Ga naar inhoud


plugin package installeren - dependencies en python versie


iPadawan

Aanbevolen berichten

Oke, zojuist VTi geinstalleerd. Werkt wat soepeler als de originele.

 

Straks even kijken of er skins zijn die prettig werken. Nu de violet versie aan het uitproberen.

Maar eerst de basic's!

 

Had eerst een ander topic gemaakt over plugin's, maar omdat dit nu over een VTi FW gaat leek het mij beter om het onder een andere titel te plaatsen.

 

Als ik enkele plugin's of extensies installeer krijg ik de volgende meldingen.

 

"Collected errors:

 * satisfy_dependencies_for: Cannot satisfy the following dependencies for enigma2-plugin-extensions-trrplugin_v2.0-r064_py27_all:
 *      python-subprocess (>= 2.6) * 
 * opkg_install_cmd: Cannot install package enigma2-plugin-extensions-trrplugin_v2.0-r064_py27_all."
 
Niet alleen bij de trrplugin maar ook bij andere in de bestaande lijst, zoals movie cut e.t.c.
 
python-subprocess (>=2.6) betekend dat, dat 2.6 een versie is en dat de FW versie te nieuw is of dat de plugin versie te nieuw is?
En hoe los ik dat op?
 
deze vraag omdat ik de laatste versie heb van VTi, (toch Python 2.7?) en de TRRPlugin py27 heet.
 
suggesties?

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De vraag is voor ons allemaal wat en waarom heb je deze plugin nodig?

 

Als ik google mag geloven is het een soort van plugin om cams te installeren, maar waarom zou je dat doen als er bij VTi gewoon nagenoeg elke cam in de stream aanwezig is?

 

 

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

waar haal je die plugins vandaan? Als ze uit de feeds van VTi komen ontbreekt er ergens iets aan je image en is het flashen niet goed gegaan. Heb je deze plugin van een website gedownload en probeer je hem te installeren dan kan het zijn dat je niet de juiste OE versie van de plugin hebt. OE (open Enigma) 1.6 is voor de "oude" vu boxen tot en met de duo meen ik, ultimo / solo2 / duo2 daar heb je OE 2.0 voor nodig.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe eens het volgende via een Telnet verbinding ... dus op een commandprompt in de box

opkg update
opkg install python-subprocess

Daarna even een herstart doen.

 

Maar ik ben net als WIZ wel benieuwd of dit een plugin is die 'officieel' uit de stream is gehaald of dat dit een ipk file is die je ergens vanaf internet hebt gedownload.

aangepast door donpedro

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Actie's ondernomen, kreeg zo'n regel of twintig terug zonder error's. Nu effe happen en testen.

Zal straks terug komen hierop.

 

 

Het gebeurt ook met enkele extensions die in de lijst voorkomen, zelfde melding.

 

Alles download je ergens van het internet. ;) 

Maar de gebruikte voorbeeld plugin TRRPlugin komt van http://www.satelitskiforum.com/sf/board48-digitalna-satelitska-tv-satelitski-prijemnici-oprema-i-liste-kanala/board66-plugins-addons-i-skinovi/711-trr-plugin-za-image-oe2-python-2-7-vu/

 

Dus OE2 met Python 2.7

 

 

Bedankt alvast

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je wel genoeg ruimte op je box?

Heb je bij de installatie een aantal skins geinstalleerd en/of picons?

 

Doe eens:

root@bm750:~# df -h

Resultaat moet er ongeveer zo uitzien:

Filesystem                Size      Used Available Use% Mounted on
ubi0:rootfs             102.3M     57.8M     44.4M  57% /
tmpfs                    67.6M    324.0K     67.2M   0% /var/volatile
udev                      2.0M     92.0K      1.9M   4% /dev
/dev/mtdblock2            2.0M    516.0K      1.5M  25% /boot
tmpfs                    67.6M         0     67.6M   0% /dev/shm
/dev/sda1                 1.9G    201.8M      1.7G  10% /media/usb
/dev/sdb1               232.8G     89.5G    143.3G  38% /media/hdd


 

Anders zou ik voorstellen om eens een fresh install te doen op de box zonder extra's.

aangepast door donpedro

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werkt.

Bedankt.

 

Enkele punten die ik nog moet uitzoeken.

 

1. Het enige vreemde is dat soms na een herstart, als ik door CDS kanalen stap, ik iedere keer het 'niet toegestaan om te kijken' dialoog krijg.

Had ik nooit als ik de CDS kaart in de mediaCard gebruikte.

Als ik dan weer herstart, dan geen probleem. Is random

Ik gebruik de CCCam zonder oscam. Ik zie bij de downloads een combi van CCCam met Oscam, waar is deze voor?

 

2. Zoek nu nog de mogelijkheid om onder de groene toets, tijdens lang drukken, de timers te voorschijn krijg. Of is er een ander toets hiervoor. Dit i.p.v menu->timer.

 

3. Als ik de VU+ aan zet springt hij altijd naar NET5.

 

4. De < en > toets. Als ik van kanaal verwissel b.v van rtl7->rtl2->trt->nick en ik gebruik < om terug te gaan gaat hij van de een nalaatste naar de laatste, in dit geval NET5.

 

5. Doorscrollen in de zender lijst, b.v van begin kanaal 1 naar kanaal 2345, ipv 1,2,3,4......2343,2344,2345.

 

Alvast bedankt

aangepast door iPadawan

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

1). Lijkt mij te komen door die cam plugin die je wil installeren, kan zijn dat die nog  bezig is met cccam starten, en dan is de lock op de transponder er, en wordt er een cam server gevraagd om een ecm. Die is er op dat moment niet, en dan krijg je de melding dat je niet gerechtigd bent om te kijken. Als je die cam plugin hebt draaien check dan eens de status van je softcam of die wel up is.

2). zoek in de repository naar de plugin multiquickbutton. Daarmee kan je functies en plugins onder een toets programmeren, en das denk ik wat je zoekt.

3). pijltje omhoog, een kanaal kiezen, dan menu button, dan heb je de optie om een kanaal vast te zetten als start kanaal na een reboot. Blijkbaar staat ie bij jou op net5.

4). da's vreemd < gaat bij mij naar de vorige zender.

5). probeer eens pijltje omhoog / pijltje omlaag ?

 

we dwalen zo wel af van de originele vraag...

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...