Ga naar inhoud


probleem met transponder 12722 op astra1


Jean-Claude

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Er zijn 2 drempels waar het signaal overheen moet om beeld te genereren.

De ruisdrempel van de LNB en de ingangsdrempel van de ontvanger.

Met de 35 meter kabel en de hoogste frequentie van de Astra transponder zou je kunnen kijken of je meer signaal hebt wanneer je de ontvanger met een kort kabeltje aan de lnb aansluit.

Wanneer dat veel verschil uitmaakt kan je een goede in-line versterker proberen, gemonteerd direct achter de lnb.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar verwacht geen wonderen van een inline versterker.

Ik heb er nog een liggen. Bekend merk. Gebruik hem niet gauw weer, want wat hij misschien op de ene plek versterkt, verzwakt hij op een andere. Hij kost net zo goed dB als een diseqc schakelaar of een splitter..

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In het schotelpark is recent nog beschreven dat de ontvangst van exotische transponders op "moeilijke"satelliet posities soms afhangt van welke ontvanger men gebruikt.

Daaruit blijkt dat sommige ontvangers redelijk doof zijn.

In zo'n geval kan het helpen het signaal over de ingangsdrempel van de ontvanger te tillen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ontken ik hierboven ook niet, maar een inline versterker haalt zijn vermogen ergens anders vandaan. En dan kunnen en paar andere frequenties waar jij toevallig ook naar kijkt, verrslechteren.Het kan uidraaien op lood om oud ijzer.En hij versterkt ook reeds aanwezige ruis.

Het is een lapmiddel.

 

Ik ben benieuwd hoe het uitpakt in dit geval.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

i.p.v. een versterker zou je het eens met een hoogdoorlaatfilter kunnen proberen.

 

Ik weet nog uit de begin periode van het digitale satelliet tijdperk, dat deze problemen bij sommige ontvangers (zoals de mediamaster) zich ook voordeden.

Bepaalde frequenties werden op bepaalde tijden van de dag helemaal niet ontvangen.

 

Na het plaatsen van zo een filtertje was het probleem opgelost.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

DM8000, dure coax, ALPS lnb's, SPAUN disecqs........ dat kan ik toch geen slecht gerief noemen.

vandaag weer 2x uitval gehad, het ene moment niks meer, 1 minuut later terug 12 dB ? Snap ik niet, die waarden fluctueren veel te veel. Ook astra3 lag er deze keer uit trouwens. Op mijn grote schotel nog steeds beeld, was wel wat gezakt in dB maar toch ook niet ZO veel !

zal dit weekend de disecqs nog eens nakijken, misschien toch een vochtprobleem.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je de opmerking over multi focus schotels gelezen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jean Claude,

Sommige oorzaken zitten in een klein hoekje vandaar dat ik je even op het volgende wou wijzen.

Ik zag op de foto, dat de coax kabels van uw schotel naar binnen gevoerd worden zonder ook maar ergens vastgemaakt te zijn.

De afstand is toch vrij groot voor 16 kabels om die zo maar los te laten hangen, die kabels trekken door hun gewicht al op de aansluitingen.

Voeg daarbij nog eens de wind die vrij spel heeft, waardoor uw kabels geregeld heen en weer gaan slingeren.

Dat kan wel eens gevolgen hebben op de aansluiting van een van de f-connectors

Daar de kortste kabel toch de meeste mechanische krachten zal te verwerken krijgen.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb de opmerking over multifocus schotel wel gelezen, maar ga nu niet direct een nieuwe schotel bestellen ! Trouwens, die schotel heeft het zeker 4 jaar goede ontvangsten gegeven, enkel de paar laatste maanden merk ik problemen, en dan vooral op 12722.

de opmerking over het gewicht van de kabels is valabel, alle kabels zijn dan wel met de nodige kabelsnoeren vastgebonden zodat ze niet teveel kunnen bewegen, maar het vormt toch een niet te onderschatten gewicht dat aan de LNB's hangt - ik zal eens kijken of ik een steunkabel kan bevestigen om de druk op de LNB's te verminderen.

overigens heb ik geen probleem bij wind, en eigenlijk ook niet bij regen, het is als er donkere wolken tussen de LNB en de satelliet schuiven dat de ontvangst keldert.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We kunnen natuurlijk schotels beter uitrichten, naar de LNB's kijken, maar ik zie eigenlijk de demping op de coaxkabels als hoofdschuldige. Coaxkabels geleiden signaal gewoon slecht op hoge frequenties. LNB's en uitrichting moet zeker nagekeken worden, iedere procent signaal is welkom, maar ik zou het hoofdonderzoek richten op de bekabeling.

 

En de kabels die Jean-Claude gebruikt zullen best van redelijke kwaliteit zijn... tegen een TV-Vlaanderen dat de uiterste grenzen opzoekt is weinig opgewassen.

 

Je kunnen denken aan:

- Kortere kabel

- Versterkers

- Ander merk kabel (op goed geluk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

()

de opmerking over het gewicht van de kabels is valabel, alle kabels zijn dan wel met de nodige kabelsnoeren vastgebonden zodat ze niet teveel kunnen bewegen, maar het vormt toch een niet te onderschatten gewicht dat aan de LNB's hangt - ik zal eens kijken of ik een steunkabel kan bevestigen om de druk op de LNB's te verminderen.

overigens heb ik geen probleem bij wind, en eigenlijk ook niet bij regen, het is als er donkere wolken tussen de LNB en de satelliet schuiven dat de ontvangst keldert.

Je zou de f-connector met de Astra 1-lnb eens kunnen herbevestigen aan de coax door eerst 1 cm van de coax af te knippen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

de connectoren zijn erop vastgedrukt met een speciaal apparaat, die krijg ik er niet af. Als ik er een stuk afknip dan moet ik er nieuwe connectoren opzetten. En dat apparaat had ik in bruikleen van mijn leverancier, die inmiddels naar Spanje vertrokken is .......

ik ga eerst eens kijken wat de inverto black ultra zegt op de 19E positie, en of er nog wat winst te halen valt met een inline versterker, voordat ik mijn connectoren eraf knip.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jean-claude?

heb je onlangs nog een ander toestel in de buurt van jou ontvanger gezet?

radio telefoon of iet dergelijks? 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, geen DECT telefoons of andere wifi basisstations.

overigens het ik het probleem op 2 verschillende lokaties (living + bureel) die alletwee aan dezelfde LNB's hangen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...