Ga naar inhoud


Schotel weer verwaaid door storm


satdr

Aanbevolen berichten

Nou ik kan weer het dak op morgen, geen ontvangst meer.

 

Laatst ook al met de vorige storm, ik doe toch iets niet goed denk ik, hoewel het wel erg stormde natuurlijk, en de triax 88 pakt vol de wind welke zonder tegenwerking van een open vlakte komt, maar toch wel irritant.

 

Je zou bijna alles vast willen lassen...

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is mij nog nooit overkomen dat een schotel is verdraaid. Als ik een schotel heb afgesteld en de bouten goed vast heb aangedraaid, steek ik altijd een stuk betonijzer in de beugel van de schotel en probeer uit alle macht de schotel te verdraaien. Als dan of de schotel of de mast zelf niet vast genoeg staat, verdraait die. En ik zal je vertellen dat dit nagenoeg nog nooit is gebeurd, zo vast zet ik altijd de moeren. Bij vleugelmoeren gebruik ik altijd nog even de tang.

post-60869-0-29501500-1386284821_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee gewoon aan de muur via muurankers.

 

Ga idd maar eens met een tang proberen die vleugelmoeren, zal ze toch wel niet vast genoeg draaien. Ik heb reuma dus het is sws altijd nogal een gedoe op de ladder enzo. Maar goed als het weer wat beter is moet het toch maar weer gebeuren want geen signaal is ook niks....

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In welke regio woon je?

Misschien is er iemand in je omgeving die je even wil helpen met het stevig aandraaien van de bouten en moeren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En satdr, als je de schotel weer helemaal goed hebt uitgericht, de moeren kruislings telkens een kwart slag aandraaien om te voorkomen dat de schotel tijdens het goed vastzetten toch iets van richting verandert, zie bijlage.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Arm maal kracht helpt misschien om het wat makkelijker te maken. 

 

Zelf heb ik een 6 doorsnede en 2 mm dikwandige stalen buis in beton gegoten, exact waterpas kunnen stellen tijdens het uitharden, in de tuin staan.

 

De schotel zelf heeft geen vleugelmoeren. Indien dat wel zo is zoals bij Triax dan deze beter vervangen door normale bouten (behalve voor camping enz.dan is wel handig).

 

Zoals Sprietje al zei, kruislings vastzetten en het liefst met beeld erbij en signaalmeter zodat je geen verlies hebt tijdens vastdraaien. 

 

Andere optie is natuurlijk de schotel proberen op een meer beschutte plek te zetten en zo dicht mogelijk bij de aarde te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips, vleugelmoeren vervangen is ook een goede! Ga ik doen, en dan met ratel ring sleutel kruislings vastzetten.

 

Zou hem ook liever lager monteren maar dan staat het huis van de buurman in de weg dus dat is helaas geen optie.

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

gekker moet het toch niet worden :D

een deel van de zenders die ik in oktober kwijt raakte heb ik na de storm weer terug HA :grin:

misschien een goed moment om de schotel vast te zetten. :grin:

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gisteren was het 5 December, 't was zwarte piet!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...