Ga naar inhoud


probleem met transponder 12722 op astra1


Jean-Claude

Aanbevolen berichten

footootje :

kan je ook ene van de zijkant maken aub jean-claude

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


de rail staat gekanteld, ja, het exacte percentage weet ik niet maar dat heb ik proefondervindelijk uitgemeten : uiterst links is Astra2, uiterst rechts is Thor (0.8W). dus kwestie van de rail zodanig te plaatsen dat deze beide LNB's een maximaal signaal krijgen.

 

misschien nuttig dat ik mijn methode van uitlijning samenvat :

1. middelste LNB africhten op Hotbird 13E

2. LNB's op de rail schuiven

3. rail correct uitlijnen zodat links & rechts maximaal signaal hebben

4. overige LNB's op maximale positie zetten

5. nu de schotel terug uitlijnen maar ditmaal op astra1 12722 om op deze transponder maximaal signaal te hebben

6. andere LNB's nog eens nakijken, ook op skew

7. en als alles goed uitgericht is alles goed vastzetten

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om transponder 12722H te kunnen ontvangen, heb je 8dB signaal/ruisverhouding nodig. Jij hebt 12dB. Door de regen hoeft het signaal dus maar 4dB te zakken en je hebt geen beeld meer. Nou, dat heb je al snel.


De conclusie dat je de LNB en schotel waarschijnlijk kunt uitsluiten is dan ook niet waar.

Je schrijft dat alle lnb’s verticaal staan. Zoals ik het op de foto zie staan ze ongeveer haaks op de rail. Dat zou dus betekenen dat ze toch niet helemaal verticaal waterpas staan want ik neem aan dat de schotelskew niet op nul staat.

Welke satellieten ontvang je nog meer behalve de Astra 1, 2, 3 en Hotbird?

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze denk ik sprietje

Thor (0.8W)

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

van links naar rechts :

astra2 28E, astra3 23.5E, astra1 19.2E, hotbird 13E, Eutelsat 7 7E, Thor 0.8W

 

de schotel heeft inderdaad een eigen skew, en de LNB's staan inderdaad haaks op de rail.

aangepast door Jean-Claude

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet waar je ongeveer woont maar in Antwerpen moet de schotelskew op 5,7 graden staan voor

de satellieten die jij ontvangt.

ik denk bijna aan de kust de haan 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt, de haan aan zee.

en die skew heb ik dus experimenteel uitgericht, zal inderdaad 5 of 10 graden zijn of zoiets, je kan dat zien aan de LNB's die zijn inderdaad niet helemaal vertikaal, ze hebben een lichte helling naar rechts (aangezien ze vertikaal op de rail staan).

haal op Astra2 15dB bij BBC One HD, en op Thor 11dB op BBC Knowledge. van zodra ik de skew bijstel zakt ofwel de ene ofwel de andere in ontvangst, lijkt mij dus in orde.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zie inmiddels dat het signaal op 12722 gezakt is naar 11 dB, er is dan ook meer bewolking dan daarnet.

 

ik heb nog een 2e draaibare schotel van 1 meter met een Inverto Ultra Black LNB, als ik daarmee afstem op astra1 12722 dan ontvang ik nu 15 dB. da's dus 4 dB verschil.

 

als ik nog ontvangstproblemen ondervin dan denk ik eraan om de ALPS te vervangen door de smalle quad versie van zo'n inverto ultra black - iemand ervaringen mee ?

aangepast door Jean-Claude

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zie inmiddels dat het signaal op 12722 gezakt is naar 11 dB, er is dan ook meer bewolking dan daarnet.

 

ik heb nog een 2e draaibare schotel van 1 meter met een Inverto Ultra Black LNB, als ik daarmee afstem op astra1 12722 dan ontvang ik nu 15 dB. da's dus 4 dB verschil.

 

als ik nog ontvangstproblemen ondervin dan denk ik eraan om de ALPS te vervangen door de smalle quad versie van zo'n inverto ultra black - iemand ervaringen mee ?

Ik kan voor beide schotelafmetingen je dB-waarden bevestigen. Meer zit er bij de Alps niet in.

Mogelijk dat Inverto Black Ultra's meer presteren, maar die moeten dan wel de ruimte op de rail hebben: de kop is breder. 

Als je de instellingen nu maximaal hebt, inderdaad de komende tijd monitoren. Hou je ons svp even op de hoogte van het verdere verloop?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de Haan moet de schotel-skew 6,6 graden zijn om zowel voor de Astra 28,2 als de Thor 0,8West een optimale ontvangst te hebben er van uitgaande dat de lnb van de Hotbird precies in het midden staat zie deze berekening van Satlex: http://www.***geen-reclame***/nl/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=28.2&user_satlo_east=&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=&user_satlo_west=2.2&user_satlo_west_dir=W&location=&cityname=&la=51.2738&lo=3.0325&country_code=be


Dan de schotel optimaal uitrichten op de Hotbird.

 

De Inverto lnb die jij bedoeld is de Inverto Black Premium Quad, zie:

http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=79&PHPSESSID=d9f40ef188f7d4d6124aaccd03b32f1c


Deze doet maar een fractie onder voor de Inverto Black Ultra die in de Quad-uitvoering voor jou te breed is.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn nu ook "smalle" inverto black ultra's zie ik aan de internetshops.

zoek maar eens op "dielectric quad 23mm LNB"..... maar ik weet natuurlijk niet hoe goed die presteren ten opzichte van een ALPS of van een Ultra Black.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje, bijna goed, da's een 40 mm en die is te dik voor de multifocus. Je hebt de 23 mm nodig.

ik was niet zeker of ik die link mag geven, maar bon, kijk eens hier : http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=81&cat=5

 

interessante pagina overigens van satlex, heb ik een bookmark van gemaakt.

aangepast door Jean-Claude

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn nu ook "smalle" inverto black ultra's zie ik aan de internetshops.

zoek maar eens op "dielectric quad 23mm LNB"..... maar ik weet natuurlijk niet hoe goed die presteren ten opzichte van een ALPS of van een Ultra Black.

Ik vrees kenmerken vergelijkbaar met de Multiconnect als ik die hals zo bekijk.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...