Ga naar inhoud


2TB in solo2?


Neosphinx
Ga naar oplossing Opgelost door Neosphinx,

Aanbevolen berichten

Heeft er iemand ervaring met een 2tb hdd in een solo2?

Heb hier een hdd gezien WD Green WD20NPVX 2 TB maar die heft een hoogte van 15mm en dat is misschien te hoog?

Ding is dat ik graag men dvd'tje had geript en deze ook op de hdd van de solo2 had gezet samen met muziek, foto's en met een back-up dan naar USB external HDD. Het opzet is dat ik dan al deze kan streamen naar android toestellen via dreamdroid.

Ik zie het eigenlijk niet zitten van een NAS te kopen (aankoopkost + verbruik) anders had ik het wel via die weg gedaan.

Vu+ Solo2 - Openvix 3.0.808 - OSCAM 1.20.r8625

Triax 78 met CD Triple LNB

Minix Neo X7 - Minix Neo A2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Even op een Duitse blog gelezen en effectief, 15mm zou niet gaan voor een solo2.

Blijkbaar is de Seagate Samsung Spinpoint M9T de enige 2TB harde schijf op dit moment met een hoogte van 9,5mm die geschikt is voor gebruik in een solo2 (als die compatible met de firmware blijkt). Deze is net uit en nog niet echt goed beschikbaar in de nl en be winkels (voor zover ik kan zien).

De De Travelstar 5K1500 van HGST lijkt het beste compromis te bieden. 1,5 TB voor 9.5mm hoog.

Vu+ Solo2 - Openvix 3.0.808 - OSCAM 1.20.r8625

Triax 78 met CD Triple LNB

Minix Neo X7 - Minix Neo A2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Uiteindelijk de HGST aangeschaft en getest. Lukt zonder probleem en past mooi in het doosje van de solo2. De prestaties van de schijf zijn niet om naar huis over te schrijven maar zeker voldoende voor de opzet in de vu+. Goed alternatief voor mensen die niet al te veel data hebben, niet onmiddelijk in een NAS willen investeren maar toch hun media centraal willen plaatsen.

Vu+ Solo2 - Openvix 3.0.808 - OSCAM 1.20.r8625

Triax 78 met CD Triple LNB

Minix Neo X7 - Minix Neo A2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...