Ga naar inhoud


Harman Kardon AVR335 geen geluid


mr|repel

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Zojuist is mijn versterker ermee opgehouden om geluid te produceren. Zonder enkele reden stopte ineens het geluid. Display en functies lijken perfect te werken. Als ik de speakertest doe of analoge/digitale ingangen selecteer krijg ik geen geluid op geen enkel kanaal.

 

Ideeen en eventueel een schema zou ideaal zijn.

 

Gr

 

Barry

Greetz

 

Mr|Repel

 

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Blijkt dat twee zogenaamde fusible resistors zijn doorgebrand tussen de trafo en de rest van de voeding. Deze zijn 0,47 ohm, 1W.

 

Kan ik deze met een 'normale' weerstand vervangen ?

Greetz

 

Mr|Repel

 

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Om te proberen ja, maar niet permanent i.v.m. brandveiligheid.

 

Maar wanneer die defect zijn zou ik eerst kijken of de eindtrappen nog heel zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit de grabbelbox wat weerstanden parallel geschakeld en er is weer geluid :-) Nu zoeken waar ik die fusible weerstanden uit krijg gehaald. Zou iemand ideeen hebben, PM svp even.

Greetz

 

Mr|Repel

 

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bestellen bij een van de postorder elektronica onderdelen leveranciers of naar de plaatselijke componenten winkel?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vast wel. wordt alleen iets meer warmte gedissipeerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist de weerstanden besteld. Enkele nummers die het vinden makkelijker maken:

KRQ1AJR47H ( HK vervang nummer )

PNP1WVJT-52-0R47 ( Yageo vervang nummer )

 

Cees, bedankt voor het meedenken !

  • Like 1

Greetz

 

Mr|Repel

 

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...