Ga naar inhoud


opvallend veel DM8000 te koop


SIMBAke

Aanbevolen berichten


misschien komt er binnen  kort wel een opvolger .en er is software genoeg voor je echten  dreambox 

 

ik heb er nog een uit de eersten serie en nooit problemen mee gehad 

 

zat destijds een sticker op van de importeur dat je kon zien dat het er 1 voor de nederlandse markt was 

DB500.DB 600 DB7025 DB800 DB 500 HD HD DB8000 HD PVR DB7080 HD DB900UHD

Big Bisat 7e13e19e23e28e3942e45e

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste Eduard, jaren geleden keiharde centen op de toonbank gelegd voor een originele??.

als dan maanden later een persoon op bezoek komt, en doodleuk zegt dat dit om een clone gaat, hoe denk je, hoe men zich daar bij voelt.

ja, grote ergernis gefopt bedrogen, verwijten naar verkoper maar hola zonder resultaat.

als men dan iedere koper over de zelfde kam scheert. zelfs  zegt 9op10 trol, dood schamen.

wie moet zich dan in deze doodschamen??

 

Om iemand meteen het woordje trol op te spelden vind ik ook wat ver gaan.

De smoes,ik kon het niet weten dat het een clone was is ook wat kort door de bocht.

Als je een dreambox dm 8000 aan gaat schaffen neem ik aan dat je de kennis bezit om met dit apparaat te werken en je dus voor een uitgaaf van iets minder dan €1000 jezelf echt wel goed gaat voorbereiden om dus het vele geld niet zo maar op de eerste de beste toonbank te deponeren.

Ik heb nu 6 orginele dreamboxen, tot volle tevredenheid in mijn bezit gehad en heb me bij elke aankoop terdege voorbereid.

Ik zeg niet dat je nooit belazerd kan worden maar je kan dit risico wel tot een minimum beperken en heb niet het idee dat ieder clone bezitter dit heeft gedaan.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil toch ff bij de titel blijven: opvallend veel DM8000 te koop

Heeft Dreambox dat zelf niet in de hand gewerkt?

Toen IBM toch hoofd leverancier van processors aan Dreambox, overgenomen werd door het Chineese Lenovo en nu spreken we van begin jaren 2000,moest men toch weten dat Levono processors leverde van zeer matige kwaliteit.

Ik werkte in een zeer groot bedrijf waar ongeveer 1700 IBM pc's in een snel tempo vervangen werden door andere pc's waar geen Lenovo processors in stonden.Rede:service-gevoelig,niet 100%betrouwbaar.

Naar mijn bescheiden mening werd de hoge kwaliteit van de 7000 niet meer gehaald in de 8000 door leveringen van Linovo van mindere kwalitatieve onderdelen.

Dan stel ik mij de vraag:heeft Dreambox dat zelf niet in de handgewerkt of.......en dan trek ik mijn woorden terug:zit Dreambox in een consortium dat beursgenoteerd staat.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Je hebt duidelijk geen enkel idee waar je over praat.

 

Al in de DM7025 werd geen gebruik meer gemaakt van de Motorola/IBM PPC's.

 

In de DM8000 zit een kwalitatief hoogwaardige Broadcom chipset en de kwaliteit van het mainboard van een DM8000 is ongeëvenaard door welke consumentenontvanger dan ook. Zelfs de DM7000 kan niet tippen aan de kwaliteit van een DM8000.

 

Ook in alle andere van de dreambox afgeleide receivers zitten Broadcom chipsets, alleen is de hardware kwaliteit beduidend minder dan die van de DM8000.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michel, als ik geen idee heb waarover ik praat,dan moet ik u nageven dat u de bal volledig mis slaat als u beweerd dat de Broadcom-shipsets kwalitatief hoogwaardig zijn.

Samsung,Ford,voor twee namen te noemen weigeren nog gebruik te maken van Broadcom-ships.

Rede:zeer zwakke kwaliteit en zware probleem veroorzakers.

Verder wil ik niet meer in discutie gaan u heeft duidelijk een Dreamboxbril op,niks mis mee hoor.

Toch nog één opmerking.

Als ik naar 10 satverkopers ga zijn er 9 die geen dreamboxen meer willen verkopen.

