Ga naar inhoud


veronica niet vinden


Arieschotel
Ga naar oplossing Opgelost door Johan45,

Aanbevolen berichten

Hoi,Ik was op zoek naar mensen die verstand hadden van schotels en de techniek er om
heen.

Vandaar dat ik op dit forum beland.

 

Probleem: Onderlaatst is er voor de zoveelste keer een zender wijziging geweest bij canal digitaal.

Bij het zoeken naar de nieuwe zenders lukt het mij om ze allemaal te vinden, behalve
Veronica.!


Wat me opvalt is dat als ik op de zenderlijst van canal digitaal kijk, ik een frequentie
zie die overeen komt met wat mijn schotel aangeeft.

Echter ik zie ook dat Veronica een andere frequentie heeft? Heeft dat er iets mee te
maken?

Verders is het al een tijdje dat mijn klok niet meer automatisch gelijk loopt, en hij
af en toe uitvalt precies onder het acht uur journaal.

Ik kijk niet veel tv maar wat ik kijk, is het acht uur journaal en enkele series
waarvan 80 % op Veronica dus ik mis het kanaal echt.

Ik weet nu ik zo druk aan het zoeken ben, dat bij de vorige wijziging ook alles in
één keer goed was behalve Veronica die had ik pas naar een week of twee zoeken!

 

Gegevens:

Schotel en kop onbekend

Strong srt 8000

Samsung tv

Zwart kaartje

 

Ik weet dat het een oud beestje is, maar tot nu toe voldeed het, als er meer info
moet komen hoor ik het graag.

 

Groet, Arie de Jong

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Voor wat betreft Veronica, die zitten op 11023 Horizontaal DVB-S QPSK 22000 5/6

Wis anders eerst even de "oude"Veronica uit je lijst voordat je deze transponder opnieuw inleest.

 

De rest van de vragen zijn niet gerelateerd aan Canaldigitaal, open daarvoor een draadje in "Overige merken".

 


    

             

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites



 

Hoi,



De rest van de vragen zijn geen vragen, maar dienen ter ondersteuning van het
probleem.

Ik kan veronica niet meer krijgen, en heb het vermoeden dat het aan mijn oude
ontvanger ligt.

Ik hoop hier uitsluitsel over te krijgen, of ik doet iets fout, of ik moet investeren.

 

Ik heb alles gewist en opnieuw in geladen, al vele malen maar geen veronica.

Na de zoveelste keer ellende wordt het dus bij investeren geen canal ditaal meer.

 

Groet
Arie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kennelijk doe je iets fout, want Veronica is gewoon te ontvangen.

 

Heb je de "oude" Veronica nu gewist en op de opgegeven frequentie een scan gedaan?

 

Waardoor zijn je berichten die je post eigenlijk zo uitgerekt en onleesbaar, ze moeten steeds nabewerkt worden om de lege regels te verwijderen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Waardoor de plaatsing niet goed gaat is mij niet duidelijk,het gaat wel bij mij goed weg.

(de forum software is niet van nu, misschien ligt het daar aan)

Ik zoek iemand die mij kan vertellen of het mogelijk is om
met mijn ouden strong Veronica nog te ontvangen.

Iets van op frequentie zoeken is er bij dit oude besie niet
bij. Kon dat maar, had ik geen probleem.



 

 

Groet, Arie





 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat  tijd word voor een nieuwe ontvanger wand de Strong srt 8000 heeft zijn

beste tijd wel gehad

Je bent misschien inderdaad toe aan een nieuwe ontvanger, maar dat je Veronica niet kunt vinden heeft toch niet te maken met het feit dat een SD-ontvanger zijn beste tijd heeft gehad? 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb ik gevonden wat je zou moeten doen om de SRT8000 opnieuw te voorzien van zenderlijsten...

http://www.ikverhuismee.tv/?action=pagina&id=164&id2=95&soort=gecertificeerd&keyword=

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb ik gevonden wat je zou moeten doen om de SRT8000 opnieuw te voorzien van zenderlijsten...

http://www.ikverhuismee.tv/?action=pagina&id=164&id2=95&soort=gecertificeerd&keyword=

Maar Arieschotel kan toch gewoon handmatig de 11023 /H invoeren en inclusief gecodeerde zenders laten zoeken?

Het is een MPEG2 frequentie, en hoe oud de Strong ook mag zijn, hij vindt of die frequentie of hij doet het helemaal niet meer.

 

Als ontvanger een frequentie niet vindt, zijn er m.i. de volgende mogelijkheden:

1) jij doet iets fout

2) lnb stuk

3) bekabeling (coax, connectoren, diseqc) niet goed.

4) schotel staat niet goed afgesteld

5) instellingen in de ontvanger niet 100% goed

 

Maar als de ontvanger het gewoon doet, zit er m.i. geen hardware in dat  veroorzaakt dat je 1 bepaalde frequentie niet pakt. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De Strong SRT 2000 is rond de eeuwwisseling op de markt gekomen, ongeveer 13 jaar geleden.

