Ga naar inhoud


vu+uno vervangen door media player?


wiz

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik heb op dit moment 2 vu boxen in gebruik, een duo2 met een harddisk erin en een twin tuner en een single s2 tuner erin, en ik heb in de studeerkamer nog een uno staan met een dvb-s2 tuner erin.

 

De uno wordt niet heel veel gebruikt, zo af en toe kijken mijn kids er wat tv op, en af en toe een filmpje en dat is het wel. Ik overweeg nu om een media player in de studeer kamer neer te zetten en dan een twin tuner in de duo2 erbij te zetten in plaats van de single dvb-s2 tuner zodat ik meer opnames tegelijk kan doen, en dat ik dan die extra tuner kan gebruiken om vanaf de media player live tv te kunnen kijken, of de kids kunnen dan via het netwerk die tuner gebruiken. Heel soms moet ik de uno aanzetten omdat ik een tuner te kort kom om de opnames gelijktijdig te kunnen maken. De uno gebruikt de harddisk van de duo2 via nfs als "interne" harddisk.

 

Maar welke media player kan overweg met een enigma box? Ze kunnen allemaal de meest wilde formaten afspelen, maar of je er gemakkelijk een enigma2 box mee kan gebruiken daar vind ik nergens info over.

 

Ik zou dus graag met een media player gewoon tv kunnen kijken en zappen en epg info willen zien.

 

Zijn er gebruikers hier die een soortgelijke setup gebruiken die wat kunnen roepen over welke media player ik zou kunnen aanschaffen? Er ligt reeds een cat6 kabel op de plek waar de tv staat in de studeerkamer, dus het ding hoeft niet wireless wat mij betreft.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Niet echt een mediaplayer, maar een androidbox zoals de Minix X7 of the UGOOS UT1 werkt bij mij echt goed ter vervanging van een extra enigma2. Dit dan icm de dreamdroid app

Vu+ Solo2 - Openvix 3.0.808 - OSCAM 1.20.r8625

Triax 78 met CD Triple LNB

Minix Neo X7 - Minix Neo A2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...