Ga naar inhoud


ZSUS board kapot plasma LG 42PC1D


Satbakker

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal. Ik heb weer een nieuw hobby projectje. Voor het eerst dat ik me in plasma stort.

 

Ik heb hier een LG in handen gekregen waarvan het beeld raar doet zoals op de foto. Nu ben ik al zo ver dat de Z-SUS niet lekker is. 1 van de 2 4 amp zekeringen op de zsus is kapot.TV gaat gewoon aan maar met de storing. Nu heb ik een nieuwe zekering erin gedaan om te kijken wat er gebeurt en dan gaat de TV aan maar springt vrijwel direct voor dat er beeld komt in standby.

 

Nu schijnt dat de chip op de zsus de boel verziekt dus ben ik op zoek gegaan naar zowel de chip als het complete zsus board. Het zsus board kost bij LG technishe dienst € 72 euro hier in Malaga. Dit zsus board is een board die in vele merken en modellen plasma gebruikt is, 6871QZH056B

 

Nou wilde ik wat advies hebben van de techneuten hier want ik heb ook gelezen dat eigenlijk niet alleen de zsus maar ook de ysus vervangen moet worden want er word gezegd dat wanneer ik alleen de zsus vervang dat de TV binnen een maand weer kaduk gaat. In hoe verre is dit waar?

 

Wat kan ik het beste doen? De chip op de zsus en de ysus vernieuwen of gewoon een nieuwe of gebruikte zsus board scoren en vervangen?

 

Alvast bedankt!



 

post-36053-0-83935500-1379152785_thumb.jpg

aangepast door Satbakker

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het beste is gewoon een nieuwe print bestellen,in UK, dus niet bij LG.Niet gaan liggen knoeien met een losse hybride IC,want dan is hij zo weer kapot.

ik heb voor jaren terug 3 pinten in de UK voor 70.65 pond gekocht ,Ysus ,Zsus &CTRL board,ik had alleen ysus nodig maar ja voor dat geld,kun je niet moeilijk doen

Voor adres en of website svp PM ivm reklame.

Als er zekeringen op een vd 2 board's ,Y of Z sus defect zijn ,altijd de compete print vervangen.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een YouTube video gevonden met exact dezelfde fout in exact hetzelfde Z board. Dit is wat ik bedoel met het vervangen van de IPM op zowel de Z als het Y board.

 

aangepast door Satbakker

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is Niet de juiste manier,veel van deze `Youtube filmpjes zijn nep!TV's repareren in de garage ?

De print bestaad uit een multi layer bedrading ,er hoeft er maar 1 spoortje beschadigd te zijn bv door de kortsluiting ,wat opverigens lang niet altijd zichtbaar hoeft te zijn,en de hybride is binnen een maand weer kapot,hetzelfde kan ook gebeuren als er (gevolg )schade aan andere komponenten is veroorzaakt,al of niet veroorzaakt door evt een ESP.

 

Met andere woorden dit is knoeiwerk.

En op een nieuwe print krijg je garantie,op een Hybride niet.

Maw als je geld teveel hebt is dat de juiste manier om het te verspillen.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig is dat er voor dit zsus board diverse aanbieders zijn op aai baay met repair kit´s. Die kit´s zijn niet meer dan het IPM chip en een 4amp zekering.

 

Overigens wel erg dure kitjes want voor iets meer heb je een nieuw of revisie board, en voor aardig wat minder heb je een tweede hands gebruikt board.

 

Affijn, ik ben maar op zoek gegaan naar een getest gebruikt board.

 

Word vervolgd!

 

PS: Toestel is overigens niet zoals in me omschrijving de LG 42PC1D maar de LG 42PC1R.

aangepast door Satbakker

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...