Ga naar inhoud


Oscam neemt cccam reader in plaats van lokale kaart


Vaako

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb het volgende probleem met OSCAM 1.20-unstable_svn build r9058.

De cliënt leest namelijk eerder een van de cccam reader's in plaats van lokale kaart.

 

Prefer local cards: staat op 1

 

Met de Loadbalancer aan en op mode 1 en de lokale kaart reader op Loadbalance weight: 1000 gaat hij nog steeds naar een cccam reader.

 

Ik kan dit verhelpen door de cccam reader's allemaal ff uit te schakelen dan word er de lokale kaart aangesproken en kan vanaf dan alle cccam readers weer activeren en hij blijf vanaf dan de lokale kaart nemen.

 

Echter wanneer er dan een andere cliënt zich aanmeld neem deze cliënt weer van de cccam reader's in plaat van de lokale kaart :crazy:

 

Dus de eerste cliënt neemt nu van de lokale kaart en de tweede cliënt van een der cccam reader's .

 

Nu pas ik weer het trucje toe en deactiveer alle cccam readers en nu neemt cliënt twee ook van de lokale kaart.

Dan weer alle cccam reader's activeren en dan blijven ze van de lokale kaart nemen tot er weer word afgemeld (deconnectie).

 

Wat zie ik over het hoofd, wat doe ik mis ? :(

Groetjes, Vaako
Dreambox DM500HD OpenPLi 4.0 - EMP DISEqC 16/1 Switch - Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb het anders opgelost :)

 

Namelijk bij de: Reader services settings

 

Heb bij de services van mijn CCcam reader de lokale kaart met een uitroepteken "!" aangevinkt die de CCcam reader niet mag gebruiken en nu doet hij het goed.

Groetjes, Vaako
Dreambox DM500HD OpenPLi 4.0 - EMP DISEqC 16/1 Switch - Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt het beste bij de CCcam reader "fallback  = 1" toe voegen, dan werkt het waarschijnlijk wel goed.

 

Die fallback optie wat doe die precies, is dit misschien een soort functie van een backup reader?

Groetjes, Vaako
Dreambox DM500HD OpenPLi 4.0 - EMP DISEqC 16/1 Switch - Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een andere vraag over de Oscam client. Wanner je twee verschillende readers plaatst in de Oscam server krijgt de client van allebei de servers 1 ECM. Bij cccam was dat niet zo. Is dit gewoon normaal bij Oscam of is er een manier dat de client alleen maar 1 ECM gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...