Ga naar inhoud


Canal digitaal kaartje voorrang geven


muppet
Ga naar oplossing Opgelost door muppet,

Aanbevolen berichten

Een vriend van mij heeft het volgende probleem hij heeft 2 ontvangers thuis staan met openpli er op beiden hebben een canal digitaal kaart er in zitten waarvan zomers 1 mee naar de camping gaat.

Als de camping kaart niet weg is dan gebruik hij hem gewoon in de ontvanger en doet hij een share via zijn eigen thuis netwerk dan kun je van beiden de limitering gebruiken zodat alles niet op zwart gaat als er te veel word gevraagd.

Wat is nu het probleem als de ontvanger beneden Ned1 HD of RTL7 HD aanvraagd dan pakt hij het niet van de kaart van beneden maar van de kaart van boven terwijl het wel op de kaart zit.

Hoe kan ik nou voorelkaar krijgen dat hij de kaart leest van beneden.

Er word gewerkt met een vu duo beneden en een vu solo boven beiden hebben openpli met oscam.

Als we de kaart boven er uit halen dan heeft beneden geen beeld meer op Ned1 HD en RTL7HD.

 

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites


En als je nu met cccam 230 werkt? in beide ontvangers 

en maakt een interne xxx aan  voor beide ontvangers

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een voor mij integrerende vraag, met Oscam heb ik niet veel op, dat lukt mij gewoon niet goed. Maar 2 boxen goed laten werken des te meer. In Oscam werkt dit bij mij niet echt goed en in Ccam gaat het probleemloos.

 

Korte situatieschets:

Hier in huis zijn 2 Canal Digitaal kaarten waarvan een bedoeld voor de ca. 2 soms 4 maanden op de camping en de andere om de verdere familie niet zonder beeld te laten zitten als we weg zijn.

 

Het zijn wel 2 ET’s maar beiden draaien op Openpli4 en hebben nu Ccam om de kaart te laten werken.

 

De box boven (ET4000) heeft geen coax en dus ook geen kaart nodig maar werkt perfect via de box beneden. Wel met cat6 kabel aangesloten via een goede router Asus RT-AC66U.

 

Hoe? Eenvoudig via de plugin  “remote channel stream convertor” die geïnstalleerd is op de box zonder coax kabel. Na installatie vindt je hem terug onder "zenders zoeken". Wel dan eerst opnieuw opstarten.

 

Elke zender uit de zenderlijst van beneden kan probleemloos opgevraagd worden al dan niet in HD of SD en het doet het er niet toe of er tegelijkertijd op de andere box ook gebruik van wordt gemaakt.

 

Opnames worden soms tot 4 tegelijkertijd in geprogrammeerd (beneden) en werken foutloos wel met de beperking dat ze bij voorkeur in SD worden geplaats. Anders kun je vrij veel zenders missen door de beperking. Beneden is ET9200 met 2 coax kabels.

 

Uiteraard kun je ook boven kijken wat er beneden is opgenomen. De HDD zit in de ET9200.

 

Conclusie:

Delete Oscam en installeer Ccam met de  remote channel stream convertor en het zal werken zoals jij dat wilt. En je hebt ook nog een kaart over voor andere leuke dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ smetje limb.be

Zal het binnenkort even proberen als ik de versie bij de readers en users verander is dat genoeg ?

 

@gratje65

Ik blijf gewoon bij oscam heeft zo zijn reden

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gedeltelijk gelukt hij krijgt nu voorrang alleen de tijden zijn nu rond de 2400 ms waar kan dit aan liggen

Om hier een goed antwoord op te verkrijgen is het handig om de config bestanden van oscam hier in een bijlage te zetten.

Ergens zal een fout zitten, Normaal voor canal digitaal seca 3 zijn de ecm tijden rond de 300ms.

 

 Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft even geduurt maar ik ben niet sneller bij die vriend geweest maar hier is de reader

 

oscam.server

 

 

[reader]
label = kaartlezer
protocol = internal
device = /dev/sci0
services = canal digitaal nl
cacheex = 1
caid = 0100
detect = cd
mhz = 375
cardmhz = 500
group = 1
emmcache = 1,3,2
saveemm-unknown = 1
saveemm-u = 1
saveemm-s = 1
saveemm-g = 1
lb_weight = 1000
audisabled = 0
ratelimitecm = 4
ratelimitseconds = 11

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites



 

Die Emmcache heft iets te maken met de updates van je sc denk ik. Ben geen expert maar dat is wat ik uit de info haal.

 

En als je dit nu helemaal weglaat?

sveemm-unknown = 1
 saveemm-u = 1
 saveemm-s = 1
 saveemm-g = 1

En

Als je eemcache = 1,1,0 zet

of

Als nog niet helpt is proberen

mhz                           = 368

cardmhz                       = 368

 

Is het al een oude versie OSCAM?

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/330828-oscam-reguliere-updates-komen-niet-door-aangevraagde-wel/

aangepast door Neosphinx

Vu+ Solo2 - Openvix 3.0.808 - OSCAM 1.20.r8625

Triax 78 met CD Triple LNB

Minix Neo X7 - Minix Neo A2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Ik weet niet welke oscam het is de vu duo werkt met pli.

Ik heb het gevonden je moet de mhz op 2700 en cardmhz op 540 dit komt uit een draadje dit rade the parasol aan schijnt een trucje te wezen om oscam net zo snel te laten draaien als cccam.

De vu ontvangers die klokken hun card reader zelf dus overklokken kan dus niet.

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/332038-mhz-en-cardmhz/

En dan de derde of vierde reactie net hoe je telt.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...