Ga naar inhoud


Koop nu...


Gene 1225

Aanbevolen berichten


huizenprijzen ja

 

ze laten je geloven dat de verkoop van huizen aantrekt

 

een klein berichtje afgelopen in de media: aantal gedwongen verkopen is met meer dan 30% gestegen

http://www.buildingbusiness.nl/news/123/15/Forse-stijging-gedwongen-huizenverkopen/

 

dan vraag ik mij af waarom is voor dat bericht geen aandacht in de algemene media zoals van NOS Journaal, Nieuwsuur, 1Vandaag

 

liever de Nederlandse bevolking nog verder in de sloot helpen kennelijk

 

http://www.buildingbusiness.nl/news/123/15/Forse-stijging-gedwongen-huizenverkopen/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me toch werkelijk af hoe men zoiets kan bedenken.

Krijgen de mensen die dit soort onzin weten te bedenken er ook nog voor betaald?

 

Zo ja dan zou ik voor willen stellen dat we een ieder die dit soort onzin bedenkt meteen geen salaris meer geven en daarmee de crisis gaan betalen. (gezien alles wat er aan oplossingen langs komt denk ik dat we dan ook nog geld overhouden voor andere leuke dingen)

 

Voor een ieder die het nog niet weet.

Een ieder die (aardig) wat spaargeld heeft, heeft daar ook al (flink wat) belasting over betaald en betaald daar jaarlijks nog steeds belasting over omdat men er vanuit gaat dat je 4% rente kunt behalen maar in werkelijkheid vaak niet verder dan 2% komt.

 

Verder zou je je af kunnen vragen.

Zouden de mensen, die zo zuinig zijn geweest om nu nog spaargeld te hebben, juist die risicovolle leningen zijn aangegaan? of er voor gezorgd hebben dat het zo slecht gaat met alles door onbetaalde facturen, niet terug te betalen leningen enz?

Of zijn de mensen met nog wat spaargeld juist de personen die de pijlers in de economie zijn die ook nu nog geld uit kunnen geven en hun rekeningen keurig betalen?

 

Als dit de oplossingen zijn die men na jarenlange studie weet te bedenken (en er ook nog mee naar buiten durft te komen), dan zet ik toch grote vraagtekens bij de kwaliteit van deze opleidingen en kan er waarschijnlijk ook nog heel wat bezuinigd worden op het onderwijs door dit soort pretopleidingen te schrappen. 

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet het eerste plan waarbij mensen met vermogen, vaak ouderen, worden aangesproken. Denk aan een lagere AOW uitkering, hogere bijdrage AWBZ en aansprakelijkheid van spaarders als het mis gaat bij een bank. Het zal ook niet het laatste proefballonnetje zijn. De reactie van Gerrit kan ik wel begrijpen. Sommige ouderen overwegen hun kinderen te helpen bij de aanschaf van een huis door middel van een schenking. Het mes snijdt dan aan twee kanten.

aangepast door Sat_marc

Mutant HD51 - Stab100 - Triax78

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhm onroerend goed blijft een slimme inverstering zolang de wereldbevolking blijft groeien.

 

Enigste wat telt is lokatie, lokatie, lokatie. En je moet tijd hebben. :)

 

En natuurlijk op het juiste moment gaan kopen.

Nichtje van mij heeft een huis gekocht wat al een poos te koop stond voor 185.000  voor 125.000. 

Je zult dat huis toch maar 5 jaar geleden voor 185.000 hebben gekocht, nog wat extra geld in hebben gestoken om het op te knappen en dan met zo'n verlies weer moeten verkopen.

 

Maar als IMF zou je je toch dood moeten schamen om met zo'n oplossing naar buiten te komen alsof ze niets geleerd hebben in het Cyprus debacle waar ook zoiets werd voorgesteld.

 

Ik kan zoiets dan ook niet serieus nemen, maar er zijn nog wel een aantal zaken die wel zorgwekkend zijn nl. ze merken ook op dat het begrotingstekort in ons land in 2015 op zal lopen naar 4,8% en dat we dan (ondanks alle bezuinigingen) er over 2 jaar vrijwel net zo slecht voorstaan als Spanje.

Ook waarschuwen ze er voor dat de staatschuld nog weer verder op zal lopen van ruim 75% nu naar maar liefst 83% in 2018.

 

Maar ja als ze met dit soort idiote voorstellen naar buiten durven te komen hoe serieus moet je het IMF dan nog nemen?

 

Feit blijft wel dat als ze gelijk hebben de economie dan flink aan moet gaan trekken zodat er niets meer van alle huidige modellen klopt of we krijgen nog veel meer van dit soort belachelijke proefballonnetjes voor de kiezen waarvan de kans steeds groter wordt dat er ook nog wat doorgang van zullen krijgen. 

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...