Ga naar inhoud


Huurcooperatie eist verlaten woning ivm asbest


paardengek
Ga naar oplossing Opgelost door Tonskidutch,

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

Ik huur op dit moment een woning. In deze woning is asbest verwerkt.

Het betreft asbest rondom de cv ketel en in de bijkeuken een plaatje asbest, waaronder ooit een geiser heeft gehangen. Ook zijn er twee ventlatie pijpen van douche en wc van asbest.

 

Echter heb ik van deze woning de huur opgezegd i.v.m. aankoop koopwoning.

Dus de huurcooperatie langs geweest om mij te vertellen hoe ik de woning op moet leveren.

Echter deze werknemer van de huurcooperatie zag ook dat er asbest in mijn huurwoning zat.

Dus een millieu bedrijf erbij gehaald, dit bedrijf onderzocht alle dezelfde type woningen in deze buurt. ( Drie blokken van twee onder één kap ). En kwam tot de conclussie dat er bij mij asbest zat wat vezels los laat. ( ca 70 bij 70 cm groot )

 

Nu komt de huurcooperatie bij mij langs om mij te vertellen dat ik de woning moet verlaten, eigenlijk per direct.

 

Maar:

 

Ca tien jaar terug is in deze woningen mechanische ventilatie geplaatst, mijn huurwoning als eerste. Er is toen door de cv hokje heen twee grote gaten gezaagd. En ja dwars door de asbest platen heen. De ventilatie monteurs hebben het werk in mijn huurwoning compleet afgemaakt. Maar de rest van de woningen niet. Dat heeft ca drie weken geduurt voordat men een alternatief had bedacht.

 

In april 2012 kwam naast mijn huurwoning een woning vrij. Bij inspectie viel de asbestplaatjes op. Er is toen een inventarisatie gemaakt en iedereen kreeg een klein foldertje waarin ons gewezen werd op asbest. Verder is er geen werk van gemaakt.

 

 

 

Echter heb ik de woning per eind januari 2014 opgezegd. Over een paar weken ga ik verhuizen naar mijn koopwoning. Helaas kan ik niet eerder dan 3 januari de sleutel ervan krijgen.

 

Wat kan zo'n huurcooperatie van mij verlangen en eisen ?

Wat zijn de wettelijke regels hierover ?

Welke vergoedingen staan er tegenover ? ( huurcooperatie vertelde mij dat de inboedelverzekering dit dekt, dit lijkt me sterk.  )

 

Juridisch advies zal ik vanochtend inwinnen, waarschijnlijk bij een advocaat.

Intussen heb ik de huur terug gevorderd van deze maand en ik ga de automatische incasso van de huurcooperatie intrekken.

 

Ik ben van mening dat de huurcooperatie een steek heeft laten vallen. De huurcooperatie was op de hoogte van asbest en heeft dus een woning aan mij verhuurd welke zij niet mochten verhuren.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

aangepast door paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is geen kattenpis Paardengek. Indien er asbest rondzweeft in dat huis dan moet je er direct uit. Zeker een advocaat in de arm nemen want de kans op besmetting is groot te noemen. De gevolgen van zo'n besmetting kunnen behoorlijke consequenties hebben.

 

Volgens mij moet er een andere woonruimte worden aangeboden door de huurcooperatie.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Meteen de Verzekering expert bellen en een afspraak ter plaatse maken.

Deze zal eventueel een calamiteiten rapportage kunnen opstellen en het uithuizen + onderbrenging elders moeten dekken.

 

De advocaat of je rechtsbijstand onverwijld informeren en je laten beraden

(dat mag een leek / sathobbyist namelijk zelf nooit aan betroffenen uitleggen wegens het incompetent zijn in rechtsvragen en rechtspraak)

 

Ik ben zelf ook twee maanden uit huis geweest deze zomer wegens een complete vloer renovatie met opslag van de totale inboedel en keuken. (derving van inkomen en speciale opvang hoort er allemaal bij)

 

Indien je geen schuld hebt aan de kwestie lijkt me dat je, net zoals ik, geen cent hoeft te betalen aan de totale kosten.

veel succes

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, storm in een glas water. Asbest is alleen gevaarlijk als je het verwerkt. Dus zagen of gaten maken en bij verwijderen.

 

Dus of je blijft lekker zitten tot het jou uitkomt of je vraagt je verhuurder wanneer de vervangende woonruimte beschikbaar is.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, storm in een glas water. Asbest is alleen gevaarlijk als je het verwerkt. Dus zagen of gaten maken en bij verwijderen.