Verder geeft Arie aan dat de ontvanger wat gebreken heeft.

Een nieuwe (SD) ontvanger, bijvoorbeeld een SAB 3500 met geïntegreerde kaartlezer heb je al voor rond de Euro 50,--, een HD ontvanger voor Euro 80,--.

Dus of je dat "investeren" in Canaldigitaal moet noemen?

 

Sommige ontvangers uit die tijd hadden behoorlijk kreupele software, je kon bij die dingen bijvoorbeeld geen nieuwe transponder in de lijst zetten, wanneer het een goedgekeurde ontvanger was.

Maar hij stelt dat hij wel de andere kanalen heeft kunnen verhuizen, dan zou Veronica geen probleem mogen zijn.

Misschien moet hij eens achter in de zenderlijst kijken?

 

Hier nog wat leesvoer:

http://www.sat4all.com/forums/topic/326294-strong-srt-8000-hoe-nu-verder/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets van op frequentie zoeken is er bij dit oude besie niet

bij. Kon dat maar, had ik geen probleem.

 

 

Ik reageerde alleen maar op het bovenstaande wat Arieschotel schreef...  en omdat ik inderdaad ook al gehoord had over receivers waarbij je blijkbaar niet 'manueel' kan zoeken, gaf ik alleen maar een tip waarmee de aanpassing wel zou kunnen.

 

Ik ben zelf helemaal geen voorstander van klaargemaakte zenderlijsten... ik maak die altijd zelf, omdat ze dan zijn zoals ik het zelf wil... maar als het blijkbaar niet anders kan, is het een oplossing...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Bedankt voor het linkje naar de beschrijving van het inladen,
echter kun je zien hoe oud hij is, optie zes zit er bij mij geeneens op!

Ik kan:

Toevoegen - met voorkeur canal digitaal of opnieuw zoeken waarbij
ik kan aangeven of hij de voorkeur moet aanhouden of niet.

In alle gevallen geen veronica wel de rest.
 

Ook bedankt voor het linkje naar de zenderlijst, ook hier kwam ik
niet mee verder maar via die link kwam ik op een ander forum waar al gauw
duidelijk werd dat ik niet de enigste ben met dit probleem echter geen
oplossing.(behalve een nieuwe kopen)
 

Kijk als het niet meer kan, houd het op en moet ik gaan kijken
naar een nieuw spulletje maar ik hoop natuurlijk op iemand die het wel gelukt
is met de zelfde zetting.


 

Groet Arie



 

 



 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Deze CanalDigitaal decoder (SD) wordt niet meer ondersteunt door CanalDigitaal.

Met deze Strong 8000 is het niet mogelijk om op frequentie te scannen en een kanalenlijst inscannen op CanalDigitaal volgorde werkt niet meer.

Alleen willekeurige volgorde en dan wordt er op Astra1 19.2 gescand tot 999 kanalen, dan is het toegewezen geheugen van de decoder vol voor de kanalenlijst.

Zit Veronica dus verder dan de eerste 999 kanalen, hij scant ook data troep, dan wordt de zender niet ingelezen.

 

De Nederlandse zenders zitten vrij hoog in de gescande lijst.

Een oplossing is om de eerste paar seconden van het scannen de coax niet aan te sluiten.

Dan tijdens het scannen de coax aansluiten waardoor de eerste 100 á 300 zenders niet gescand worden.

Zodoende ontstaat er ruimte voor de hoger gelegen kanalen, en dan maar hopen dat Veronica er nu wel tussen zit.

Let wel op dat je geen kortsluiting maakt als je de coax kabel aansluit.

 

suc6 met het oude beestje.

Dat overigens nog prima kan werken voor de SD zenders van CanalDigitaal.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je betrekkelijk eenvoudig bij de lnb kunt komen, heb je ook de mogelijkheid om gedurende de eerste 10 sec. van het scannen, je hand voor de lnb te houden. Dan weet je zeker dat je geen kortsluiting kunt maken.


Maar om toch alle gewenste zenders in het geheugen te krijgen, moet je het eigenlijk als volgt doen:
 

Doe eerst een volledige scan dus niet in de CanalDigitaal volgorde maar in de vrije volgorde. Hij scant nu de zenders in beginnend op de laagste frequentie. De meeste Nederlandse zenders zitten er dan nog niet in.


Bekijk de lijst van ingescande zenders en gooi alle zenders eruit die je niet wilt zien of die je toch niet kunt bekijken vanwege codering.

Dan blijven er misschien 100 over die je wel wilt hebben. Er blijven dan 900 vrije plaatsen over.


Dan ga je nog een keer scannen. Hierbij laat hij die zenders staan die je bewaard had. Maar bij deze tweede keer scannen moet je dus de eerste 10 sec. je hand voor je lnb houden zodat hij de zenders op de lage frequenties niet nog een keer gaat inscannen. Nu worden wel alle zenders ingescand tot de hoogste frequentie toe.

Zo deed ik dat vroeger altijd want ik had een hekel aan de CanalDigitaal-volgorde.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...