Daar moet toch een rede voor zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Lol, je beweerd eerst dat er Lenovo onderdelen in een DM8000 zitten. Als ik die bewering weerleg, is plotseling ook broadcom prul

 

Dan is dus ook Xtrend, VU+' Gigablue enz allemaal rommel, want daar zit die zelfde broadcom in.

 

Je snapt duidelijk niet waar je over praat en hebt geen flauw idee hoe betrouwbare electronica er uit ziet.

 

DM8000 is ontworpen in Nederland door een bedrijf dat uitsluitend professionele electronica ontwerpt en dat zie je (mits je er verstand van hebt) aan alles.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef mij dan een antwoord waarom de 8000 nog niet meer aan de straatstenen kan verkocht worden.

Ik zal het u zeggen.

Dreambox is afgedwaald tot het maken van brol met als toetje de Dr.8000.

En dat is de rede van de masale verkoop op 2de hands sites.

Ga eens kijken op "het bad" in Luik,zondags voormiddag daar worden cloons 8000 duurder verkocht dan de echte 8000.

Daarbij wilde ik alleen de rede aan geven waarom" opvallend veel DM8000 te koop" staan.

De klant is net als ik alle geloof in het goede Dreambox product verloren.

Einde discutie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef mij dan een antwoord waarom de 8000 nog niet meer aan de straatstenen kan verkocht worden.

Ik zal het u zeggen.

Dreambox is afgedwaald tot het maken van brol met als toetje de Dr.8000.

En dat is de rede van de masale verkoop op 2de hands sites.

Ga eens kijken op "het bad" in Luik,zondags voormiddag daar worden cloons 8000 duurder verkocht dan de echte 8000.

Daarbij wilde ik alleen de rede aan geven waarom" opvallend veel DM8000 te koop" staan.

De klant is net als ik alle geloof in het goede Dreambox product verloren.

Einde discutie.

wat een dom gel*l is dit zeg.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ga eens kijken op "het bad" in Luik,zondags voormiddag daar worden cloons 8000 duurder verkocht dan de echte 8000.

Misschien worden die geleverd met een "Abonnement"?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om iemand meteen het woordje trol op te spelden vind ik ook wat ver gaan.

De smoes,ik kon het niet weten dat het een clone was is ook wat kort door de bocht.

Als je een dreambox dm 8000 aan gaat schaffen neem ik aan dat je de kennis bezit om met dit apparaat te werken en je dus voor een uitgaaf van iets minder dan €1000 jezelf echt wel goed gaat voorbereiden om dus het vele geld niet zo maar op de eerste de beste toonbank te deponeren.

Ik heb nu 6 orginele dreamboxen, tot volle tevredenheid in mijn bezit gehad en heb me bij elke aankoop terdege voorbereid.

Ik zeg niet dat je nooit belazerd kan worden maar je kan dit risico wel tot een minimum beperken en heb niet het idee dat ieder clone bezitter dit heeft gedaan.

wat de aankoop aangaat van je, 6 originele DRB'S, kan ik, je, alleen maar feliciteren voor je, kunde en voorzichtigheid.

en dat meen ik, oprecht.

wat de aankoop aangaat voor mezelf, enkele jaren geleden, ging het niet om een 8000.

wel de aankoop van een originele??

als je, dan als leek een aankoop doet en je, wordt belazerd geeft een zeer wrang gevoel.

en ja, je, bent totaal niet op de hoogte van allerhande zaken .

zelf noem ik, het maar leergeld.

maar het kan toch niet zijn dat, de verantwoordelijkheid van de verkoper,  weerlegd  wordt naar de koper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

maar het kan toch niet zijn dat, de verantwoordelijkheid van de verkoper,  weerlegd  wordt naar de koper.

Dat is nou juist wat menige bonafide tweedehands-site wel degelijk doet: de koper ervoor waarschuwen dat hij zelf in eerste instantie verantwoordelijk is voor wat hij doet.

Waarmee ik een oneerlijke verkoper allerminst wil vrijpleiten!

"Leergeld" heeft iedereen ooit wel eens gegeven. Dat hoort bij voortschrijdend inzicht van iedereen en beperkt zich natuurlijk niet tot het kopen van een Dreambox.

Een gezonde portie achterdocht is onmisbaar bij een aankoop, vooral bij een dure.

En bij twijfel op safe spelen. Goedkoop is regelmatig duurkoop.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...