Ga naar inhoud


probleem met transponder 12722 op astra1


Jean-Claude

Aanbevolen berichten

Ik heb hier met mijn E85 en inverto black nooit last van uitval op deze transponder,het waait hier behoorlijk en ook wat regen maar nog steeds 16 db signaal op vijf

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites


()

als de 12722 uitvalt, dan heb ik ook nog altijd beeld op de andere transponders van CD/TVV op astra1/astra3. Het is enkel die 12722 die als eerste uitvalt.

Momenteel klaart het hier in noord Nederland wat op na stevige regen met windstoten. 

Ik heb op mijn Fuba van 85cm met een Alps twin lnb 12,1 dB bij regenachtig bewolkte hemel. (Deze lnb staat trouwens niet in het brandpunt van de schotel, dat staat 23,5.)

 

Ik zal vanaf nu eens even gaan monitoren wat er vanaf nu met de ontvangst van 12.722 gaat gebeuren, want volgens Buienradar zit er de komende uren nog wel een schip met zure appels aan te komen. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

NGC zit helemaal niet op die transponder

http://nl.kingofsat.fr/pos-19.2E.php

 

http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/Content/Others/canaldigitaal-Hd-zenderlijst-tv-radio.pdf

Positie 295 fastscan lijst.

 

Feit is, dat dit een van de hoogste frequenties is die Astra gebruikt en dat daardoor elke tekortkoming in je antenne installatie aan het licht komt.

Heb je te weinig signaalreserve of LNB's gevoelig voor regendruppels zal je onherroepelijk signaal uitval op deze transponder ervaren.

Ook een lange of slechte antenne kabel zal van invloed zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tiens, stond bij mij niet in de lijst met zenders op die transponder - opnieuw ingescand en nu verschijnt inderdaad "testNGC".....

antennekabel is hier zo'n 30-35 meter van antenne naar ontvanger.

 

heb momenteel 11dB ontvangst, ook op testNGC. Het is zelfs terug zonnig, het waait wel wat ..... voor de rest wisselende bewolking

aangepast door Jean-Claude

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het valt niet te ontkennen, dat de gebruikte transponder parameters in combinatie met de hoge transponder frequentie niet bepaald luxe zijn, het is een "poor mans solution".

Hierdoor kan men met het beperkte aantal abonnees toch bandbreedte voor extra zenders scheppen.

De consequentie is dat deze transponder niet te ontvangen is door een vinger in de lucht te steken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel 16db signaal op testNGC met wat wind en bewolkt en druppels water op de lnb,het gaat hier om een alps lnb,in mijn vorige bericht had ik het over een inverto black maar dat was een vergissing ,op de 19.2 en 9.0 oost maak ik gebruik van alps lnb's omdat alleen maar brede lnb's niet passen op eenE85

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

http://www.sat4all.com/forums/topic/333719-zenders-vier-en-vijf-235-geen-beeld/page-4

Bijdrage #59 en #60 van fr0gg3r

 

Jean-Cloude, met een kabel lengte van 35 meter is er een goede kans dat een nieuwe KoKa 799 o.i.d. net het verschil uitmaakt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel klaart het hier in noord Nederland wat op na stevige regen met windstoten. 

Ik heb op mijn Fuba van 85cm met een Alps twin lnb 12,1 dB bij regenachtig bewolkte hemel. (Deze lnb staat trouwens niet in het brandpunt van de schotel, dat staat 23,5.)

 

Ik zal vanaf nu eens even gaan monitoren wat er vanaf nu met de ontvangst van 12.722 gaat gebeuren, want volgens Buienradar zit er de komende uren nog wel een schip met zure appels aan te komen. 

Na wat stormvlagen met regen hier in het noorden heeft de ontvangst de afgelopen uren gevarieerd tussen 12.1 en 12.6 dB.

Goede kwaliteit bekabeling (en ook een goede switch) levert inderdaad stabiliteit en dB's op, zoals ceesv  al aangeeft. (Bij kabel-tv bekabeling heb ik vergelijkbare ervaring opgedaan.) 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal ongeveer 13,5 dB op die transponder.

Momenteel 12,8 dB op deze transponder.

Helemaal bewolkt en vlagerige regen.

Ik werk met Smart quads ,Emp 8/1 switches en 35 meter koka coax icm krimpstekkers,

op een T55.

 

Deze transponder gaat er hier bij slecht weer uit bij ongeveer 8 dB.

Met een 80 cm zou ik toch wel wat meer signaal verwachten...


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Met een 80 cm zou ik toch wel wat meer signaal verwachten...

Niet op deze transponder, wel op veel andere.ServusHD heeft nu 16,1 dB. Vergeet niet dat ik Astra1 niet in het brandpunt heb staan.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

zet gewoon een triax 110 en je hebt veel problemen verholpen,ook achteraf

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zet gewoon een triax 110 en je hebt veel problemen verholpen,ook achteraf

 

Een Triax 110 is geen toverschotel. Jij wilt hem inzetten als paardemiddel tegen slechte ontvangst, maar dat is een beetje kort door de bocht. Net als signaalversterkers dat zijn.

Goed materiaal en geduldig installeren levert meer regenreserve op dan alleen een joekel van een schotel.

In het geval van Jean-Claude is een Triax110 dus ook geen remedie tegen de oorzaak.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Triax 110 is geen toverschotel. Jij wilt hem inzetten als paardemiddel tegen slechte ontvangst, maar dat is een beetje kort door de bocht. Net als signaalversterkers dat zijn.

Goed materiaal en geduldig installeren levert meer regenreserve op dan alleen een joekel van een schotel.

In het geval van Jean-Claude is een Triax110 dus ook geen remedie tegen de oorzaak.

maar ik had wel veel regenreseve toen het hier namiddag heel donker met stortbuien waren haha

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar ik had wel veel regenreseve toen het hier namiddag heel donker met stortbuien waren haha

Gelukkig maar, want grote schotel alleen biedt geen garantie, alleen een grotere kans.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

toen ik de coax koch heb ik al geopteerd voor de duurdere versie - betere kwaliteit, denk dus niet dat er op de kabel nog veel te rapen valt. De disecqs zijn spaun 8/1 voor zover ik me nog kan herinneren. heb nog ergens een in-line versterkertje liggen, geen idee of dit veel kan helpen maar zelfs een halve dB kan soms het verschil maken tussen beeld en geen beeld, zal eens proberen om dat ertussen te plaatsen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...