 

Dus of je blijft lekker zitten tot het jou uitkomt of je vraagt je verhuurder wanneer de vervangende woonruimte beschikbaar is.

Dan heb je niet goed gelezen. Paardengek schrijft dat er asbest is aangetroffen dst vezels loslaat.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, storm in een glas water. Asbest is alleen gevaarlijk als je het verwerkt. Dus zagen of gaten maken en bij verwijderen.

 

Dus of je blijft lekker zitten tot het jou uitkomt of je vraagt je verhuurder wanneer de vervangende woonruimte beschikbaar is.

 

Met asbest moet je altijd oppassen.

 

Mijn vader is vorig jaar gestorven aan longvlieskanker of asbestkanker dus die wij en hijzelf hadden liever gehad dat men dit veel vroeger door had dat asbest gevaarlijk is.

 

Of paardengek gevaar heeft gelopen of niet kan enkel hij weten te vertellen.

 

Probleem is dat deze kanker pas jaren nadat je de asbest hebt ingeademd zijn kop kan opsteken.

 

dus uitkijken is de boodschap.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties, ik heb nu een tijdelijk onderkomen hier bij mij in het dorp, vlakbij mijn toekomstige koopwoning. Dit appartement heb ik zelf uitgekozen. De wooncooperatie wilde inderdaad zelf een onderkomen voor mij regelen, maar ik vond dat ik daar zelf een draai aan moest geven. Dit onderkomen wordt volledig vergoed.

Ik heb gisterochtend juridisch advies gevraagd bij mijn rechtsbijstandverzekering. Ook die zei volg het dringende advies / eis van de wooncooperatie op.

 

Zoals het lijkt krijg ik alles vergoed. Zelfs de snipperdagen , die ik er aan moet besteden.

Komende zaterdag volgt het NEN onderzoek. Ik heb verder een goed contact met de wooncooperatie. Ik heb de huurwoning nu ook definitief verlaten.

 

 

Met vriendelijke groet, paardengek

aangepast door paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met asbest moet je altijd oppassen.

 

Mijn vader is vorig jaar gestorven aan longvlieskanker of asbestkanker dus die wij en hijzelf hadden liever gehad dat men dit veel vroeger door had dat asbest gevaarlijk is.

 

Of paardengek gevaar heeft gelopen of niet kan enkel hij weten te vertellen.

 

Probleem is dat deze kanker pas jaren nadat je de asbest hebt ingeademd zijn kop kan opsteken.

 

dus uitkijken is de boodschap.

Men had in de jaren dertig al een zwaar verdacht tegen Asbest en kanker. Mijn vader is in 2008 overleden aan borstvlieskanker.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wooncooperatie komt me in onkosten goed tegemoet. Niets mis mee. Maar de mededeling van hun kwam bij mij heel hard aan. Ik heb er een nacht niet van kunnen slapen. Denk wel dat ik een goede keuze gedaan heb gedaan. Mede dankzij de help van een goede vriendin is het zo snel gedaan. Zelfs de wooncooperatie had dat niet verwacht. Alleen de grote meubels staan er nog, de rest is over. Het materiaal in de bijkeuken staat nog, na reiniging krijg ik dat terug.

 

Ik heb uiteraard wel gevraagd over tien jaar terug, toen in mijn huis in asbest geboord is. Nog geen antwoord gehad. Wordt wel na getrokken.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou er niet wakker van liggen. Mijn vader werkte vroeger in de bouw. Daar heeft hij wel eens een plaatje asbest verwerkt, gezaagd of geboord. Hij wordt volgend jaar 80 en is helemaal gezond. Het zijn vaak de mensen die veel met asbest hebben gewerkt die nu gezondheidsproblemen hebben.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er is geen peil op te trekken.

Een van de fabrieksarbeiders die jarenlang in de Eterniet fabriek gewerkt heeft blijft gezond, zijn vrouw, die zijn werkkleren waste overleed aan de gevolgen van asbest.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Asbest is dan ook enkel een mogelijke "trigger", je kunt niet zeggen dat asbest altijd lijdt tot kanker.

Geen enkel menselijk lichaam is gelijk, de ene is vatbaar de ander niet.

Het wachten is op de volgende trigger die ontdekt wordt. Laten we maar hopen dat dit niet bruin volkorenbrood of light boter is :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...