testmogelijkheden.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou, het kan ook wel anders hoor.

 

Klant met ISDN2 wil over stappen naar bellen via het internet.

Vult keurig alles in en zet bij de vraag 'heeft u beveiliging?' een vinkje

 

1e reactie: dan kunt u niet gaan bellen via het internet

klant: ja maar ik ben niet verbonden met een meldkamer maar bel naar mijn eigen GSM.

"Oké dan kan het wel".

Er komt een monteur om het ADSL pakket te installeren en die ziet de beveiliging en zegt meteen "dat kan niet"

"Ja maar" zegt de klant "volgens jullie verkoop kan het wel"

Er wordt dus gebeld en er wordt een oplossing bedacht.

2 weken later een afspraak gemaakt want e.e.a wordt nu in orde gemaakt

Op de bewuste dag een graafploeg die een extra analoge telefoonlijn aan komt leggen.

De klant vraagt waar dat voor nodig is maar ze hebben de opdracht gekregen en het kost niets (en verstaanbaar Nederlands naast goedemorgen, ja, nee en tot ziens kennen ze ook niet) dus er wordt een extra invoer gemaakt met extra ISRA punt, een 2e ploeg gaat de las in de weg maken en er wordt een kabeltje bij de beveiliging gelegd want die moet daar op aangesloten worden. (men gaat liever 40m graven ipv. de 2 reserve aders in het bestaande ISRA punt te gebruiken)

Dan 3 weken niets en de klant belt maar weer eens

"Nee hoor het wordt opgelost"

een paar dagen later ontvangt de klant een 2e aansluitset met modem ed.

Dus de klant belt maar weer eens met dat hij nu 2 modems ed. heeft maar nog steeds niet kan bellen.

Dan wat dagen later komt er een monteur om alles te installeren,

Maar vanaf dat moment werkt de beveiliging niet meer en komt er "telefoon storing in het display"

Dus de monteur komt weer terug belt een uur lang en sluit uiteindelijk de ISDN weer aan zodat de beveiliging weer werkt en de klant kan internetten

Alleen kan de klant nog steeds niet bellen via het internet.

Enkele weken later valt alles weer uit dus contact opgenomen met de helpdesk en deze komt tot de conclusie dat het modem stuk is.

Nou zegt de klant dat hoeft niet ik heb er hier nog 1 staan.

Dus de klant sluit zelf dat andere modem aan en alles werkt weer

Volgende dag komt de postbode toch nog weer een nieuw modem brengen en staat de gang zo langzamerhand al vol met grote 50 x 50 x 30 dozen

een paar weken later weer de melding "telefoon storing" in het display

Dus klant belt weer met de helpdesk maar deze kan nu zelfs zijn hele telefoonlijn niet meer vinden

De monteur die ter plekke komt ziet er ook geen heil meer in en na een uurtje zweten en bellen in de meterkast pakt hij zijn boeltje in en gaat weer weg met de melding "ik zal ze wel doorgeven dat er niets van klopt".

Na heel veel bellen en boze brieven belt de klant ons uit eindelijk op met de vraag "kunnen jullie dat oplossen"?

Omdat de klant een ISDN2 lijn moet hebben, een analoge lijn moet hebben en een ADSL verbinding heeft waarover gebeld moet kunnen worden moet dat toch geen probleem zijn.

Dus vanuit het Oosten van het land naar omgeving Alkmaar gereden.

Gemeten op de ISDN lijn maar die blijkt er niet meer te zijn

Gemeten op de nieuw aangelegde Analoge lijn en die blijkt er ook niet te zijn.

Gebeld via de analoge poort op het modem en daar staat gewoon telefoon op maar met een heel ander telefoonnummer.

 

De klant de risico's uitgelegd wat bellen met de beveiliging via het internet inhoudt maar dan blijkt dat hij de beveiliging gewoon voor zichzelf heeft en er totaal geen verzekeraar oid. in het spel is en het ook geen probleem vind dat hij een keer geen telefoontje krijgt als er een melding ontstaat

"Joh, Gerrit ik gebruik het systeem alleen maar als ik langer weg ga dus als ik in Utrecht ben en ik krijg een telefoontje dat er een melding is ontstaan dan ga ik echt niet hals over kop naar huis maar meld hem gewoon af en weet dan dat als ik 'savonds thuis kom dat het een ravage in huis kan zijn".

"wat maakt het nu uit als ik direct weet dat er is ingebroken of dat ik dat een paar uur later zie?"

"de inbraak heeft dan toch al plaats gevonden", "dus het risico dat hij een telefoontje heeft gemist is er totaal niet"

 

Dus de beveiliging in 10 min omgebouwd van ISDN naar analoog en met een voorkeurschakeling op het modem en zijn telefoon aangesloten, even gebeld met KPN om het juiste nr. op zijn modem te krijgen en waar maanden over gedaan is zonder resultaat was in een half uurtje opgelost. (incl. de koffie)

 

Natuurlijk krijgt KPN dan de schuld van alles en ook terecht (want die neemt ook de opdracht aan en stuurt het vervolgens door naar onderaannemers) maar vrijwel alles is door externe bedrijven uitgevoerd die alleen maar iets weten van het werk wat ze op dat moment doen en totaal geen enkele weet van het totale plaatje hebben.

 

En als je dan als klant zo iets mee maakt dan zijn het gewoon een stel prutsers bij KPN en komen de wijzen nog steeds uit het Oosten (en wij houden dat ook graag zo) :)

 

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...