Ga naar inhoud


Mhz en CardMhz ?


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Hebben deze waarden Mhz en CardMhz een invloed op de ECM tijden? Ik heb dus 2 TV Vlaanderen kaarten in mijn VU+ DUO en die staan in oscam voor beide standaard op :

 

Mhz : 300

CardMhz : 357

 

Kan ik die verhogen en vooral MAG ik die verhogen of ga ik mijn kaarten naar de eeuwige jachtvelden helpen? en tot hoever mag je zo een tv vlaanderen kaart verhogen?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

For Dreambox and other internal readers the highest possible clock rate will be auto detected. The mhz parameter lets you override the values chosen by OSCam, if it differs from 357 and 358, but usually you will not set any value for mhz.

For certain Dreamboxes (especially PPC clones) the default mhz parameter leads to slow ECM times and/or "not found" ECMs. By setting mhz to values like 200, 300, 400, ... 1600, you can find a value that works for your receiver and your card. The higher themhz value, the slower the ECM time (strange enough).

If you choose the value too low, your card is not recognized (no ATR or card not supported). If you choose the value too high, you get slow ECM times. Our experience is that either nomhz line, or a line mhz = 1000 works best.

 

Uit het Wiki van Oscam over ' Overclocking'.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens mhz = 2700 en cardmhz = 540

 

Gebruik revision 8578 of nieuwer.

 

Vu+ boxen clocken de kaarten zelf. Dat doen de cardreader drivers van de box.

Recent hebben we een truukje ontdekt waardoor ze toch nog weer iets sneller werken met smartcards die T0 en T1 protocol gebruiken.

De snelheid ligt dan ongeveer gelijk met die van CCcam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

pardon?

 

wel even je softwarelijst updaten aub.

en betreffende de kloksnelheid van de cardreaders (intern) kennen we nu al verschillende uitspraken.

het heeft bovendien niet veel positief effect als de rest van de config verkeerd is ingesteld.

aangepast door Tonskidutch

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe weet men welke smartcard welke snelheid moet hebben?

 

Een Smargo zou dit automatisch herkennen als ik het goed begrepen heb.

Groetjes, Vaako
Dreambox DM500HD OpenPLi 4.0 - EMP DISEqC 16/1 Switch - Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals gezegd de vu box clocked de kaarten zelf, die 2700 / 540 is enkel magic combination om de vu+ fix te gebruiken voor oscam.

Als zet je er 8000 / 1000 neer, het maakt de vu niets uit. De cardreader driver in de vu clocked toch wat hij zelf wil.

 

Een overclockte kaart gaat never nooit niet defect, hij crashed hooguit. Enkel heel vaak card reset achter elkaar kan ervoor zorgen dat de kaart opbrandt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tuneboy,

 

Persoonlijk hou ik niet van overklokken.

 

In de ATR zijn de kaart gegevens terug te vinden, m.a.w. kun je o.m. zien om wat voor type kaart het gaat en in welke mode de kaart staat.

 

Hier onder een voorbeeld van de ATR van een Seca 3 kaart ( in Seca mode ) :

 

3b f7 11 00 01 40 96 70 70 0a 0e 6c b6 d6

 

Het laatste gedeelte in rood aangegeven betekend :

 

0e 6c b6 d6 = Normal mode

 

Wanneer ik in sommige topic's kijk hier op het forum, waarin log gegevens geplaatst worden, kan je vaak de ATR ook terug vinden in die logs.

 

Gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tuneboy,

 

Persoonlijk hou ik niet van overklokken.

 

In de ATR zijn de kaart gegevens terug te vinden, m.a.w. kun je o.m. zien om wat voor type kaart het gaat en in welke mode de kaart staat.

 

Hier onder een voorbeeld van de ATR van een Seca 3 kaart ( in Seca mode ) :

 

3b f7 11 00 01 40 96 70 70 0a 0e 6c b6 d6

 

Het laatste gedeelte in rood aangegeven betekend :

 

0e 6c b6 d6 = Normal mode

 

Wanneer ik in sommige topic's kijk hier op het forum, waarin log gegevens geplaatst worden, kan je vaak de ATR ook terug vinden in die logs.

 

Gr.

 

Zilverster.

 

Idd, mijn beide tv vlaanderen kaarten draaien nu in normal mode, nl 0e 6c b6 d6.

 

Via de link van the parasol krijg ik ook nog dit.

 

Fi=372, Di=1, 372 cycles/ETU (10752 bits/s at 4.00 MHz, 13440 bits/s for fMax=5 MHz)

 

Kun je hier ook nog iets uit afleiden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een recente oscam gebruikt kun je die waardes ook zien als je oscam start met -d2 log level.

De ATR is static, je kunt zien dat hij maximaal 5 Mhz ondersteunt, de clock rate conversion factor is 372, de bit rate adjustment factor is 1.

Als gewone gebruiker kun je daar niets mee maar je bent die waardes nodig om de correcte timings uit te rekeken.

OScam doet dat echter de interne cardreader driver trekt in de regel zijn eigen plan. Het wordt pas boeiend met een "domme" externe cardreader.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...