Ga naar inhoud


Holle aarde?


rolandroland

Aanbevolen berichten

http://www.radio1.nl/items/80561-de-holle-aarde

 

Hij gelooft dat de aarde hol zou zijn. Ik zit er over na te denken. Een schip zie ik langzaam aan verdwijnen in de horizon. Dat is dan raar, maar dat zou gezichtsbedrog zijn?

 

Als ik nu een hele sterke zender zou aanzetten en naar boven gaan richten, dan zou die aan de andere kant van de aarde weer te ontvangen moeten zijn? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Op de korte golf is het inderdaad mogelijk, dat je het signaal wat je wegstuurt na een rondje om de wereld zelf weer ontvangen kan.

Ook de maan reflecteert radiogolven, ook bekend als moonbouncen.

 

Maar was de aarde niet plat?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik op de link. Eerste woord dat ik lees: Evangelist.....

 

Tja, als je in sprookjes gelooft kan je dit soort onzin verwachten.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak(K) in het boek Wetenschap en de Bijbel staat duidelijk aangegeven dat de aarde rond is. Echter de vertalingen kunnen het mis hebben? Een schildering zegt natuurlijk niets. 

 

Hij trekt een cirkel rond de wateren,
langs de verste grens van licht en duisternis. Job 26:10 stond dat er al in.
 
In de Bijbel staan geen leugens. 
aangepast door rolandroland
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij spreekt zichzelf constant tegen.

Eigenlijk baseert hij alles op iets dat hij als 12 jarige ooit heeft gehoord: licht heeft een constante snelheid en verplaatst zich rechtlijnig.

En dat is volgens hem niet waar want licht dat langs een planeet gaat word afgebogen en een zwart gat het licht vertraagd tot nul.

Dat zijn zaken die de wetenschap bekend heeft gemaakt en daarmee zou de wetenschap alle theorieën die gebaseerd zijn op licht (Einstein) ongeldig maken.

Daar gaat hij echter de mist in. De lichtsnelheid is niet constant (is ook nooit beweert), maar de maximale snelheid die mogelijk is.

Licht word niet afgebogen door zwaartekracht, maar de zwaartekracht verbuigt de ruimtetijd met als gevolg dat het licht nog steeds rechtlijnig gaat, maar in een gebogen ruimte. Oké niet echt makkelijk te begrijpen als je er geen moeite voor doet.

Dan maakt hij gebruik van die twee verkeerd begrepen zaken, die hij dan wel ineens van de wetenschap wil aannemen, om met een onduidelijk verhaal te komen dat hij zelf niet eens kan uitleggen.

 

Zonde van de zendtijd die hieraan is besteed.

Hoewel, een keer flink lachen is ook nooit weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de Bijbel staan geen leugens.

 

Ik ben 100% atheist maar laat ik het netjes houden.

 

Iedereen weet dat bij gebrek aan boekdrukkunst de verhalen in dat boek generaties lang van mond tot mond overgeleverd zijn. Noem het dan geen leugens maar het grootste gedeelte moet op fanatasy en van horen zeggen berusten.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verder zegt men dat vliegtuigen welke hoger vliegen (of juist lager weet het even niet meer) langer onderweg zijn! Ze weten niet hoe dit komt?

 

Waar lees jij dit soort rare dingen? Lijnvliegtuigen proberen afhankelijk van hun route zo min mogelijk tegenwind te hebben. Of beter nog ze proberen in de straalstroom met wind mee te vliegen. En reken maar dat dat een stuk sneller gaat.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat neemt niet weg dat als je hoger vliegt de afstand ook groter is als je rond de aarde vliegt. ;)

Maar weer niet als je binnen in de holle aarde vliegt .

Ik heb net eens stevig op de grond geklopt , klinkt niet erg hol .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...