Ga naar inhoud


Vergelijk signaal sterkte met andere gebruikers


Gerrit Vermeulen

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Vandaag een middagje op het dak geweest om mijn schotel opnieuw uit te richten. Graag zou ik mijn signaal sterktes eens vergelijken met andere Dreambox en Triax gebruikers.

 

Situatie:

  • Dreambox 7020HD
  • Triax 78
  • Canal Digitaal Duo Twin LNB voor 19.2 en 23.5
  • Ca 30 meter coax

Dit keer de 23,5 LNB in de houder gezet omdat ik op de HD kanalen maximaal signaal wil hebben.

 

Na maximaal afstellen meet ik de volgende waarden op de Dreambox:

 

RTL4 HD op 23.5         SNR 14.0 db    AGC 17%

RTL4 SD op 19.5         SNR 13.0 db    AGC 30%

 

Wanneer ik de de 19.5 LNB in de houder stop scheelt dit ongeveer 3 db. De 19.2 signalen gaan 2.5 db omhoog en de 23.5 signalen gaan 2.5 db omlaag. Ik heb de schotel uitgericht met de app dreaMote op de iPhone, hier zit een satfinder op.

 

Ik ben benieuwd naar mensen die een soortgelijke opstelling hebben en hun waarden. Ik heb zelf het idee dat het beter moet kunnen....

 

Dreambox 7020 & 600

Link naar reactie
Delen op andere sites


Grappig, dit.

Ik kom met mijn Fuba DAA850 primair gericht op Astra3 met twin Alps op de volgende waarden:

RTL4SD: 14 dB en AGC van 33%

RTL4HD: 14,5 dB en AGC van 18%.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak nu bijna een jaar gebruik van mijn Dreambox DM800 HD PVR, en na lang tobben en dingen proberen haal ik onderstaande tevoorschijn. Echter heb ik nog steeds (met vlagen) beeldproblemen zoals freezes en strepen bij snelle beelden. Als iemand hier de oplossing voor weet maak je mij dol gelukkig :D

 

*Triax schotel

*Duo Twin LNB Canal Digitaal

 

RTL4 SD: 13,5 dB 22ASTRA SNR: 84 AGC: 99

 

RTL4 HD: 15,5 dB 24ASTRA SNR: 96 AGC: 99

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier op een dm800 met een triax 88 en inverto black premium quad die primair op de astra 3 (maar moet nog finetunen qua skew en plek op rail)

 

Rtl4 hd 14.4 db en agc van 99

 

Rtl4 sd. 15,5 db en agc van 99

 

@ eduard klopt jouw agc wel van 33?

 

Ik ga overgens in het menu naar signaalzoeker als ik op desbetreffende zender sta om deze waarden te bekijken

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier op een dm800 met een triax 88 en inverto black premium quad die primair op de astra 3 (maar moet nog finetunen qua skew en plek op rail)

 

Rtl4 hd 14.4 db en agc van 99

 

Rtl4 sd. 15,5 db en agc van 99

 

@ eduard klopt jouw agc wel van 33?

 

Ik ga overgens in het menu naar signaalzoeker als ik op desbetreffende zender sta om deze waarden te bekijken

AGC 33 klopt, ja. Op beide Dreamboxen die aangesloten zijn op elk een eigen schotel, zoals je hieronder ziet. Beide RTL4-SD geven AGC33.

En RTL4-HD beide AGC rond de 19.

 

Mij lijkt jouw 99 extreem hoog.   

 

Dit vond ik hierover in dit forum:

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/322909-agc-waarden-laag/

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds ik ben overgegaan van de DMM800HD-PVR met OpenPli 2.1 naar de DMM8000HD en DMM800SE met OpenPli 4.0 krijgt i, ook heel andere waarden dan ik gewend was.. Vroeger SNR 85 AGC 81 en nu SNR 99 soms 100 en AGC 18 tot 31.. Verder prima beeld en geen uitval of zo. Lijkt mij een beetje of die AGC waarden door OpenPli verkeerd worden weergegeven.. Dus AGC = 100-13 geeft 87.. Is maar een idee,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dus het staat voor automatic gain control, sjaa vreemd, bij biggel is het ook zo hoog, enige overeenkomst is de dm800hd?

Ik zal morgen de dm8000 eens aansluiten, kijken wat die doet

aangepast door satdr

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds ik ben overgegaan van de DMM800HD-PVR met OpenPli 2.1 naar de DMM8000HD en DMM800SE met OpenPli 4.0 krijgt i, ook heel andere waarden dan ik gewend was.. Vroeger SNR 85 AGC 81 en nu SNR 99 soms 100 en AGC 18 tot 31.. Verder prima beeld en geen uitval of zo. Lijkt mij een beetje of die AGC waarden door OpenPli verkeerd worden weergegeven.. Dus AGC = 100-13 geeft 87.. Is maar een idee,

Inderdaad geen onlogisch idee.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier op de db 8000 waardes van:

19 oost snr15 db

23 ost 14 db

28 oost 14 db

13 oost 15 db

draaibaar en de new enigma

Is 14dB niet een beetje aan de lage kant voor 28 oost?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Signaal sterkte is alleen een relatieve waarde welke de schotel reflector oplevert in de LNB wanneer die reflector maximaal uitgericht is naar de satelliet positie.

Het is een waarde welke wordt afgeleid van de regelspanning van de AGC van de ontvanger.

De absolute waarde van het signaal, gemeten door de ontvanger wordt onder meer bepaald door de MF versterking van de LNB en de demping van de bekabeling en de pluggen.

De enige waarden die er echt toe doen zijn de Signal/noise verhouding en de BER.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...