Ga naar inhoud


Geen gecodeerde CD zenders, alleen Free to air op 19 en 23?


leor888

Aanbevolen berichten

Hallo,
Laatste weken geen tv gekeken maar vandaag wel en ik kan geen gecodeerde zenders (tv en radio) kijken/horen op mijn solo2 met VTi.
Ik heb op CD de kaart opnieuw geactiveerd met de NPO1 HD geselecteerd maar zonder resultaat.

Als ik op oscambutler kijk wordt het een beetje verwarrend. Daar staat de onderste internal reader (0) op  Sky DE V13 en de bovenste (1) op HD+ HD0X met beide actief gevinkt.

Ik heb nog nooit anders gehad dan de CD kaart in de onderste.
Ik heb geprobeerd om idd de kaart in de bovenste te doen maar zonder resultaat.
Ik heb geprobeerd om te wijzigen en daarna de groene knop maar dat heeft geen enkel resultaat. 
Iemand hier met een verklaring en het liefst een oplossing? 

Zoals gezegd een VU+ Solo2 met de laatste versie van VTi 14 en Oscam 11572
in de Oscam webinterface zie ik als in bijlage. Ik vermoed dat het in dit deel zit maar ik heb echt geen idee.

image.png

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Begin eens met Oscam butler een kaartlezer voor Canaldigitaal te configureren.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je na het invoeren en opslaan van de gegevens de Oscambutler opnieuw opstart lijkt het alsof er niets is opgeslagen maar dat is niet zo, de configuratie heeft plaatsgevonden maar wordt alleen niet zichtbaar.

 

De bovenstaande tekst staat geschreven in (zie link) in de Tutorial helemaal bovenin van de deze rubriek.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie meedenken! Maar helaas nog geen succes

Smartcard zit met de chip naar beneden in het onderste slot. Ik heb voor slot0 de Seca3 voor CD gekozen en op de blauwe knop (conf en start Oscam beheer) gedrukt, ik heb de oscam 11572 gestopt en opnieuw gestart maar helaas geen resultaat. Alleen de FTA zenders tv&radio op 19 en 23.5 de andere zenders alleen een zwart beeld.

Ook de hele box geherstart maar met zelfde resultaat.

Andere mogelijkheden? 
oscam butler deinstalleren en na herstart opnieuw installeren? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, de butler configureert slechts je kaartlezer.

Die nieuw installeren zal je probleem niet oplossen.

Je configuratie en log posten helpt wel om erachter te komen wat het probleem is. 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, ceesv zei:

Nee, de butler configureert slechts je kaartlezer.

Die nieuw installeren zal je probleem niet oplossen.

Je configuratie en log posten helpt wel om erachter te komen wat het probleem is. 

Moet je me even helpen: welke conf en welke log? 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, geen magie maar had jij misschien bij CD een heractivatie van jouw Smartkaart aangevraagd?

 

Het kan ook zijn dat de contacten op jouw kaart licht vervuild zijn en door herhaaldelijk de kaart eruit te trekken en opnieuw te plaatsen is de kaart weer beschikbaar.

Misschien de contacten van jouw kaart eens goed schoonmaken, het zou niet het eerste keer zijn dat dit de oorzaak is / was.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jürgen zei:

Nee, geen magie maar had jij misschien bij CD een heractivatie van jouw Smartkaart aangevraagd?

 

Het kan ook zijn dat de contacten op jouw kaart licht vervuild zijn en door herhaaldelijk de kaart eruit te trekken en opnieuw te plaatsen is de kaart weer beschikbaar.

Misschien de contacten van jouw kaart eens goed schoonmaken, het zou niet het eerste keer zijn dat dit de oorzaak is / was.

 

Ik had de dag ervoor een heractivatie gevraagd maar dat hielp toen niet. Kan idd de contacten nog eens schoonmaken.  Bedankt voor het meedenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...